2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
På Svenska Kyrkans hemsida står att man kan gifta sig i SK om det finns särskilda skäl även om man inte är medlem, då tar de ut en avgift. Men det står ingenting om att man behöver vara döpt...
På Svenska Kyrkans hemsida står att man kan gifta sig i SK om det finns särskilda skäl även om man inte är medlem, då tar de ut en avgift. Men det står ingenting om att man behöver vara döpt...
...eller, rättare sagt, jag hittar det inte..
Norrsken - Så trodde jag också det var, för kommunalskatten är väl olika i olika kommuner. Fast en del kanske drar mindre procent? Eller, jag vet inte?
Bra fråga, Norrsken, det funderade jag också över.. Om det räcker med att man säger det själv, så verkar det ju inte så knepigt att fixa den biten i så fall...
Har hittat små rispåsar i vinrött - perfekt antal och allt på tradera, då blir man också glad och betalar gärna!
I övrigt fortsätter jag min neggodag i god (?) negativ anda...
Mysan - ÅH vad smart med reflexer!!!!!!!!!!!! Det är ju så klockrent, jag sitter nämligen också alltid själv i bilen och skriker på reflexlösa människor som tror att de syns hur tydligt som helst och bara trampar ut i gatan, eller dundrar på med en cykel helt utan lysen, reflexer eller någonting... *morr* Kanske jag rent av lånar din idé, fast jag tar nog nåt annat mönster än snöflingor.... Kanske hjärtan.
Anja - Grattis till examen! Å till spa-presenten och till klänningen!!! Roligt!
Ina - Gör det, jag skickade ett mail idag och frågae, men än har jag inte fått nåt svar..
Men egentligen, drömbrud, så måste det ju vara så att det finns någon sorts generell regel för hur man gör, i alla kyrkor som tillhör staten... Jag menar, det är ju konstigt om det kan vara okej i en kyrka men inte i en annan, när det handlar om Svenska Kyrkan i båda fallen. Tycker man..
Haha.. I en annan tråd läste jag BYSThandel istället för byteshandel.. Förmodligen kyrkan som förvirrar och tröttar ut lillhjärnan.
Cia-bruden - tycker det låter som att det kan bli väldigt bra, det där! Vi bjuder ju ingen släkt (förutom familjerna) så våra kompisar hade fått åka i vilket fall - så vi valde Etuna för att min blivandes vänner har barn, och det blir krångligare för dem att ge sig i väg än vad det är för mina vänner..
Anja - Förstår att det känns lite vemodigt, men det är ju grymt att du är färdig! Ang. det där med prästen så håller jag med. Får, på tal om det, homosexuella gifta sig i kyrkan nu, eller är det fortfarande bara välsignelse som gäller? (usch vad dålig man är på att hänga med!) Dessutom tycker jag det känns fel att man ska tvingas till dop - som iaf jag uppfattar är en ganska viktig del i den kristna tron - för att få gifta sig. Man kan ju ha en tro, men inte vilja döpa sig för det, eller kanske vill man av ren tradition gifta sig i kyrkan.. Nåja, vi hoppas får ett svar i dag (ytterligare svar, kanske ska tilläggas, för drömbrud har ju faktiskt fått ett...)