• gica

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Hej tjejer! Hoppas ni har haft en bra helg allihop? Vi har varit hemma hos föräldrar och svärföräldrar i helgen, jättemysigt! Idag när vi åt lunch hos svärmor och svärfar undrade svärmor om det inte var dags att förlova sig snart. Det var så svårt att hålla tyst De skulle bara veta!! Nu ska jag sätta mig och läsa ikapp, alltid lika roligt! Något som inte känns lika roligt är att börja jobba igen efter två veckors sjukskrivning. Jag kommer att ha så mycket att ta tag i när jag kommer tillbaka. Det är det värsta med mitt jobb, ingen gör ditt jobb när du är borta utan allt blir liggande. Jag kommer ha massvis med mail och telefonen kommer gå varm undre telefontiden.. USCH!

• gica

Hej tjejer!

Snitte: Vad kul att du är tillbaka, efterlyste dig för ett tag sedan! Hur långt har du kommit i planeringen? Vi har tänkt om, från att ha festen på en Herrgård till att ha festen på en mycket billigare festlokal( en restaurang med festvåning), som dessutom ligger mer centralt. Vi har även preliminärbokat solist, band och meny...

Tjejer, Jag skulle behöva era råd. Jag funderar på att sluta med p-piller, inte för att skaffa barn (inte före bröllopet)utan för att jag ätit p-piller i elva år och tänkt på vad alla dessa hormoner egentligen gör med kroppen. Dessutom har jag haft lite biverkningar av dem och är nyfiken på om dessa besvär försvinner om jag slutar, bl.a. migrän. Det som skrämmer mig lite efter att ha surfat runt här på BT är att en del gått upp i vikt när de har slutat. Jag gick upp 8kg när jag började med p-piller och har inte lust att gå upp ännu mer inför bröllopet. De flesta av mina kompisar har gått ner i samband med att de slutade med piller, så att man kunde gå upp var nytt. Vad har ni som slutat med piller för erfarenheter? Vad kände ni för skillnad när ni slutade? Positivt/negativt?

• gica

Norrsken: Ja, jag har läst att man kan bli jämnare i humöret om man slutar och jag kan växla så fort från glad till ledsen.. Det skulle vara så skönt, om jag kunde bli mer jämn i humöret! Minns ju nästan inte hur det var innan jag började äta p-piller, men jag diskuterade detta med min syster i helgen som sa att hon tyckte att jag blev förändrad när jag började med pillerna. Hon har dock aldrig haft biverkningar av pillrerna, eller gått vare sig upp eller ner, då hon haft paus i pillerätandet för barnproduktion. Vad gäller vikten, så känns det mer logiskt att man går ner i samband med att man slutar. Man lurar väl kroppen att tro att den är gravid när man äter piller och så går man upp?! Slutar man borde ju kroppen sluta tro att man är gravid och man går ner?! *babbel babbel* Lutar nog åt att jag slutar!

• gica

Sjatiir: Välkommen till vår tråd, har förstått att du är ny här.. Kan informera om att även vi har två missar! Vi gifter oss 5/7 2008. Vi har faktiskt tänkt köra gamla hederliga kondomer fram till bröllopet, sen börjar bebisverkstaden När jag pratade med min barnmorska för ett tag sedan rådde hon mig att sluta med pillerna ett tag innan vi har tänkt oss att jag ska bli gravid, då det kan ta ett tag att bli gravid annars, innan alla hormonerna går ur kropppen.. Det är också en av anledningarna till att vi båda känner att det kan vara bra att sluta nu. Och jag vill inte sluta med pillrerna för tätt inpå bröllopet ifall man får värsta finniga hyn eller så. Slutar man nu hinner ju kroppen förhoppningsvi kroppen ställa om sig till bröllopet!

• gica

Norrsken: Låter ju bra!! Inte lät du egotrippad heller! Är väl kanon att vara nöjd med sin kropp och är absolut inget att skämmas för!!

• gica

Ja, har man varit ihop ett tag blir ju inte kondomen ett störande avbrott direkt.. Jag håller med, det blir mindre "kladd" men min M2B tycker dock inte att det är riktgt lika härligt med kodnom men tycker att det är självklart att vi ska använda det om jag mår bättre av att inte äta piller! Dessutom tänker han på att chanserna att bli gravid snabbare ökar om man har hållt upp med pillerna ett tag. Han är bebissugen nu min M2B Jag vill dock inte vara gravid, eller nybliven mamma på bröllopet..

• gica

madlin: Aj då, jag vill inte bli mer pms-ig än vad jag är nu.. Jag är en explosiv kruttunna precis innan mens. När den väl kommit igång grinar jag hur mycket som helst de första dagarna + att jag alltid får migrän mensens andra dag!!

• gica

Det där med brösten skulle inte göra så mycket heller, någon strl mindre vore bra.. Drar 75DD nu och att gå ner en strl skulle minska underklädskostnaderna rejält!! Vad dyrt det är med underkläder i specilastrl!

• gica

Norrsken: *SKRATT* Nä, då blir det synd om min M2B.. Kanske aldrig blir ngt bröllopet då!!

• gica

Norrsken: Ja, så tänker jag också! Man får väl pröva. Kan alltid börja igen om fördelarna med att äta piller överväger nackdelarna men då vet man ju i alla fall hur kroppen fungerar utan hormoner! Det vet jag ju inte nu...

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare