• madlin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Kan säga så här att jag är mer pms-ig NU efter jag slutade med mina p-piller (för 5 år sedan) än när jag åt karta efter karta. Sedan försvann mer eller mindre mina bröst (stor C-kupa till liiiiten B-kupa) efter jag slutat med p-piller.

Bara synd att de är så mycket hormoner och skit i p-piller (ja, och att de skyddar då..) annars skulle jag lätt fortsatt äta dom. Jag är verkligen hormonkossa deluxe med mina egna hormoner *morr morr*

/mvh menskossan :D

• madlin

~Norrsken~
    Jag tar gärna lite tuttar av dig, saknar mina :( Att vara så pms-ig är JOBBIGT! Får så dåligt samvete att vara sån hagga.. ynk!

• madlin

Ja och jag hinner inte ens tänka bröllopstankar för tillfället. Jobbar jag inte, så är jag hemma o renoverar färdigt lägenheten - eller planerar för bästa kompisens 25-årsskiva, som går av stapeln ikväll. Party party!

Kikar in nu iallafall en sväng när jag sitter vid dumburken. Hoppas ni mår fint hela bunten!!

• madlin

sajber.pillan: vilka fina helgplaner ni ska ha då, vi ska också lägga golv i helgen! HAHAHA!

Jenny_Åland: 4 november är ju ett bra datum ;) (födelsedag)

• madlin

Här är en till som inte ska ha några tärnor eller bestman eller... nåt alls.. Förutom VI!

Pedikyr? nja... jag har en släng av fotfobi o gillar inte när folk ska peta på mina fötter. Men manikyr ska jag lätt göra innan bröllop, och ansiktsbehandling lät inte helt fel heller.. Man ska ju känna sig fin med :D

• madlin

Herregud!!! :o

Nu har vi ringt runt som galningar för att leta ledig kyrka, lokal.. till 070707!!! Snacka om helvändning. Det är ju ändå "vårt" datum men vi tyckt att det varit för lite med tid - men så dividerade vi i sängen imorse och tyckte att skulle de bli så så får vi försöka hitta enbart lokal och vigselförrättare så får vi gifta oss borgeligt om nu inte kyrkorna häromkring hade någon vigseltid över.

Fotograf då? Och maten? Alkohol?! Klänningen? Bröllopsresan? AAAAH! Vad har jag gått med på?

Hittar vi nåt nu inom denna vecka så byter vi alltså datum och det blir bråttom bråttom med allt helt plötsligt...!!

• madlin

Lucy_ & ~Norrsken~

Ja minst sagt, nog för att det är ett eftertraktat datum och man har 3½ månad på sig. Men de känns mer rätt i år än 080808.

Ska ringa runt o hoppas på det bästa iallafall, fick stå som reserv på vår lokal vi VILL ha - tanten som höll i bokningslistan hade vibbar att de som bokat kommer avboka. Men vill ha backup.

Oroar mig mest över fotograf just nu..

Först ut?! Herre jisses! De vill jag ju inte vara! Hahaha!

• madlin

~Norrsken~

Ja, de blir tajt men de går om man bara vill tror jag! Man får helt enkelt sänka ribban en smula.

Fotograf ja, de blir väl de som blir svårast. Vill ju verkligen ha en duktig sådan och kan tänka mig att de redan är uppbokade sen minst ett halvår tillbaka ;)

Bor i södra Dalarna. Så hoppas inte alla vill stå dalabrudar i år *s*

• madlin

Gud så trist med tråkiga reaktioner sådär, förstår att du blev ledsen Coornet. Det är ju ändå erat val hur ni väljer att berätta.

Skaka av dig och försök låta bli o tänka på hennes reaktion. Tänk på alla positiva reaktioner istället för att hänga upp dig på henne. KRAM!! Jag kommer stålsätta mig för min svärmors reaktion, har en känsla att hon inte blir gladast i världen ;)

• madlin

Jahapp...

Har ringt till alla kyrkor i närheten, vill ju inte kuska flera mil på ens bröllopsdag precis.. och inte vara alltför långt hemifrån. Men nepp, fullbokat av antingen bröllop eller konfirmation. (ja... tydligen konfirmeras ungdomarna på sommaren här....) Sedan var de några avslutningar för konstiga program som slutade mitt i sommaren och så.. Så näe, inga kyrkor lediga som vi skulle kunna tänka oss..

Sen finns de inga lokaler som hyser in våra gäster lediga HELLER.

Så det är bara att inse att det är ödet som gör så vi ska gifta oss 2008 och inte 2007!

vårbrud2008: Har ni hunnit fixa det viktigaste nu då när ni ändrade datum? Vi har som sagt inte sån tur med de, då 070707 är ett eftertraktat datum o vi är/var väldigt sent ute.

-----------------------

Så... då blir jag inte först ut! Och jag får tid o planera i sakta mak - känns lite skönt det med.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare