Inlägg från: lightfish |Visa alla inlägg
  • lightfish

14 juli 2007, del tre

Nu när det kommer upp frågor om fotograf kan jag berätta hur det kommer se ut för oss.

Vi kommer betala 8500 kr för en fotograf som tar porträtt av oss på valfri plats, vigseln samt mingel/gruppbilder (hur många vi vill) Allt som allt kommer hon att vara med oss minst 3 timmar. Och de tre timmarna räknar hon effektiv fototid, ingen restid eller pauser. I dessa 8500 kr ingår: album med 50 st bilder, 30 st tackkorts bilder samt en cd-skiva med minst 250 bilder i färg samt i svartvitt så man ska kunna avgöra vad som är bäst. Vi bor i Sthlm ska det kanske tilläggas :)

• lightfish

Örebroare

Vad kul att vara klar med korten! Ingen bild att visa? Vi kör en halvfärdig variant ;)Men visst, vi kommer pyssla lite vi med. Nu är det ju bara inbjudningarna först och främst men sen blir det alla andra grejer; som vigselprogram, placeringskort/meny och sen tackkort.

Vad spännande att få åka till New York, dit vill jag verkligen också åka!!! Hoppas du och blivande får det mnysigt när du är där!

Annars är allt bra :)

• lightfish

Örebroare

Så nyfiken på allas inbjudnigar & ja, på allas bröllop överhuvudtaget! Ska bli kul att få visa alla bilder sen! Pushade just på mitt lilla datasnille här hemma att vi ska få en fin bröllopssida :) Så nu är det bara att vänta ;)

Om färgtema:
    De färger som vi sagt nu är lavendelblått, rosa, vitt och grått. Känns som ganska lagom färger som passar oss, vi är ganska enkla av oss på det sättet. Så inbjudningarna kommer ha alla färger, fast själva kortet är vitt.

Själva då?

• lightfish

Gabbies

Fint :) Som sagt, vi har lavendelblått. Älskar blått i alla nyanser men kände att jag ville ha lite rosa..bara för att ;)

Hur har det gått med klänningen? Vad blidde det?

• lightfish

Gabbies

Den kommer bli jätte vacker!!! Jobbigt dock att inte få ett datum :( men den kommer :)

LidaM
    Tycker inte du gör fel som skicka ut nu, det är ju som sagt mitt i sommaren. Vi kommer skicka våra så snart jag fått sötis pojken att knåpa ihop vår sida ;)

• lightfish

Hej tjejer!

Här går det framåt och vi har lyckats hitta en DJ som spelar så länge vi vill för 500 kr ( dock har vi bestämt att ge honom 1000 kr för sakens skull) Annars har vi bestämt oss för att köpa min vigselring från samma ställe som vi köpte förlovningsringen, www.bluenile.com

• lightfish

Hej tjejer!

Hur går det för er? Här går det framåt men mycket kvar! Trist att det är en del av er som måste byta datum, jag bytte ju själlv från den 7/7 till den 14/7 men ni är så trevliga så ;)

Nu ska vi bara bestämma typsnittet till inbjudningarna så kanske vi kan lyckas få iväg dem snart! :)

Det är svårt att ha brudklänningen, ja hela outfiten hängandes här i sovrummet och INTE prova eller springa och titta in i garderoben :D

Har alla hittat sina klänningar nu?

• lightfish

Örebroare

Japp, det är jag på FL, nu vet du hur jag ser ut ;)

Ja, vore inspirerande att se ditt typsnitt. Vi har lite huvudbry här... :)

Vad blev det för klänning? Och sy upp? Hur mycket kostar det egentligen?

• lightfish

Örebroare

Hej tjejen!
    mejla på du: lightfish79@hotmail.com
    Tack för att du vill dela med dig :)

Ingen bild på klänningen?

Angående överraskning, nej. Han skulle tycka det var jätte jobbigt.

• lightfish

Örebroare

Tack snälla för mejlet! :) Tack för att du ville dela med dig, vi har verkligen kört fast med typsnitt samt den här med band. Jag har köpt en massa band men blivande har haft lite svårt att se hur det skulle bli fint ;) Och jag har haft lite svårt att orka visa när han har varit anti ;)

Provade min bh under min överdel i brudkläderna :( Syns.... Nåja, bara att ta med mig den och ut och leta igen....
    Trodde inte att den skulle synas!!

När ska ni skicka era vackra inbjudningar?

Svar på tråden 14 juli 2007, del tre