Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Ja visst är den!!! jag blir nog galen om jag inte får köpa den, haha...

i värsta fall får jag låta sömmerskan sy upp en klänning åt mig med denna som förebild...

Då kan jag göra småändringar och t.om ha ett tunt lager organza på kjolen ohc ha pärlorna på det lagret istället...

Suck man får tänka positivt, fniss :)

• Anja 19 juli 2008

Härligt...

Fina färger... Mitt ska gå i pärlvitt, rosa och silver :) Eller typ pärlvitt, creme och rosa... tja, vet inte...

men jag ska oxå dekorera m pärlor, är ju bara så vackert!!!

Ska ha pärltiara och pärlhalsband o pärlörhängen osv... VACKERT! stilrent o klassiskt...

Finns ju även sötvattenspärlor i olika rosa nyanser, hmmm... ja det blir nog fint hur man än gör.

Vi vet ju exakt var vi ska ha mottagning och vi vet att vi ska ha buffé, t.om vilken buffé, haha...

är en enda sak jag inte är nöjd med på detta ställe...

och det är att stolarna är fula, enligt mig, tråkiga. Annars är allt såååå fint! Är ju en supervacker festsal i en borg, lite balsalslikt med säkert 5-6 meter t taket osv och maten är UNDERBAR!!!

Men som sagt... hur ska man dekorera! Dukning fixar ju personalen, jättefint porslin o glas o sådär och vita linneservetter. Men blommor och pärlor och sånt vill man ju fixa själv.

Vad ska du ha för blommor???

• Anja 19 juli 2008

Norrsken...

ja du, det där m blommor, fniss... Jag är lite dålig på vad blommor heter *asg*

jag ska ju ha kallor i min bukett. Vita tror jag...

Så jag funderar på att varva vita kallor med skära rosor och pärlor lixom... Äh jag vet knappt HUR jag har tänkt mig *asg*

Jag älskar liljor och orkidéer oxå, men ja, det är inte lätt...

Får beslutsångest för minsta grej, för ALLT måste ju vara perfekt, haha...

;)

• Anja 19 juli 2008

Hej hopp...

Nu har jag gått min första dag på mastersutbildningen... är redan trött :D

(tog ju examen förra veckan och hade nog inte riktigt tänkt mig att sätta mig i skolbänken redan igen ;) )

Norrsken - vad kul, vi har samma bröllopsdatum :)

För mig var det lätt... Daniel vill absolut inte gifta sig någon annan gång än på sommaren. Det ska vara ett sommarbröllop, punkt slut haha... Så jag hade lite tur där, för annars hade jag hållit på och vela fram och tillbaka, fram och tillbaka i all oändlighet.

blev lite besviken nu när jag kom hem, för jag mailade ju dreambride (tre gånger) ;) i morse, men har inte fått nåt svar. Vill ju veta om jag ska beställa klänningen juuuuu... *trånar*

En sak jag tänkte på Norrsken...

för att inte avbryta någons semester så fick jag ett tips av någon att skicka ut save-the-date brev innan inbjudningarna, typ i december-januari, innan folk bokar resor och sånt. Då vet de att man ska gifta sig och kan planera in det INNAN de planerar in annat :)

Det tyckte jag var skitbra, så det ska vi göra.

Sen inbjudningarna i början av april eller nåt.

:)

• Anja 19 juli 2008

vårbrud2008

jag röstar på Måns eller Mirjam

:)

• Anja 19 juli 2008

Norrsken

det var säkert du som gav mig förslaget, haha... Tanken slog mig, men så tänkte jag att, det kanske ändå inte var du, eftersom du sa att det var knepigt att eventuellt bryta någons semester ;)

fniss

Så ta du åt dig äran... :D

Skitbra tycker jag, att du valt samma datum, haha... för då kan jag lixom kopiera allt du gör *asg* Du verkar ju ha superkoll :)

Har du beställt/köpt klänning??? Om du har det, vilken, jag är så nyfiken...

ville ju ha svaaaar från dreambride... Suck... Undras om det kommer ta lång tid, för då lär jag bombardera henne med mail, hehe...

;)

• Anja 19 juli 2008

Det där med att gå ner efter förlossning.

Suckar djupt...

Gick upp ca 13 kg med första sonen ohc gick ner allt direkt, blev smalare än jag nånsin varit. Vägde 58 kg (är 1.69 lång).

Blev gravid med dottern, gick upp till 96 kilo. Japp, det ÄR sant. Lyckades gå ner till 72 kg på tre månader och upptäckte att jag var gravid igen ;)

Födde son nr 2 bara ett år efter att dottern föddes och tänkte att det är väl en baggis att gå ner i vikt, jag ammade ju dessutom två barn.

Men icke sa nicke... Min kropp VÄGRADE...

Stod still på typ 88 kg lääänge... Tog tag i det med hjälp av viktklubben. Lyckades gå ner till 74 men orkade ej hålla den strikta dieten, blev deprimerad, det var hemskt.

Så jag flög upp på 89 kg. Nu har jag sakta men säkert lyckats ta mig ner till 84 sedan nyår ohc denna gång har jag sagt till mig själv att det får ta den tid det tar.

Vi har lagt bröllopet så pass långt fram för att jag ska hinna att gå ner, den långsamma vägen med rätt kost och motion, inga bantningskurer, för de håller ej.

Jag vill oxå vara fin och sexig när jag gifter mig :)

En sak som jag definitivt ska ha under klänningen dock, är korsett. En riktig!

Men stålskenor. Tittade på sådana idag, svindyra, Vollners eller nåt??? Någon som känner till det?

Någon mer som ska ha korsett under. Jag vill se platt ut om magen och lixom inte ha några synliga fettvalkar genom en tight klänning.

Dessutom ska man ju alltid beställa en korsett som är 10 cm mindre än midjemåttet. Den ska ju ta bort minst 10 cm.

Slappt skinn är svårt att få bort, även om man går ner allt. Efter första graviditeten är det inga problem, men när skinnet töjts ut fler gånger, eller som i mitt fall tre gånger, varav två gånger på kort tid, så blir det sannerligen inte lika lätt att få det snyggt igen. ;)

men jag har iallafall inga bristningar, haha. Man får vara glad för nåt!

jag SKA gå ner... jag SKA ha min drömklänning och se FIN ut.

Sådetså... :D

• Anja 19 juli 2008

Hihi...

tack! Det kan behövas... Vi har massor av godis, typ ett kilo jättegott godis i köket sen festen i lördags och det är sååååååå svårt att veta det. Jag vill lixom bara vräka i mig. Men jag SKA inte.

;)

• Anja 19 juli 2008

Norrsken...

vilken fin sida! Wow... men jag tyckte du skrev för ett tag sen att du var 30?? Fast på er sida står det att du är 22, fniss... Antar att det är 22 som stämmer... :)

• Anja 19 juli 2008

Godmorgon alla...

Läste igenom er diskussion inatt men klockan var över tre så jag orkade bara inte kommentera. Hade suttit och skrivit opponeringar och en jobbansökan till ett jobb jag såååå gärna vill ha, suck...

Fick mail igår utav tjejen från dreambride, hon skulle maila mig idag och bifoga foton på klänningen som hon skulle ta idag åt mig. Jag vill ju se hur den ser ut bakifrån och hur själva släpet ser ut och sådär juuuu... hihi

Kollar inboxen typ HEEEEELA tiden *asg*

Måste oxå säga att jag håller med Vidalila och Norrsken om att ingen annan har rätt att klanka ner på, eller tala om för någon annan hur man bäst lever sitt liv och att man skulle vara oren för att man har sex innan äktenskapet, förlåt men det får mig att fnissa lite och samtidigt tycka synd om den som skriver det, för det visar ju vilken syn på sex man har och det är ju tråkigt, för då undrar man ju om denna person kommer att få ett bra sexliv som hon/han kan njuta ordentligt av!

Känns som så förlegade tankar, från den gamla pryda tiden när kvinnor inte skulle leva ut sin sexualitet på nåt vis.

men det är ABSOLUT upp till var och en och det kan ju självklart bara vara så att man VILL spara sig, utan att ha någon syn på att sex är skamligt eller "fult".

Själv skulle jag nog inte vilja att min sambo var den enda jag har varit med, för då hade jag, hur bra han än är, och hur fint vi än har det och hur mkt jag än älskar honom, börjat undra hur det vore att ha sex m nån annan. det är nog bara mänskligt tror jag.

Nu vet jag hur det är, coh jag VET att han är den bäste :) och jag när ingen som helst längtan att prova nåt annat.

Dessutom var han den förste :) när jag var 16 år. Sedan var vi dock inte tillsammans på många år förrän vi till slut insåg att det var ödet. Jag är oxå troende, även om jag inte exakt kan säga VAD jag tror på. Ber till "Gud" varje kväll och pratar m "någon" ofta. Det är viktigt att tro på något, oavsett vad det är tror jag.

men om detta "något" skulle sätta regler för hur jag ska leva rent privat så hade det mer känts som en form av förtryck. Jag tror på en högre makt som inte är fördömande. Jag är empatisk, tänker på andra och gör mitt bästa varje dag i den mån jag orkar och kan. Mer ska ingen behöva göra.

Så att vänta m sex för att man VILL är ju bra, men att HA sex för att man vill är precis lika bra och ingen kan ju säga att något av det är bättre än det andra!

Jag hoppas bara att de som väntar gör det för att de VILL vänta och inte för att de tror att de ska straffas, fördömas eller anses "orena" för det vore ju fruktansvärt!

Oj detta blev långt... Guldstjärna om någon ens kom igenom detta *asg*

kramar

Anja

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare