Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Ja visst var det bra priser

:) Mycket nöjd!

Detta ovanför, var en variant... jag har som sagt fyra stycken varianter på inbjudningstexter... Vet ej om jag ska skriva fri bar hela natten. kanske räcker att bara skriva fri bar.

• Anja 19 juli 2008

Hjärtligt välkommen
    till vårt bröllop

Vi gifter oss
    i Klosterkyrkan, Lund
    den 19 juli kl 15

Därefter inbjuder vi er att fira dagen tillsammans med oss i Lilla Festsalen i AF-borgen, med mat, dryck och dans och självklart fri bar. Vi hoppas få dela vår dag med alla våra nära och kära.

Anja och Daniel

• Anja 19 juli 2008

Äh jag vet inte alls vilken variant jag ska välja...

Nennza, tack :)

Lägger inte så mkt krut på save-the-date-korten eftersom jag kommer göra inbjudningarna själv, men när jag hittade dessa så kändes de perfekta! Vårt färgema är ju vitt och rosa (och silver). Kul att du gillade dem :)

• Anja 19 juli 2008

gica

ja, det är det som är så svårt... att lixom förmedla den stämning man vill ge med sin inbjudan. Hmm... den första där med övervara vigselakten bla bla... det låter lite väl högtravat kan jag tycka, men samtidig så ÄR det ju så högtidligt ;)

Svårt att väga orden. Men HJÄRTLIGT välkommen till vårt bröllop låter ju betydligt varmare och gladare och öppnare lixom.

• Anja 19 juli 2008

Hmmm, jag tror att jag kanske fick till det!

Hjärtligt välkommen
    Att övervara vigseln mellan

Anja Larsson
    Och
    Daniel Godály

Klosterkyrkan, Lund
    Den 19 juli 2009 kl.15

Därefter inbjuder vi er till bröllopsfest i Lilla Festsalen i AF-borgen, för att fira med mat,dryck och dans. Vi hoppas få dela vår stora dag med alla våra nära och kära. Vi kommer att ha fri bar hela natten.

Anja och Daniel

• Anja 19 juli 2008

jaha, tråddödare igen, fniss...
    ;)

• Anja 19 juli 2008

samma länk fast sidan 28 finns oxå en "vi gifter oss" som jag gillar precis lika mycket. Är exakt samma typsnitt, så bara för det så blev det svårt nu ;)

• Anja 19 juli 2008

Näää save the date var väl inte så svårt, eller...

Jag skrev bara så här

save-the-date

Den 19 juli 2008 gifter vi oss.
    Eftersom det är mitt i semesterider sänder vi nu detta kort så att ni kan planera in vår stora dag i god tid.

Inbjudningarna kommer i april 2008

Vi hoppas få fira vår stora dag med er alla. Det betyder mycket för oss.

Anja och Daniel

• Anja 19 juli 2008

hmm övervara... hm ja jag vet inte om jag gillar det ordet riktigt men det är ju ett vanligt ord i inbjudningssammanhang (speciellt bröllop antar jag). Är nog en blandning mellan närvara och övervaka ;) hehe

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare