• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Snitte- 5/7-2008

norrsken: vi ska oxå ha sittande förätt buffé till varmrätt och så har vi valt att bara ha tårta som efterrätt... vickning har jag inte funderat ut än vad vi ska ha.. tänkte ett slag på baguetter men vet inte än...

Lucy_ ja visst är det mysigt och ni har ju MYCKET att prata om nu när bröllopet är så nära :)

• sajberpillan

Norrsken och Snitte; vad ska ni har som förrätt? Funderar på att ha så vi med, blir liksom lite "mer" än bara buffé.

• Pumpkin

sajber.pillan: Jag funderar på något klassiskt till förrätt, typ Toast Skagen eller nått. Det gillar typ alla Men det beror ju lite på vilken typ av buffé man väljer också, det ska ju gärna höra ihop litegrann

snitte: Ja, egentligen skulle jag vilja göra så också. Men samtidigt så vill jag ha min älsklingsefterrätt på VÅR dag - chokladpannacotta.

• Maggies

snitte: Precis! Vi får minsann prata om allt på en gång.

• Snart_FruL

Lucy; jag är/var väldigt närsynt. På det ögat som de opererar på onsdag har jag idag -7 dioptrier plus lättare astigmatism, på det redan operarade ögat hade jag -5,25 plus stor tal på astigmatismen. Dagen efter operationen var synen 1.0 på det ögat. Den största anledningen till att jag gör operationen är att jag inte kan ha linser på grund av allergier.

Norrsken; Jo det blir annorlunda, jag glömmer fortfarande ibland på kvällen att jag inte har glasögon på mig. Svårt att ta av nåt man inte har på. Fast det bästa är att jag äntligen kan ha solglasögon.

Jag är förresten superallergisk mot gräs/hö och hästar, och i mitt fall kan man knappast skylla på att mina föräldrar var pedanter. Dessutom var jag mycket hos min älskade mormor, man kan säga mycket om hennes hus men rent var där inte.

Hon bodde på en mindre gård, fast djuren var borta lång innan jag föddes. Min morfar var en stor djurälskare och lite av en hästviskare, det kom tydligen massor av folk dit med besvärliga hästar, som han fick ordning på. Han skulle nog beklagat min allergi om han hade levat.

Snitte; Med tanke på att jag (läs min snälla mamma) frivilligt betalar sammanlagt 24000 för att få ögonen fixade, så tycker jag inte det är så jobbigt. Har längtat efter det här ända sen jag fick glasögon för 25 år sedan.

• Snart_FruL

Förresten har vi två kattkillar, kort på dem kan ni se här:

home.gamman.se/herrochfrul/index.asp&id=230

Inser ju att jag egentligen inte borde ha katt heller fast jag inte visat någon allergisk reaktion på dem ännu. Jag är ju lite allergisk mot hund också.... så det är väl inte jättesmart att ha pälsdjur. Men de är ju så goa..

• Maggies

Snart_FruL: Så härligt att få ögonen opererade tillslut. Jag har -6 på båda ögonen och använder linser ibland, men tycker de irriterar en del. Glasögonen har knappt några bågar och jag trivs med dem. Lite synd att inte kunna använda solglasögon bara.

• Maggies

Snart_FruL: Vilka gulliga katter! Tittade på dina andra bilder också, riktigt fina klänningar!

• Snart_FruL

Lucy mmm en av de stora anledningarna till varför jag tycker det var jobbigt med glasögon. Jag är helt tokig i solglasögon, så i vår ska jag köpa mig ett helt lager.

Hmmm kanske borde ha ett par med vita bågar för säkerhets skull, i fall nu solen skulle behaga titta fram på vår bröllopsdag...

• Snart_FruL

jag menar likaväl som att köpa ett vitt paraply...

vad roligt att du tyckte klänningarna var fina. Jag vågar ju inte beställa än (speciellt med tanke på att jag verkligen jobbar för att gå ner i vikt) , men jag vet redan att jag kommer vilja ha en med ärm.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare