Inlägg från: InaHjärtarAdam |Visa alla inlägg
  • InaHjärtarAdam

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Budgetbrud2008 :
    mitt råd; köp den!!!!!

• InaHjärtarAdam

idag är jag allt bra arg!!

eftersom jag ännu inte har fått iväg det där brevet till kyrkan att jag vill bli medlem (ligger färdigt i väskan) så har receptionisten avbokat vår vigsel! dessutom var hon snorkig mot min syster som skulle sköta den kontakten med henne eftersom jag inte kan komma ifrån under kyrkans telefontider...
    kan dom verkligen göra så? hon var jätteotrevlig och sa att sånthär ska brudparet själva sköta. när min syster försökte förklara att vi bodde 45 mil bort och inte kunde komma ifrån under telefontiderna snäste hon bara åt henne.
    jag sa faktiskt till henne när jag bokade för över ett halvår sen att jag ska ha vigseln där även om vi skulle betala den där avgiften på 7000 kr för icke-medlemmar.
    tänk nu om någon annan har bokat kyrkan det datumet! då är hela vår planering förstörd... :(

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :
    pratar ni om SPORT?!? huvva! jag håller mej nog borta!

• InaHjärtarAdam

vårbrud2008 :
    hahah, skojar bara!

men visst. jag vill höra om hur allas planer utvecklas. våra går knappt framåt alls känns det som.. allt bara står ochn stampar på samma ruta - för att jag har planerat så jävvlans långt i förväg och allt är i princip klart redan! :D

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :
    woohoo! vad för jobb?

• InaHjärtarAdam

Lucy_ :
    jo visst är det alltid lite smågrejer att fixa, men inget som går att fixa just nu. nu längtar jag bara efter att min klänning ska komma, och att jag ska bli medlem i SvK så att jag kan boka kyrkan på nytt och lokalen.
    annars står det rätt still...

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :
    åh era lyckostar!!
    själva har vi bestämt oss för att ta alla våra bröllopspengar som vi har sparat hittills (ca 16 000) och betala igen våra lån med. känns bättre att spara när vi inte har lån, plus att vi kommer kunna lägga undan 2000 till varje månad när vi inte ska betala av lånen:)

• InaHjärtarAdam

vårbrud2008:
    bara att skriva en lista och sen beta av punkt för punkt. så gjorde jag iallafall och allt på listan blev uträttat jättefort:)

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :
    nej herrewgud, det lånet är på en halv mille..
    vi ska betala igen bilen och tv:n. har ca 12 000 kvar att belaa av på dom sammanlagt

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :
    ja lån är inget kul alls...
    men usch vad jag blir stressad av att veta att vi ska ha sparat ihop 44 000 kr minst tills i november...!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare