Inlägg från: Örebroare |Visa alla inlägg
  • Örebroare

14 juli 2007, del tre

lightfish:
    Vad skönt att ha klänningen och allt klart! Jag ska precis börja sy upp min klänning, sömmerskan har beställt tyg så den är långt ifrån färdig!

Vilka typsnitt funderar ni på? Vill du se mitt?

Är du medlem på FL också? Jag skrev till dig där om du kallar dig samma sak!
    Kram

• Örebroare

Hej lightfish!

Vi hade faktiskt både "vivaldi" och "edwardian script". Om jag får din mailadress kan jag skicka kort på hur inbjudningarna ser ut!

Ja, jag ska sy upp en klänning i äkta duchess-siden. Den blir en axelbandslös klänning med drapering med ganska långt släp och med klädda knappar i ryggen. Det är ganska dyrt att sy upp, kommer gå på ca 10.000 kr. Men jag hittade verkligen ingen klänning som jag tyckte om i bröllopsbutikerna här runt omkring!

• Örebroare

Hej brudar!
    Är det någon som tänker överraksa er blivande på bröllopet? T.ex. med en sång eller dikt, eller tal eller annat?

• Örebroare

Starstruck :
    Lycka till med lokalen och välkommen hit om det blir den 14 juli!!!

• Örebroare

lightfish :
    Nu har du mail!!!

Nej, jag har tyvärr ingen bild på klänningen, eftersom jag ska sy upp den så har jag bara skisser, men du får se sen när den är klar!!!

Nu är äntligen min älskling hemma, vi har haft en underbar dag! Nu ligger han och sover, han har sovit fem timmar de senaste 60 timmarna... vet inte om jag släpper iväg honom någon mer gång!

• Örebroare

lightfish :
    Hoppas att det kan vara till hjälp! Tråkigt att din blivande är anti, hoppas han kommer på andra tankar snart!

Det där med underkläder är verkligen ett kapitel för sig, ett SVÅRT kapitel!!! Jag köpte en bh på victorias secret i USA utan axelband men jag har ju ingen möjlighet att prova för sömmerskan har ju inte börjat sy klänningen än!

Vi HAR redan skickat ut inbjudningarna! (Håller du inte koll på tråden??? ) Jag skickade ut dom 1 februari och 25 personer har redan tackat ja! Det är så roligt! Aldrig trodde jag vi skulle få så mycket respons, och att folk skulle bli SÅ glada! Framförallt är det min blivandes killkompisar, otippat va? Dom har varit så söta! hihi

HOppas ni har en bra helg tjejer!?

Ting :
    kul idé att skicka ut inbjudningarna på alla hjärtans dag!

• Örebroare

Ting:
    Hej! Vad skönt att inbjudningarna är klara!!! Det var en otroligt skön känsla! (iaf om man har gjort dom själv!)

Du har mail förresten!

Tårtan är nog det jag måste ta tag i härnäst, jag vet inte riktigt hur den ska se ut eller smaka!!! Och inte vart vi ska beställa den ifrån heller, har du bestämt?

• Örebroare

Ting:
    Tack så mycket! Ja, jag har gjort allt själv, jag är egentligen ingen pysslare så jag var rädd att jag hade tagit mig vatten över huvudet ett tag, men det gick ju bra! Och jag är jätteglad att jag gjorde dom själv, det blir mycket personligare! Och jag har fått jättemycket komplimanger för dom av gästerna!

Elisabet hjärta Christian :
    du har mail!

• Örebroare

Gabbies:
    Gud vad roligt att inbjudningarna kommer ut imorrn! Bli inte för besviken om det inte ringer så många första dagen bara! Det var bara tre som hörde av sig samma dag till oss, men de närmaste dagarna så hörde många av sig iaf!

Det är verkligen hur kul som helst när alla fått inbjudningarna! Det blir mer verkligt också tycker jag, nu är det ingen återvändo!

7 timmar, wow Gabbies! Jag gjorde iof 50 inbjudningar men det tog typ 25 timmar!!!

Svar på tråden 14 juli 2007, del tre