2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
vårbrud: Den där föreläsningen lät intressant! Var det genom jobbet eller?
vårbrud: Den där föreläsningen lät intressant! Var det genom jobbet eller?
Snart_FruL: Usch så kämpigt med lunginflammation! Har aldrig haft det själv, men min mamma har varit en sån som lätt fått det av förkylningar. Hoppas medicinen hjälper!
Jenny_Åland: Såg att du skrivit i Sex-tråden att du fått minskad lust. Tänkte bara säga att det är en VÄLDIGT vanlig biverkning när man äter p-piller. Jag hade 0 lust, vilket var en av anledningarna till att jag slutade.
Det är säkert pillrena det beror på. Det är som sagt en väldigt vanlig biverkning. När jag insåg det så tyckte jag att det var onödigt att proppa kroppen full med hormoner för att kunna ha "säkert" sex, jag ville ju inte ens ha sex!
Det är trist
Men man ska inte känna sig stressad om inte lusten kommer tillbaka minuten efter man slutat, det kan ta tid. För mig t ex har den kommit tillbaka gradvis medans en del får tillbaka den direkt.
Ja precis
Jenny_Åland: Såg (återigen i en annan tråd ) att du sitter med samma funderingar som oss - buffé eller sittande middag. Har du blivit nå klokare?
Jenny_Åland: Vi har nog bestämt oss för buffé faktiskt, min mamma tyckte det lät som en toppenidé också
Köer kan man ju undvika dels genom att ha flera buffébord och dels genom att låta toastmastern säga vilket bord som kan gå och ta mat. Så det oroar jag mig inte så mycket över
Det jag oroade mig för förut var att gästerna skulle tycka att det kändes lågbudget, men det beror ju på vad man serverar kom jag fram till
Efterrättsbuffé har vi funderat på också, kanske med glass, lite olika pajer/kakor osv. Och sen tårta som vickning möjligtvis
Lucy_: Så tänker jag också Det känns som att det kommer spridas som en löpeld genom våra släkter så fort vi går ut med det officiellt
Jenny_Åland: Drycker kommer vi att ha ståendes framme på borden, så har det varit på de flesta fester jag varit på, buffé eller ej, så det tycker jag är smidigt
Lucy_: Ja överraskning blir det ju oavsett