• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • InaHjärtarAdam

Lucy_ :
    såg att du skrev nått om arbetsförhållandena i kina...
    med tanke på att typ nästan alla klänningar sys upp i kina så kommer man inte riktigt undan det att dom kanske inte har så bra arbetsförhållanden. dessutom, man äter ju kött som antagligen inte har haft det så jättebra innan det hamnade på tallriken, grönsaker skeppas världen runt och bidrar till växthuseffekten plus att det inte alltid är ekologiskt och organiskt odlat, leksaker, elektronik och allt sånt tillverkas också i kina, när man åker på semester och åker flygplan så bidrar man till växthuseffekten, bilar släpper ut massa skit och likaså när man föder barn (lustgas)
    deras arbetsförhållanden där i kina kanske inte är dom bästa och dom tjänar väl inte multum direkt, men antagligen så att dom flesta klarar sig iallafall. vi tjänar mycket mer här och här kostar allting också mycket mer. om vi säger att dom tjänar ca 800 kr per månad där så kostar en öl ute ett par kronor, en restaurangmiddag kostar en femma osv..
    jag tänkte lite på det här att jag inte ville bidra till att några stackare ska sitta och sy min klänning under usla förhållanden men sen kom jag på allt annat dåligt jag också bidrar till.
    bättre då att köpa sig en billig klänning, spara flera tusenlappar och skänka en slant till välgörenhet.

dessutom, köper man en klänning här i sverige som antagligen också är uppsydd i kina så tjänar inte fabriken därborta mer ändå. det är alla mellanhänder som ska ha sitt och därför blir priset dyrare.

• Maggies

drömbrud: Nu blir det att läsa ikapp! Så roligt att helgen var bra!

Ina: Jag sökte lite på gamla trådar och läste ungefär samma saker som du skrev om det här. De flesta vardagliga kläder (typ H&M) är ju ändå sydda i Asien. Men det tåls ju att fundera lite på. Tack för dina bra synpunkter!

• Maggies

Anja74: Alltid bra med mer datortid.

• Pumpkin

Anja: Jag har faktiskt inget vettigt förslag... Men det med kakelbutiken blir nog lite konstigt, för som du säger så är det oftast inte öppet så sent

• Snart_FruL

Anja

Du kan inte dra till med att din systers man känner någon som jobbar i kakelbutiken och som lovat att ni kan få komma in och kika efter stängningsdags?

• Snart_FruL

missade det där med att ni redan varit där en gång...

hmmm säg att din syster köpt nåt på annons och att de behöver hans hjälp att bära. Typ någon tung möbel... Privatpersoner brukar ju vara hemma på kvällen.

• Pumpkin

Vilket smart påhitt Snart_FruL!

• Snart_FruL

:D man får försöka så gott man kan...

Nä nu borde jag göra det jag ska.. det är alldeles för lätt att fastna här.

Ska börja städa, vi får besök på onsdag. Och dels är jag långsam, det finns ju en anledning att man går hemma sjukskriven, och dels så operaras jag på onsdag förmiddag så då blir det svårt att hinna med.

Men jag kommer titta in när jag behöver paus...

• angelica79

Tjejer, tjejer, tjejer... tssss... har jag inte sagt till er att skriva med s m å bokstäver??? *ler* Kan man räkna av tiden det tar att läsa ikapp här - på datorlektionerna i skolan tro... Hmmm, tål att tänkas på!

Norrsken-
    Godmorgon! (Eller godmiddag är det ju nu!) Hur står det till hos dig då?
    Själv har jag varit i skolan sen 8 - har suttit framför databurken och pluggat fördjupning på windows...blää! Men det måste ju göras! *ler*

Snart_FruL -
    Usch va tråkigt att städa... örrk! Men jag hoppas du får ta mååååååånga pauser och kika in här! hehe! Vad ska du opereras för föresten? Ska vi hålla tummarna för dig?

InaHjärtarAdam -
    Bra med lite fakta om det där med att köpa eller inte utomlands... Har faktiskt inte tänkt så pass långt - men med all fakta så gav du mig en tankeställare!
    Och samtidigt har du ju alldeles rätt i att det nog är bättre att köpa klänningen utan mellanhänder och samtidigt skänka till välgörenhet! Jättebra tips! Tack!

vårbrud2008-
    Visst är det kul med bröllopsmässor! Ska också till Malmö i helgen, slipper dock både barnen och sambon (han blir minst lika gnällig som barnen av att vara på stora ställen som har tjockt med folk.. *ler*), ska dit med mamma i sällskap! Hoppas där är myyyyyycket att titta på!

Anja74-
    Hmm, det är ju inte den lättaste frågan du ställer... Men det där med att han ska hjälpa till med att flytta en tung möbel... Eller att systern/-s man känner till någon som säljer "något" bröllopsrelaterat till vrakpris...
    Vad du än lyckas hitta på så hoppas jag ni får en trevlig kväll!

snitte -
    Utvilad än? Hoppas du får ta det lugnt! *ler*

drömbrud-
    Vad hittade ni på för underbart i helgen då? *nyfiken*

blivandefruandersson08-
    Gud vad skönt att ha det fixat med prästen redan nu! Kanske skulle ringa till "vår" kyrka och höra efter? Det är ju ändå rätt viktigt att det "stämmer" mellan prästen och brudparet!

gica-
    Vad kul att din mamma verkligen vill delta (fast hon inte vet vad som snart ska ske..)! Skönt att veta att du kommer få stöd därifrån liksom!
    Men hur du ska dölja det...? Ja, du får väl prata "via någon annan" typ - en kompis's kompis ska gifta sig snart och de vill ha den och de tycker om de färgerna, den klänningen osv... Hehe! Kanske lite genomskinligt? *ler* Lycka till iallafall!

Ja, detta blev ju rena uppsatsen.. Hoppas ni pallar läsa!

• sajberpillan

hej hej
    passar på att smita in en stund medan sonen sover.

anja: svårt att hitta på ursäkt och få ihop det med att han ska vara finklädd.
    HJälpa en privatperson var bra...

Kollar igenom BTs budgetsidor...fast man försöker snåla på saker så kostar vårt bröllop ca 30 000. Känns som att man lika gärna kan "fläska på" då det ändå är så mycket pengar. Några tusen hit eller dit...

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare