2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
Ja! Det är ju super - när tänker du dig att ni ska skicka ut dem?
Ja! Det är ju super - när tänker du dig att ni ska skicka ut dem?
Viktigt att de iaf dyker upp innan semestern, kan jag tänka mig..? Fast det kanske är för er som för oss, de som ska komma vet ju redan om det, så jag tror inte precis de bokar upp nyårsafton då.. (för då blir jag sur )
Helt sant! Hur många har ni tänkt er? Alltså, på ett ungefär? Vi har ju tänkt bjuda bara närmaste familjer och sådär, men nu verkar det komma lite påtryckningar från sambons syskon, om kusiner, då han var på deras bröllop, men jag vet inte... Då blir det helt plötsligt som från början att vi kommer upp i många fler än vad vi tänkte oss, så vi får se vad som blir - ekonomiskt inte minst.
Nu ere mat här! (och ananaspaj)
madlin - precis, det bara blir fler och fler. Vi har nu en lista på 41 personer, med barn varav två är mina syskon, så dem kan vi knappast räkna bort - i övrigt vet man ju inte. Angående släktningar, så har jag egentligen inte någonting emot att bjuda dem, för jag menar, de är ju ändå släkt, men genast man gör det, så blir det massa "måsten".
Lucy - jättefina kort!
Norrsken - Kanske hans neggo inställning beror på att han inte vill bli för besviken om de säger nej? I annat fall - finns det någon möjlighet för dig att plugga någonting på distans? Min sambo är ju färdigutbildad, så jag kan lite känna igen mig i det du skriver - jag får ju anpassa mig till att han har jobb och sådär, kan inte bara flytta hursom helst. Ibland känns det ju onekligen lite som att man blir lite begränsad, och det är tråkigt.. Nu har ju jag min utbildning på distans ändå, så det går ju bra, fast jag är jätterädd för att om vi stannar här så kommer jag alltid få jobba med gamlingar och aldrig göra det jag verkligen vill! Därför har vi iaf beslutat att arbeta oss iväg, men det hänger ju på att P får jobb där vi önskar oss..
Angående bokrean tänkte jag i år vänta tills de sänker priset till halva reapriset - det är ju då jag brukar handla. Snålisen i mig säger att det är det enda rätta det här året - nästa år är jag ju fru Nyberg vid den här tiden, och då kan jag få shoppa hur mkt som helst (för vi har ju inte allaredan alldeles för många böcker inköpta på bokrean för att de "verkar intressanta")
Har idag fått veta pris på nattamat. Det lär ju bli korv med bröd. 25 kronor per person, två korvar med bröd och tillbehör. Tittade i en tidning ifrån bröllopsmässan vi var på för två veckor sen, och där fanns en intervju med killen som har "vårt" ställe - nu gillar jag det än mer..
Bestämmer mig mer och mer för Indiana Jones temat som utgångsmusik!! Och "utan dina andetag" som bröllopsdansen..
Vilken av sällskapsresorna?? Den första eller? Det var verkligen ovanligt oavsett vilken det var...
Åh vad skönt med sjunkande budget! Jag låg i morse och funderade på om vi kan räkna in ytterligare fyra personer, och som det ser ut nu så går det nog utan att vi ska behöva budgetera om så fasligt mycket för maten.. OM jag nu väljer att köpa den där klänningen jag har hittat.
Drömde inatt att vår toastmaster skulle ha en roströd, kritstrecksrandig kavaj, till det en roströd skjorta med gula löv på. Ovanpå (!) kavajen skulle han ha en gul cardigan med såna där flätade rader ni vet... Han var dock mycket stolt över att han skulle ha nya skor. Jag verkligen vred mig i drömmen, men hade inte hjärta att säga att jag ogillade det, för han tyckte det var jättefint! *ryyyyyyyyyys*
Usch ja...
Norrsken - det är ju superpris på buffén i så fall! Eller, nu kom jag på, ni kanske gör den själva?