2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
Lucy
Ja precis...
Usch blev så irriterad precis, chattade m min mamma lite. Är ju hon som ska betala klänningen...
Hennes bästa väninna är sömmerska, hon syr gudomliga brudklänningar och har VERKLIGEN öga för det här. Hon ser precis hur en klänning ska se ut beroende på hurdan kropp man har. Hon är verkligen grym!
Vi har ju tidigare talat om att hon skulle sy min klänning och nu hade mamma frågat henne och hon syr den gärna om hon "är vid hälsa och lever" ;)
Så jag kan få exakt det jag vill.
När jag så berättade mina drömmar och planer för min mamma, om hur klänningen ska se ut så säger hon så här.
Du är ingen prinsessa och har aldrig varit, och kan inte bli det även om du försöker klä ut dig. Se nu till att vara lite smart och låt sy upp en klänning som är enkel o stilren, som du kan använda även vid andra tillfällen.
Eh näääääääääää... inte en chans!
jag sa till henne att jag vet exakt vad jag vill ha och det kan eller får ingen påverka. Och min brudklänning ska jag BANNE mig inte använda fler gånger.
Någon måtta får det väl vara med att vara praktisk.
Min mamma gifte sig i en praktisk, helt vanlig röd klänning liksom. Inte en chans att jag tänker göra så om jag ska gifta mig.
Jag vill ha ett romantiskt, storslaget sagobröllop.
Släp, sa min mamma, är för kungligheter, det är bara opraktiskt och löjligt att ha släp på sin brudklänning.
Hmmm, vi får väl se säger jag.
Blev mkt trotsig plötsligt och känner mig som en liten unge. Varför har mammor den förmågan.
Samtidigt blir jag ju lixom lite skamsen, för det är HON som betalar klänningen och jag vet att hon vill väl. Men hon kan låta så hård ibland.
Är det för att hon är vattuman och jag skorpion som det skär sig, eller vad beror det på ;)
Ska absolut lyssna på mammas väninnas synpunkter när det är dags. Men jag vet ju trots allt ungefär vad för typ av klänning jag vill ha och jag vet vad för typ av bröllop, så sista ordet är ju ändå mitt. Det är ju MIN och m2b:s dag lixom.
Ska sluta babbla nu, haha...
:D