• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

gica: Låter som att det inte kan bli värre PMS för dig

• Pumpkin

Alltså det man måste komma ihåg är ju att vi alla reagerar så olika på att börja/sluta med p-piller. Jag tror det enda generella man kan säga är: Det är inte bra att styra sin kropp på det sättet, kroppen mår bättre av att vara sig själv.

Sen hur det blir, det lär ju visa sig. Och det är ju inte värre än att man får söka en annan utväg och kanske börja om eller börja med annat hormonbaserat p-medel i så fall

• Pumpkin

Och ja, BH:ar i större storlekar är dyrt. Och för mig är det grymt svårt att få tag i nått överhuvudtaget, i hela Sthlm har jag hittat typ 5 ställen som har min storlek, varav 3 är samma kedja

• Pumpkin

Precis! Så tänkte jag när jag slutade, men jag kan säga att jag tänker INTE börja igen. Nej, nu är det hormonfritt for life.

• Pumpkin

Ja, det är inte lätt... Och som sagt, det är ju dyrt också! Så när jag väl är nere i Sthlm har jag bara råd att köpa en BH i alla fall Men jag ska bli bättre på att lägga undan pengar för just det ändamålet, så att jag kan köpa på mig kanske en för varje månad eller så. Sen finns iofs nätet, typ www.sallyochsara.com och www.bravissimo.co.uk som är toppensidor att beställa ifrån! Ska faktiskt beställa från Sally&Sara nu nästa vecka eller så, för de har fått in en pushup-BH i MIN storlek - DET är ovanligt

• Pumpkin

gica: Ja, Change ska jag kolla in när jag åker till Sthlm när gång
    Köpte en bikini förra året hos Details, och det var precis så! När jag kom in plockade de direkt fram en bikini och aldrig har jag väl sett en bikini sitta så snyggt på mig!

madlin: Sure, jag kaster över lite

• Pumpkin

Jag GER UPP!!!
    TRE gånger har jag nu försökt att skriva ett låååångt inlägg, men datorn får CP-rycka hela J*VLA tiden så texten försvinner!!! Grr!

Förkortat:

Anja: Vi märker alltid när du försvinner, bara så du vet det! Förstår att det är jättejobbigt hemma hos er nu! Jag är ju en av dem som mår väldigt dåligt under höst/vinter i perioder, men till och med jag tycker att (ursäkta om jag låter hård) din M2B beter sig väldigt egoistiskt! Har man en familj, om det så är "bara" en flickvän eller en hel kärnfamilj, så har man ett ANSVAR! Det funkar då inte att bara stänga av sig själv helt när man har familj! Så jag tycker (förlåt igen) att han "helt enkelt" ska ta sig i kragen, växa upp och söka hjälp hos läkare/psykolog/kurator/präst eller vad han nu föredrar! Annars ska han ha en redig spark i baken!
    Sen förstod jag inte riktigt - om ni gifter er nästa sommar, ska ni åka till Karibien i vinter då? Eller har jag missat nånting? Hur som helst låter det som en toppenidé att åka utomlands under årets mörkaste tid, det gör min mamma varje år och det gör så mycket för henne!
    Vill du prata med någon som både varit den "sjuka" och den som varit i din situation så är det bara att ropa, jag har varit på båda sidor KRAM!

gica: Visst är det skönt när man är alldeles ensam på jobbet? Så lugnt och fridfullt...

snitte: Ja, det låter som att ni kommit väldans långt i planeringen

• Pumpkin

Hmm, snacka om antiklimax. Här sitter man och väntar och väntar på att BT ska komma upp igen, för nu kanske de har uppdaterat efter ett så långt avbrott. Men neeejdå *tjurar*

• Pumpkin

Mmm, mums med glass! Vill också ha!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare