Inlägg från: MrsNyberg2B |Visa alla inlägg
  • MrsNyberg2B

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Ang. Bil, så betalar jag lika mkt (eller mer) för buss som för bil när jag kan åka buss till jobbet, fast då måste jag vänta i sådär en timme, oftast, när jag slutar... Då blir det ju bilen, om inte vädret är alldeles pissigt. Var det det som var meningen med kollektivtrafik, undrar jag?

• MrsNyberg2B

Budgetbrud - Det är väl så med det mesta, känner man ibland idag. Ju äldre, ju bättre! Eller det håller iaf längre, jag tänker mobiltelefoner t.ex. Min Gamla 5110 (eller nåt??) är "still going strong" medan de av nyare modell är helt vansinnigt dåliga!

• MrsNyberg2B

Norrsken - Hoppas han ringer snart då! Och att det gått bra! Mysigt med natt på hotell!

• MrsNyberg2B

Tycker också du ska reklamera, har du beställt lila så har du beställt lila.. Och motsvarar inte färgen bilden, så har du ju rätt att skicka tillbaka dem..

• MrsNyberg2B

Jag röstar på Buffé! Vi valde det för att:
    Vi inte är så många, och det är ett bra sätt att få folk att prata med varandra. Det blir lite rörelse och inte lika stelt som en sittande middag kan bli (observera KAN bli, det är ju inte alls nödvändigt att det blir det).
    De som är t.ex. vegeterianer behöver inte beställa "egen" mat.
    Priset - lite billigare blir det.
    Ingen behöver vara hungrig.

För oss har nog inte sittande varit något alternativ, jag vet inte egentligen varför, men buffé har bara känts som ett självklart val (vilket jag inser nu, ju är väldigt praktiskt, för då slipper man brottas med den frågan). Fast jag kan tänka att valet är lite beroende på vilken typ av stil man vill ha på bröllopet, och är man många gäster, så kanske det är mer praktiskt att ha sittande bord.

• MrsNyberg2B

Buffé behöver inte alls vara mindre lyxigt, tycker jag.. Men, som Ina säger, kanske mer högtidligt.

Ni kan kanske ha flera buffébord, om det blir många, så behöver inte alla trava runt samma bord, då borde det ju gå smidigare..

• MrsNyberg2B

madlin - funderar ständigt. Just idag är jag verkligen inne på Indiana Jones som utgång (man studerar ju lixom inte arkeologi inte för inte...) Ingång blir nog "Att ett hjärta kan längta så" med Åsa Jinder.

• MrsNyberg2B

Våran tärna gör ju tårtan.. Hon är duktig på det, så hon har bestämt att det blir vit marsipan (ang. om det skulle vara marsipan eller sugarpaste) och så har hon bestämt att det är bättre utan moussetårta.. Så det blir vanliga sockerkaksbottnar, vad det verkar nu iaf.. Vi tycker det är rätt skönt att hon bestämmer, för hon vet ju bäst.. Dessutom blir det alltid gott, och vi får bestämm smaken!

• MrsNyberg2B

Gaaaaaaaaaaah - vad ni skriver tjejer! Jag måste hitta ett nytt jobb, med mindre arbetstid med lika lön (minst) så att man kan hänga med, gärna med egen dator...

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare