Inlägg från: Nynnie |Visa alla inlägg
  • Nynnie

Mars/April brudar!!!

Problemet är väll att min syster lätt blir suuuuuur.... Dessutom känns det lite småtaskigt när det är syrran som betalat klänningen och jhjälpt till att beställa allt från utlandet.

Dessutom kan min syster vara lite "opålitlig" när det gäller passsa tider och dyka upp. Hon får lätt "ont i huvudet". Hon skulle egentligen ta korten i sin studio men så innan jul berättade hon att hon sagt upp den lokalen för det blev så dyrt att ha den när fotandet bara är en hobby. I stället vill hon att vi ska ta korten i hennes vardagsrum (fotoriggat naturligtvis), men varken jag eller min m2b har någon lust eftersom hon röker rätt mycket och vi kommer garanterat att lukta HELA dagen om vi tar korten där. Så det handlar lika mycket om att försöka komma undan detta utan att såra.... ibland är det inte så roligt att planera bröllop....

• Nynnie

Suck... Idag har två par som tidigare tackat ja ringt och avbokat Men men det är väl smällar man får ta, känns lite ledsamt när man räknat med dem...

• Nynnie

I dag är det exakt en månad kvar för mig .

• Nynnie

Tror det luktar möhippa i helgen....
    Nästa helg jobbar jag och helgen därpå hade de planerat svensexa för min M2b (den blev flyttad till nästa helg) det är bara den här helgen kvar......

• Nynnie

Hade min möhippa igår..
    Det var riktigt roligt De kom och hämtade mig kl 14.00, just som jag trodde att det var lungt och att det inte skulle bli nått den dan. Jag fick ta på mig svarta taits, turkos baddräkt och en svart tyllkjol och mitt nit bälte.

Kvällen gick i hårdrockstema eftersom det är det jag lyssnar på (och typ ingen av mina kompisar). Bland annat hade vi introtävling med hårdrocks låtar, alla mot mig. Jag vann med 7 poäng av 10 (tre låtar kunde jag inte men det gjorde ju ingen annan heller . Ostbricka och vin intogs även i samband med detta och alla hade med sig en liten gåva som skulle få mig att minnas kvällen.

Sedan fick jag svida om till lite mer vanliga kläder, de hade gjort en svart tröja som det stod "Here comes the bride" och en svart/vit tiara. Till det hade jag en svart kjol och nätstrumpbyxor.

Så bar det av först på bowling och sedan på middag. Kvällen avslutades med en sväng ut på ett dansställe.

• Nynnie

Min svärmor ska fixa tronsporten och vi får inte veta vad det är innan :-/

• Nynnie

Jag har varit förkyld nu i 3 1/2 vecka. Är det nån här som vet nått man kan gör när det är "halvlock" för öronen och det "knarrar" i det?? Vill inte att det ska knarra på bröllopsdagen.

• Nynnie

Kan ni tänka er!! om två veckor är jag en fru . Min tillkommande är ute på svensexa just nu så jag sitter här i min ensamhet och funderar och funderar....

• Nynnie

Marskatt

Att du ens har tid att sitta här och skriva

(Jag är inte morronpigg utan råkade tydligen ställa om klockan av misstag igår kväll. Jag kom på jobbet 20 över 6 och insåg att jag var en timme tidig, försent att gå hem och sova...)

• Nynnie

Sitter med bordsplaceringarna. Jag får det inte att funka med BTs program så jag ska testa med SmartDraw istället.
    Har äntligen fått färdigt med var folk ska sitta, det var ju inte tvär enkelt.

• Nynnie

Igår var jag och fixade naglarna. Så nu har jag jätte svårt att skriva... *lol*

Har unnat mig semester hela veckan, men fullt så fullt upp har det ju visat sig att jag inte hade att göra. Ska ha miniSPA här hemma i kväll och mysa. Sedan i morron ska jag till min "plastmamma" som fyller år, då ska jag passa på att ta med mig kläderna min dit (ska byta om där). Sedan på fredag är det lite ärenden sedan är det bara att luta sig tillbaka och låta det ske.....

• Nynnie

Imorron smäller det ... Vet inte hur mina nerver kommer att arta sig men det lär ju visa sig.....

Lycka till ni andra som oxå gifter er i helgen!!

• Nynnie

Nu är jag en fru...
    Hela dagen var helt fantastisk!!!! Ska skriva mer sedan men nu ska jag ta igen mig lite....

Svar på tråden Mars/April brudar!!!