Inlägg från: Jenny_Åland |Visa alla inlägg
  • Jenny_Åland

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Jag har haft ett avbrott från BT ett tag. Tappade fokus på bröllop men nu är jag på g igen ;)

Jag har sett min drömklänning på nätet :D Tänkte att jag skulle beställa en kopia av den från Kina. Såhär ser klänningen ut:

www.davidsbridal.com/bridal_gowns_detail.jsp&prodgroup=123

Den skulle passa SÅ bra med vårt 50-talstema också ;)

• Jenny_Åland

Lucy_

Japp, jag kommer nog bli jättefin i den. Funderar lite på hur jag ska gömma den för m2b hemma sen när jag fått den. Jag vill inte att han ska få se den före bröllopsdagen. Kanske jag kan förvara den hos en kompis tills dess..

• Jenny_Åland

Jag tycker det är fint med långa klänningar med släp också. Många klär i det. Först ville jag också ha det tills jag såg den här klänningen. Då kändes den som den rätta :)

• Jenny_Åland

Vårbrud2008

Jag har inte läst hela tråden men förstår att du sörjer nåt/någon. Förra året gick min sambos mamma bort. Då hade vi det jättetungt här hemma. Min sambo som bara växt upp med sin mamma tyckte det var jättejobbigt. kände sig plötsligt föräldralös :( Det tar tid sånt där. *styrkekramar till dig*

50-tal gillar vi. Sambon älskar bilar och jag modet från den tiden. Vi ska försöka skapa trycksaker som känns lite retro och gammeldags. Jag är lite inne på att ha en bild på oss på framsidan av inbjudan där vi är klädda i 50-talskläder. Självklart ska vi åka i 50-talsbil på bröllopsdagen. Sambon känner en kompis med en tidstypisk cadillac som vi ska få åka om vi frågar snällt ;) Musiken under vigseln och på festen ska så klart vara 50-talsmusik. Våra kläder kommer att vara inspirerade av 50-talet. Färgtemat ska vara tidstypiska färger. Jag är lite inne på pastellrosa och mintgrönt nu. Tårtan ska också gå i dessa färger. Sen får det gärna vara prickigt som var vanligt på den tiden. Jag tänker mig prickiga sidenband på trycksakerna och även i dukningen. Funderar på om vi ska dra ihop ett gäng 50-talsbilar. sambon känner många som har.. Då kan alla gäster få åka som ett "tåg" från vigseln till festen. Det skulle vara jättekul. Mitt hår och smink ska också vara 50-tal. Lösögonfransar, svart mascara och eyeliner ända ut i ögonvrån. Tänk marilyn monroe och Audrey Hepburn. Håret ska vara lockigt! (ingen hade rakt hår på 50-talet) Jag vill gärna ha långt hår med stora lockar och mycket volym. min sambo ska ha en kostym i 50-talssnitt dvs. svart med smala ben och kanske pressveck till det en slips enligt färgtemat och en vit skjorta eller skjorta i färg beroende på vad som passar bäst. Såna här skor vill jag att han ska ha: blogg.gamman.se/Jenny%5F%C3%85land/Galleri/{85876C4C-9756-87F2-1294-815A155BF428}.jpg

• Jenny_Åland

Vårbrud2008

Oj så hemskt med missfall :( Jag vet ett par som också fick missfall sent. Fast jag aldrig varit med om sånt knyter det sig lite i magen när jag tänker på det.

• Jenny_Åland

Åh vi längtar också efter hus. Jag har aldrig bott i hus. Jag har bott i olika lägenheter hela mitt liv. I maj blir jag klar med min utbildning om jag får jobb sen så ska vi leta hus till hösten :)

• Jenny_Åland

Ina: Åh vad jobbigt Hela tiden verkar det bli problem när ni ska försöka gifta er. Tidigare var det problem med festlokalen och nu detta?? *håller mina tummar för att du för ditt drömbröllop trots alla motgångar*

• Jenny_Åland

Lucy_

jag BORDE också plugga. Har en rapport som SKA vara inlämnad imorgon men jag fastnar här hela tiden ;)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare