Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

*asg*

Snart_FruL

haha jaaaaa det skulle vara det då. Rik man eller rika föräldrar. Urk så hemskt. Är ju inte klokt, så ska man ju inte ens behöva skämta. Är så sjukt att man ens ska behöva tänka så.

Har du det fett så kan du bli nåt, då har du möjligheter lixom, men annars, ja gå o lägg dig o dra nåt gammalt över dig lixom.

Fy jag får gåshud, not in a good way. Min mamma är åt höger (har eget företag) men har fått två mkt röda och ett grönt barn ;) och ooooooooj vilka diskussioner vi kan ha.

Längtar till nästa val då allt ställs tillbaka till det normala trygga ;)

Tyvärr så tvivlar jag på att man då återställer ALLT som tidigare var bra, när man ser hur mkt pengar som sparas åt staten. Huvva... Då kan man ju alltid skylla på moderaterna lixom, så då kanske man ej ser till att återställa välfärden, fast så cynisk vill jag inte vara.

Nej, man får stå ut ett par år till coh hoppas att inte allt för mycket blir totalförstört för normal och låginkomsttagare.

Menar verkligen att trampa någon på tårna här, alltså om någon är blå härinne, absolut inte. Känner mig bara så besviken på samhället.

kramar

Anja

• Anja 19 juli 2008

*asg*

som jag skrattar nu, jag gråter av skratt...

Menar verkligen att trampa någon på tårna skrev jag...

:D

Ska ju alltså självklart stå, menar verkligen INTE att, hehehhehee...

ojoj, så trött, måste nog knyta mig snart. Måste bara fnissa färdigt först, hehe...

• Anja 19 juli 2008

Snart_FruL

Hihi, så himla gullig din m2b låter. Har VI bestämt, fniss... ;)

Min är allt annat än gullig just nu, grrrrrrrrrrrrrrrr.... *ser arg ut* ;)

• Anja 19 juli 2008

Jag mailade igen nu, alltså väldigt försynt ;) till Dreambride. Är rädd att hon har mailat mig men att det ej gått fram.

jag var med om det för ett tag sen när en tjej här inne skulle maila bilder från festsalen som vi ska ha bröllopsfesten i. De var för stora och jagkunde ej ta emot dem.

är det 2 mb en bild högst får vara när man har hotmail?

Iallfall så gick det ej och jag KLARAR ju inte att vänta mer på bilderna av bröllopsklänningen med stort B.

Man kan ju bli galen för mindre *asg*

Känner mig så jä..la jobbig bara, för hon har ju säkert hur mkt som helst att göra och har säkerligen redan försökt skicka dem å så måste hon förminska dem o skicka en gång till lixom...

usch... men vad gör man??

Jag är ju desperat efter bilderna *asg*

Är det någon som vet om man kan se tres chic-klänningar LIVE nånstans i malmö/lund-området??? Skulle ju gärna vilja känna o klämma lite.

kramar och natti natti

Anja

• Anja 19 juli 2008

Hehehehe...

Nädå, jag är här *asg* Visserligen fyra timmar senare, men jag är lagom vinpåverkad och på väldigt glatt humör (har varit på tjejmiddag m några från min klass, eller gamla klass får man väl säga nu ;) )

Tänkte festa vidare här m er, men inte sjutton verkar ni på festhumör, hehe...

Jag går nog o lägger mig istället :D

natti natti

• Anja 19 juli 2008

Godmorgon allihop...

Vad sjutton är detta. Sover ni länge på en söndag ;)

Själv har jag varit upp en dryg timme, suck.

Barnen rusar omkring och skrattar och stojar och jag håller på att somna sittande.

Det är inte jättesmart att vara uppe till 2-tiden på nätterna jämt, när man sedan tvingas upp vid 7-tiden. Igår var det jag som fick sovmorgon så idag är det sambon.

Jag försökte få till det idag oxå genom att åberopa förkylning, men jag fick båda dagarna förra helgen så sambon blev nog faktiskt lite stött ;)

Nåja, nu snarkar han så det står härliga till. Vill inget hellre än att gå och lägga mig jag oxå.

Tänk, sen när barnen är stora och kan göra sin egen frukost, eller man åtminstone kan ha dem lösa utan att de FÖRSTÖR en massa grejer, eller spolar ner saker i toaletten. Wow, det ser jag fram emot :D

Fast de är förstås ursöta nu och gör varje dag till en rolig dag så jag vill inte att tiden ska gå FÖR fort. Sen flyttar de ju hemifrån och då är jag ju GAMMAL. Huvva... ;)

Hur dags fick du lov att lägga dig inatt Madlin. Blev det på tok för sent för sambon.

Ibland har man nytta av att inte ha körkort *asg* Jag ska kanske strunta i att ta det. ;)

• Anja 19 juli 2008

Självklart får ni som gifter er tidigare, inte lämna tråden sen. Vi kommer ju att ha tusentals saker att fråga er om!

Och inte vill man lämna den här tråden heller... :)

• Anja 19 juli 2008

Har ju glömt berätta...

Jag fick mailet från dreambride med bilderna. Klänningen är sååååå fin!

har lagt in bilder i min bröllopsblogg.

Suckar dock djupt, för det var bara den enda klänningen i lager i strl 38 som var nedsatt i priset. Den kostade ju bara 5475 kr. Normalt kostar den ju över 10.000.

Hon kunde erbjuda mig 20% rabatt men det blir ändå över 8.000 och det har inte vi alls tänkt oss att lägga på klänning.

Min mamma ska visserligen betala den men jag har sagt ca 5-6.000 t henne. Och dessutom skulle detta ju innebära att hon måste punga fram de pengarna NU och det har hon nog inte räknat med.

Lite ledsen, men det är kanske meningen. Jag kommer kanske ändra mig på under det kommande året och vilja ha en heeeelt annan sorts klänning.

Sen har jag ju inte provat några klänningar i och med att jag ska gå ner så pass mkt i vikt och det kan ju vara bra att ha provat olika modeller så man vet vad man ska ha för typ av klänning för att se som finast ut :)

Försöker rationalsera lite, för att sorgen inte ska kännas för påträngande.

Sorgen, ÖVER EN KLÄNNING lixom... buäääbuhuhuhuuuuuuu....

*snörvlar*

www.anjasbrollops.blogg.se

• Anja 19 juli 2008

Madlin...

Glömde säga det, men jag har oxå känt precis som du. Tror att det är, som någon annan sa, att när man kommer in här så läser man igenom alla inlägg och när man läst hela raddan, så minns man inte alla och ibland svarar man på nåt som fastnade, eller så svarar man inte på nåt utan börjar skriva om något annat, eller bara just det sista som skrevs.

Man känner sig jättedissad men det är ju inte personligt alls. Man får tänka så.

ibland får man jättemycket respons, ibland ingen. Beror säkert på hur man lägger fram saker och på hur många som känner igen sig ens inlägg.

Om någon skriver något som jag själv tänker på eller upplever just i detta nu, så svarar jag såklart på det, för att det berör mig mer eller hur man ska uttrycka det.

jaja, jag hoppas att du förstår hur jag menar ;) Det blev lite vimsigt det där. Är nog snart dags för kaffe och frukost för mig och mina vildar.

Sitter här fortfarande insvept i täcket framför datorn.

• Anja 19 juli 2008

i morgon fyller min m2b år ohc jag har fortfarande inte fixat någon present. Shit...

Måste fixa det på förmiddagen, även köpa mig nån fin top eller så, för på kvällen ska jag överraska honom m restaurangbesök. Även hans ena syster och sambo ska med. (de kör ;) ) och barnvakt är ordnad.

Vad sjutton ska jag ge honom. Han önskar sig två saker, presentkort hos en tatuerare här i stan, presentkort på DUKA (han vill köpa uppläggningsfat) ;) rätt så sött, men samtidigt vet jag att han skulle både vilja och att han behöver massage och fotmassage då han jobbar som murare och ofta har ont i rygg axlar, nacke och i fötterna.

Så jag har faktiskt tänkt att ge honom fot och helkroppsmassage (presentkort). ORKAR ABSOLUT INTE göra det själv. Jag avskyr att massera och har dessutom själv problem med axlar och rygg och när jag masserar får jag själv så ont att jag vill gråta. (jag har fått presentkort till spa Tylösand, på ett dygn m behandlingar, med vistelse för både mig och m2b, skulle jag kunna ge honom behandlingar DÄR? så att vi båda kan få behandlingar när vi är där.)

Vi har det ganska knapert kan man säga, lever av enbart hans lön (lärlingslön) eftersom jag pluggar och ej fått csn ännu pga att jag måste komplettera med opponering på c-uppsats innan jag blir registrerad.

Ojojoj alla mina inlägg blir så långa och omständliga, fattar inte hur det går till :D

VAd hade ni gjort, gett honom presentkort på nåt av ställena han uttryckt önskan om att få presentkort i, eller massage, som jag VET att han vill ha och oxå har pratat en hel del om, men som han ej nämnde då jag frågade vad han önskade sig.

Roligare att få nåt som man inte själv hittat på, men kanske trist att inte få det man själv har önskat sig?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare