Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Lucy, jag måste fråga dig...

Gör du programmen i words?? Jag ska ju ha sånt där genomskinligt papper, f...n vad heter det???? Meeehh det HETER ju vellum som jag sa häromdagen, fast då menade jag mullberry *asg*, jag sa alltså vellum om det pappret jag tänkt riva ut fyrkanter av och ha på framsidan.

men det var alltså fel...

Skiter i mullberrypappret på framsidan och har den helt vit... och så ska jag ha vit vellum inuti.

Men det jag undrar är: Hur f...n får jag texten på vellumpappret????

Jag har ingen egen skrivare!

kan man gå någonstans och få hjälp med att få texten utskriven PÅ vellumpapprena???

Hur ska du göra med utskrift?

• Anja 19 juli 2008

Lucy

en fråga till ;)

Hittar du några snygga typsnitt i din dator för det gör banne mig inte jag...

Iallafall inget som duger till mina inbjudningskort. Vet precis hurdan text jag vill, lite sådär gammeldags skrivstil lixom med ganska svängiga versaler.

Kan man hämta hem fler typsnitt från nätet eller nåt?

• Anja 19 juli 2008

jag FATTAR inte...

Jag kan INGET om datorer och nedladdningar. f..n oxå...

Laddade ner tio olika typsnitt från www.abstractfonts.com

Jättefina...

Öppnar words och ska skriva men inte f..n finns dom där i scrollistan. Var i datorn kan jag tänkas finna dem och hur gör jag så att jag kan skriva med dem.

*gråter och sliter mitt hår*

• Anja 19 juli 2008

Nyfiken på den nya lagen om arbetstider!!!

Någon som vet hur de gör i vården då? När jag jobbade så slutade vi 21.30 och började 7 dagen efter. Så hade man det minst 1-2 dagar i veckan! Är detta inte tillåtet längre, isåfall hur gör de i vården nu? Låter ej som att det kan gå ihop.

• Anja 19 juli 2008

Nennza

vi ska gifta oss kl.15

Jag tycker det är perfekt, så blir middagen ca 17.30 eller lite senare. Alldeles lagom.

Tidigare än så så tror jag man får svårt att hinna allt man ska INNAN bröllopet, om man inte vill stiga upp kl.4-5 på morgonen och om man gifter sig senare vid 17-tiden så blir middagen så sen tycker jag.

Håller med Norrsken om att k.15 är det ultimata :)

• Anja 19 juli 2008

Snart_FruL

tack för din hjälp, det ÄR tyvärr zipfiler, tyyyypiskt! Vad för program ska man öppna dem med? Jag fattar verkligen inte *asg*

Hjääääääälp... ;)

• Anja 19 juli 2008

Godmorgon brudar

Utan att ens ha läst vad ni skrivit, (ska göra det när jag hämtat mitt kaffe :o) så vill jag be om en tjänst.

Jag har inatt suttit och beställt saker till mina inbjudningskort men hittar inte en av stämplarna jag vill ha och jag hittar inte de band jag vill ha att knyta med.

har lagt in bilder i min blogg och bönar nu om er hjälp. Vet ni var dessa saker finns. Har ni sett dem och minns var??

Jag hittar dem bara inte. Suck... :(

www.anjasbrollops.blogg.se

• Anja 19 juli 2008

Hej Lucy

Tack snälla, men hjärtat har jag beställt, det jag letar efter är den där specifika "vi gifter oss"-stämpeln och de rosa organzabanden. jag kan verkligen inte hitta dem. Åååååh varför skrev jag inte upp VAR jag hittat dem. ;)

• Anja 19 juli 2008

Ah Lucy nu såg jag att du skrivit mer...

Åh jag ska genast kollar på organzabanden, du är ju ljuvlig, hihi... :)

Jag beställde från www.dreamcottage.com (magnolia).

:)

De har förresten en bok där inne som jag kan tipsa om (har inte läst den men ska definitivt beställa den). Den heter Wedding paper crafts, vill ha vill ha vill ha ;)

www.dreamcottage.nu/minbutik/home.html

Gå in på böcker & magazines och sen bröllop. Där finns två böcker som är om hur man gör inbjudningskort och andra saker till sitt bröllop. De ser jättefina ut.

• Anja 19 juli 2008

Mina ringar förresten. Vill ju oxå visa upp, hihi...

Beställde förlovningsring från www.vigselbutiken.se

det är en vanlig rak, vitguldsring. (släta guldringar glaciär 237-5)

Min VACKRA vigselring som jag är så innerligt kär i och vill ha NU NU NU ;)
    hittar ni om ni går in på:

Vigselringar och kollar på signo, nästan längst ner är den.

Signo, B3340V

Suckar och längtar... :)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare