• madlin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Gaaaah! Jag blir om möjligt ännu knäppare nu, låg och solade solarium och de började prata om bröllop. "Oh kuuuuul" tänkte jag!

De började prata om BT bl.a att det fanns "hysteriska" brudar inne på forumet som var ute i så god tid som möjligt. En av radiopratarna hade gjort ett konto här och skrivit i några trådar osv. Dom fortsatte med datum, att många satsar att gifta sig 070707, 080808 och att de förvånade sig att de redan fanns dom som skulle gifta sig 090909 på forumet. Därav var de ju mycket som skulle göras i god tid, för att få kyrka o lokal bokad.

DÄR fick jag ont i magen. Har ju tänkt att det är LÅNG tid kvar, och behöver ju inte tänka på sånt ännu. Men jag fick ju det bekräftat att det ÄR ett attraktiv datum o gifta sig 080808 trots det är en Fredag.. Och vi har ingenting bokat. Vi har ju tänkt ut en lokal, en jättefin gammelgård med uppfräschat kök och toaletter - lokalen är på gångavstånd från kyrka osv. Är den upptagen har vi 2 stycken andra lokaler som reserver. Kyrkan är vi benhårda på, är det så att den är uppbokad så vet jag inte vad vi gör.... vi gifter oss inte i någon annan då kyrkan är så speciell för både mig o han.

Ska ta mig i kragen och ringa o höra idag, är så nervös - vill inte bli besviken!

• madlin

Åh hoppas verkligen det är så att vare sig lokal eller kyrka bokar mer än ett år i förväg då... Men jag brukar inte ha sån flyt... hm..

• madlin

Nennza, ja vi får ringa o höra efter helt enkelt!

Vi vill helst ha vigseln vid 15, huruvida om vi ska fotograferingen före eller efter är en annan femma - så långt har vi inte planerat.

• madlin

Hur många ska ni alla bjuda in?

Jag personligen vill inte ha med vissa kusiner o mostrar :S Umgås inte med dom och vi ses alldeles för sällan.. satt o tittade över gästlistan vi skrivit upp och vi hamnade på 45 stycken med de närmaste! Hur kan de bli så många så fort? *skrattar* Här försöker man ha ett litet men mysigt bröllop men det växer på i rasande tempo...

Välkommen hit Marie!

Ouups, nu väntar alla hjärtansdag middag med tillhörande efterrätt. Får se om man lyckats i köket denna gången...

• madlin

InaHjärtarAdam:
    Oj då! En fördubbling hos er!

MrsNyberg2B:
    Vi bjuder inte med barn under 18 på vår fest, undantag på spädbarn och mina två syskon på 17 och 13 år (vid festtillfället).

De närmaste, föräldrar, mor/farföräldrar, fastrar/mostrar/kusiner, bästa vännerna m. respektive på bådas sidor. Det rullar på...

• madlin

Sisådär, nu har jag fått ett svar från kyrkan. Pga KOMMANDE renovering har de inte vågat bokat in någon efter hösten -07 och framåt. Men han jag pratade med sa att jag gärna fick preliminärboka 080808 kl. 15 om vi ville det. De vet alltså inte säkert när kyrkan kommer renoveras (och därmed stängas under tiden).

Vi tutar o kör! Tror föga kommunen kommmer renovera under vår och sommarperioderna i kommunens populäraste kyrka. Det är ju då det är mest bröllop där. Vore ju dumt om de gjorde det...

Så jag har lite tur ändå.. det är väl bara om den jäkla renoveringen skulle bli vid vårat datum då. Ha ha!

• madlin

Lucy_: Ja de känns skönt! Grubblat så...!

• madlin

oooh nu påminde du mig att de är bokrea!

• madlin

Den börjar 27/2 överallt! Men man kan ju förhandsboka på de flesta ställena :)

• madlin

6 böcker för 314 kr m. frakt *skratt*

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare