2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
Det kanske är det där "tidigt ute" som är de men man fått när man inte ammat i sju år... :-P
Välkommen hit madlin!
Det kanske är det där "tidigt ute" som är de men man fått när man inte ammat i sju år... :-P
Välkommen hit madlin!
Snart_FruL - Du ser!!!!!
Nu - bedtime!
Drömbrud - men kan ni inte gifta er i "er" kyrka då? Eller ta med en präst därifrån? Eller, jag vet inte hur sånt där funkar, men en tanke bara...
I övrigt en neggodag här idag, det är bara för trist när man inte vet något om hur jobbet blir nästa vecka, eller en den här veckan. Iofs så sa jag till "inringartanten" att jag vill jobba mycket, så kanske det blir lättare - men det vet man ju inte.. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!
drömbrud - aha.. Fast jag vet att ett par i min hemkommun (gammal klasskompis) som gifte sig i Svenska kyrkan och inte i sin egen kyrka, trots att de båda var/är medlemmar i en frikyrka och döpta i den.
DET SNÖAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mkt möjligt att det är skillnad.. Därhemma (kommer ifrån "Bibelbältet" som det kallas) finns det rätt mycket frikyrkor och det är många som är medlemmar, och jag tror de samarbetar ganska mycket, det kan säkert vara en orsak till att det går att göra så..
Drömbrud - men jag fattar inte att ni måste döpa er? Jag trodde att det räckte om man var medlem, så fick man gifta sig i Svenska kyrkan, eller som tidigare skrivits, att ena parten är medlem... (Nu hjälper ju inte det, men iaf..)
En annan idé, om ändå kan tänka er den egna kyrkan är ju att ni kan dekorera den bra, så blir det kanske fint iaf..
Klart att man får anpassa sig, men jag menar, dopet är väl en ganska stor grej i den kristna tron, det är ju inget man bara gör för att det är roligt - speciellt inte i vuxen ålder.. (jag menar alltså att man då väljer att döpa sig av en anledning, något som man inte väljer när man är bebis). Jag känner mig helt lost helt plötsligt - skönt att vi tar det i stadshuset. Förmodligen ingen vidare sexig lokal där, men jag tycker inte det gör något, festen och festlokalen är desto finare (och det är där vi ska vara resten av kvällen, så det är lugnt). Hoppas vi kan få dekorera litegrann iaf.
Nu har det slutat snöa. Trist. Men jag har iaf sökt två jobb.
Helmborn- Jo,det var trevligt med lite tjocka flingor. Nu är det mer åt det snöblandade hållet, så det smälter ju undan.
Drömbrud - Förstår att du är döpt, men jag fattar inte själva dealen eftersom jag trodde att det räckte att vara medlem. Iofs vet jag att jag t.ex inte fick konfirmera mig om jag inte var döpt (i svenska kyrkan). Nåja, hursom så tycker jag det är fånigt att du ska behöva döpa dig en gång till av den orsaken, när du redan är döpt och uppenbarligen har en kristen tro - om än inte samma som den i Svenska Kyrkan. Men, det är ju jag. Som sagt, glad för att vi valt borgerligt!
Jag har inte en susning... Tror det förmodligen är lika olika som det är om man tillåter ett par från en annan församling eller inte. Kan man tänka sig.