Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Lucy

Ja precis...

Usch blev så irriterad precis, chattade m min mamma lite. Är ju hon som ska betala klänningen...

Hennes bästa väninna är sömmerska, hon syr gudomliga brudklänningar och har VERKLIGEN öga för det här. Hon ser precis hur en klänning ska se ut beroende på hurdan kropp man har. Hon är verkligen grym!

Vi har ju tidigare talat om att hon skulle sy min klänning och nu hade mamma frågat henne och hon syr den gärna om hon "är vid hälsa och lever" ;)

Så jag kan få exakt det jag vill.

När jag så berättade mina drömmar och planer för min mamma, om hur klänningen ska se ut så säger hon så här.

Du är ingen prinsessa och har aldrig varit, och kan inte bli det även om du försöker klä ut dig. Se nu till att vara lite smart och låt sy upp en klänning som är enkel o stilren, som du kan använda även vid andra tillfällen.

Eh näääääääääää... inte en chans!

jag sa till henne att jag vet exakt vad jag vill ha och det kan eller får ingen påverka. Och min brudklänning ska jag BANNE mig inte använda fler gånger.

Någon måtta får det väl vara med att vara praktisk.

Min mamma gifte sig i en praktisk, helt vanlig röd klänning liksom. Inte en chans att jag tänker göra så om jag ska gifta mig.

Jag vill ha ett romantiskt, storslaget sagobröllop.

Släp, sa min mamma, är för kungligheter, det är bara opraktiskt och löjligt att ha släp på sin brudklänning.

Hmmm, vi får väl se säger jag.

Blev mkt trotsig plötsligt och känner mig som en liten unge. Varför har mammor den förmågan.

Samtidigt blir jag ju lixom lite skamsen, för det är HON som betalar klänningen och jag vet att hon vill väl. Men hon kan låta så hård ibland.

Är det för att hon är vattuman och jag skorpion som det skär sig, eller vad beror det på ;)

Ska absolut lyssna på mammas väninnas synpunkter när det är dags. Men jag vet ju trots allt ungefär vad för typ av klänning jag vill ha och jag vet vad för typ av bröllop, så sista ordet är ju ändå mitt. Det är ju MIN och m2b:s dag lixom.

Ska sluta babbla nu, haha...

:D

• Anja 19 juli 2008

ÅÅh vad kul... Menar du att du haft sån frisyr två ggr? Eller att du gjort sådan frisyr på nån annan två ggr?

ja, den är så fin... Stilren, klas siskt vacker och alldeles lagom lixom. :) Vill absolut se...

• Anja 19 juli 2008

Sajberpillan

Precis, man går lixom inte ut, eller på nån annan tillställning i sin gamla brudklänning lixom... Tack :)

Lucy

Härligt att kunna prata klänning m sin mamma utan att få pekpinnar ;) hehe. Men tips och råd från sömmerskan är ju jättebra.

Snitte

Ja det får bli massage :) Är ju underbart att få ju... Han hade blivit överlycklig över presentkort på duka, men han önskar sig alltid såna grejor, han ÄLSKAR kokböcker, matlagning och köksattiraljer, gulle lixom... :)

• Anja 19 juli 2008

Morning tjejer...

Vad ska ni göra idag?

Själv känner jag mig lagom stressad och jag behöver er hjälp med en grej!

Sambon fyller ju år idag, så innan jag går t skolan ska jag städa lite här, fixa en tårta och hänga upp lite ballonger och serpentiner, hihi...

jag slutar nämligen inte förrän kl.18 så sambon och barnen får fira själva, för jag är inte hemma förrän precis innan de små ska lägga sig.

Det sambon INTE vet är att vi ska ut och äta ikväll. Hans syster och hennes sambo kommer och hämtar oss 19.30 och då ska vi köra iväg. Sambons systerdotter som är 16 ska vara här med barnen.

Men VAD säger jag till honom???

Jag vill ju ej avslöja vart vi ska! När de kommer, hur får jag det spontant att verka som att vi ska hitta på nåt som inte alls är för hans skull, eller för att fira födelsedag liksom.

Jag har funderat på att säga att vi ska åka och titta på kakel och klinkers i Malmö och välja sådant till vårt nya radhus (vi var där i lördags men då var inte snubben som vi skulle prata med, där, så vi blev ombedda att ringa och boka tid m honom) men grejen är ju den att kl.20 är ju knappast ett kakelvaruhus öppet. Eller kan man säga att han är där för "VÅR" skull *asg*. Han verkade ha rätt mkt att göra förvisso.

Eller VAD lurar jag honom med????

Alla tips och råd mottages. Att sambons syster med man kommer kan jag ju då säga är för att DE ville följa med och kolla på kakel, då de nyligen köpte hus och ska göra ett badrum!

Eller är det sååååå genomskinligt *asg*

Ska man sätta nåt över huvudet på sambon så han ej ser vart vi ska, och hur får jag honom att ta på lite finare kläder, haha... för att kolla på kakel liksom.

:D

Äh, det är ju inte lätt...

• Anja 19 juli 2008

Oj jag var tidig idag... Var hemma för över 20 minuter sen. Har ju varit och lämnat barnen! Jag brukar inte vara hemma igen förrän vid 8.30.

Härligt... mer datortid ;)

hehe

• Anja 19 juli 2008

Hej allihop...

wow, det var massor att läsa igenom. Ni är så flitiga här inne :D Härligt!

En rapport från kvällen...

Överraskning nr 1.

Jag hade bokat massage åt sambon på måndag, via nätet, där jag skrev in hans uppgifter osv och skrev att det var en födelsedagspresent men tydligen blev det nåt fel på bokningen via nätet så massören ringde upp, MIN SAMBO, haha, som inte visste nåt ännu. Blev ju ganska knäppt då hon insåg att hon trampat i klaveret. Hon blev helt ställd när hon insåg att det troligtvis var han som svarade så hon presenterade sig ej, utan sa att hon sökte hans sambo ;) varpå han, som ej ville lämna ut mitt nr till någon som ej presenterade sig, krävde att få veta vem hon var, hahahahaha... (han ÄR sån ;) ) så hon sa att hon var massör, varpå han fattade, såååå typiskt, men inget hon kunde hjälpa stackarn.

Hon ringde mig direkt efter och sa att hon nog gjort en tabbe, men jag sa att det inte gjorde nåt.

Jag hade ju en överraskning till i fickan lixom.

Iallfall så blev det SÅ HÄR...

Jag sa till sambon i tel när jag pratade m honom från skolan att jag äntligen fått tag i snubben från kakelvaruhuset (vi skulle ju boka tid pga att vi håller på att bygga radhus, bostadsrätter, och har en kontakt där som ska visa oss vilka kakel och klinkers vi får välja mellan) och att vi skulle komma dit lite innan kl.20 då de stänger då på måndagar.

Jag sa att det tydligen varit många från vår bostadsrättförening som hade ringt och velat boka tid med honom och att han nog lagt det efter arbetstid för att kunna ta hand om oss alla på en gång. jag LÄT verkligen helt trovärdig utan att säga för mkt om det.

Jag var ganska casual och sa det sådär i förbigående. Sen sa jag att jag och hans syster pratat om att kolla kakel dagen innan då de var här och att hon gärna ville följa med och att hon skulle plocka upp oss halv åtta.

han sa, jaha, men varför vill hon kolla kakel DÄR, de verkar ju inte vara så billiga precis. -Jag vet inte sa jag, hon ville nog bara se sig omkring typ och kolla utbudet, vi hann inte prata så mkt om det ;)

Sen kom dom och deras dotter var med för att passa våra barn medan vi var iväg.

jag lyckades ju ej med bedriften att få daniel att duscha, haha, han tyckte ju inte det var nån mening att göra det bara för att åka o kolla kakel. Jag stoppade ner en skjorta och hans deodorant i min väska ;)

Vi åkte iväg och han anade VERKLIGEN INGENTING...

Vi sa ju att vi skulle släppa Daniels systers sambo vid ett visst ställe (där restaurangen ligger) och sen åka t kakelvaruhuset. När vi så kom till det stället där M skulle av så hoppade vi alla ur och Daniel blev lite förvirrad.

Då tog jag upp hans skjorta och deo och sa, -Du vill kanske fräscha upp dig lite, för vi ska inte till nåt kakelvaruhus ;)

Hihi...

Såååå roligt, han hade inte minsta lilla misstanke, vilket känns helt sanslöst. Det brukar inte gå att lura honom.

hehe...

Vi hade en helt underbar kväll med supergod mat och trevligt sällskap. Jag är fortfarande så mätt att jag håller på att spricka...

tack allihop för tips :)

Att just hitta en anledning att åka in till Malmö var ju det svåra, för alla vi känner bor i Lund, inkl Daniels syster så om jag sagt att de ville ha hjälp att bära en möbel så hade det ju varit i Lund, ej malmö. Jaja, nu löste det sig och det FUNGERADE, hihi...

Vi har verkligen haft det suuupermysigt :)

• Anja 19 juli 2008

Norrsken

vilka ursöta hundar :) sååå gulliga...

Snart_FruL

Skönt att få operation gjord så att du slipper glasögon/linser sen. Måste kännas så skönt.

Vårbrud2008

Kul att ha hittat rätt klänning :) Du får uppdatera oss med vad som händer. Vad kostar den? Vilken är det, vi kanske kan få se? Nyfiken :D

Snitte

vet precis hur du känner dig. Man blir skiträdd när barn och eld, varm vätska, spisplattor och annat befinner sig i samma rum . Jag fasar alltid för att barnen ska bränna sig på nåt. De två små får aldrig vara med när jag kokar knäck vid jul och sånt. Det är ju sååå otäckt. (hemsk mamma va ;) )
    Självklart kan du leja folk att göra mat. Att ha enhetliga formar är en utmärkt idé :)

Madlin

Låter som att du haft en helt underbar och lyxig dag... få shoppa tills man blir helt trött och sen bad och fotmassage på det. Wow... Kan knappast bli bättre :)

:)

• Anja 19 juli 2008

home.gamman.se/anjaochdaniel/

jag har oxå gjort en sida nu, fniss... Inte så många bilder, men en på sambon, en på mig och en på vår kyrka :)

Än så länge alltså...

Ina: grattis till klänningen. Wow vad kul... Blir riktigt avis. Fin var den oxå. Du kommer se ut som en dröm! :)

• Anja 19 juli 2008

Oj vad snabba ni var!! Höll på att lägga in bilder nu, hur många var där när ni tittade. La in bilder på barnen och våra ringar oxå, fniss... Hann ni se dem? Eller var det bara jag, Daniel och kyrkan?

• Anja 19 juli 2008

Sådär, nu har jag lagt in lite mer bilder och info :)

hihi, vad kul sånt där är ;)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare