Vårbrud2008
Jag har inte läst hela tråden men förstår att du sörjer nåt/någon. Förra året gick min sambos mamma bort. Då hade vi det jättetungt här hemma. Min sambo som bara växt upp med sin mamma tyckte det var jättejobbigt. kände sig plötsligt föräldralös :( Det tar tid sånt där. *styrkekramar till dig*
50-tal gillar vi. Sambon älskar bilar och jag modet från den tiden. Vi ska försöka skapa trycksaker som känns lite retro och gammeldags. Jag är lite inne på att ha en bild på oss på framsidan av inbjudan där vi är klädda i 50-talskläder. Självklart ska vi åka i 50-talsbil på bröllopsdagen. Sambon känner en kompis med en tidstypisk cadillac som vi ska få åka om vi frågar snällt ;) Musiken under vigseln och på festen ska så klart vara 50-talsmusik. Våra kläder kommer att vara inspirerade av 50-talet. Färgtemat ska vara tidstypiska färger. Jag är lite inne på pastellrosa och mintgrönt nu. Tårtan ska också gå i dessa färger. Sen får det gärna vara prickigt som var vanligt på den tiden. Jag tänker mig prickiga sidenband på trycksakerna och även i dukningen. Funderar på om vi ska dra ihop ett gäng 50-talsbilar. sambon känner många som har.. Då kan alla gäster få åka som ett "tåg" från vigseln till festen. Det skulle vara jättekul. Mitt hår och smink ska också vara 50-tal. Lösögonfransar, svart mascara och eyeliner ända ut i ögonvrån. Tänk marilyn monroe och Audrey Hepburn. Håret ska vara lockigt! (ingen hade rakt hår på 50-talet) Jag vill gärna ha långt hår med stora lockar och mycket volym. min sambo ska ha en kostym i 50-talssnitt dvs. svart med smala ben och kanske pressveck till det en slips enligt färgtemat och en vit skjorta eller skjorta i färg beroende på vad som passar bäst. Såna här skor vill jag att han ska ha: blogg.gamman.se/Jenny%5F%C3%85land/Galleri/{85876C4C-9756-87F2-1294-815A155BF428}.jpg