Inlägg från: vårbrud2008 |Visa alla inlägg
  • vårbrud2008

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Vidalila
    Svaret på din första fråga om hur det var att vara tillbaka på jobbet idag kan jag bara hänvisa till det som jag skrev innan...."skit"dag alltså. Hade sån ångest innan jag åkte iväg och det blev inte bättre sen heller.

Svaret på din andra fråga, jag och min sambo har pratat mycket (hela tiden känns det som) om det som har hänt men vi har även pratat mycket med familjen och våra vänner.

Har gått igenom mycket sorg i mitt liv så jag vet att man måste prata om det men det är svårt för mig att göra det. Kommer nog att få det i nacken sen......

• vårbrud2008

Vidalila
    Jodå, sjukhuset erbjöd oss en kurator men just då ville vi bara hem och få vara ifred. Har dock fått lite telefonnummer så vi får väl se om jag ringer någon dag.

Det kändes mycket konstigt att komma till jobbet och ut i verkligheten utan någon bebis i magen. Jag lämnade ju jobbet dagen innan vårt ultraljud i tron om att jag bara skulle ha en semesterdag och sen vara tillbaka igen, men nu blev det ju inte så och det kändes mycket konstigt att komma tillbaka så här.
    En kollega tyckte att jag hade magrat mycket under dessa två veckor och då försökte jag skoja till det så då sa jag; ja så blir det om man bara gråter och inte äter, bra bantarmetod. Sen kom tårarna och det gjorde de i omgångar hela dagen.

• vårbrud2008

Vidalila
    Jo, det är så sant, men för min sambos del tror jag inte att han kommer att göra det. Han har inte varit intresserad av det förr.
    Jag däremot har gått hos en kurator innan och det gjorde susen för min sorg, men jag måste få tid först att smälta allt och sen om ett halvår år kanske jag är redo. Jag behöver min egen sorg nu, mitt vardagsliv och det som händer nu. Jag behöver komma in i vardagen först innan jag kan prata ut,
    Knäppt eller??????

• vårbrud2008

Vidalila
    Jag anande nästan att du hade det som yrke eftersom du skrev med ord lite på det hållet.:)

ja, vi får väl se om jag ringer kuratorn nu eller senare. Känns inte aktuellt just nu i alla fall. Men jag vet att jag nog måste ändå till slut.

• vårbrud2008

Vidalila
    Tack för din omtanke i alla fall. Det värmer.

Har inget bokat och klart angående bröllopet så det känns lite stressigt eftersom vi nu har flyttat det till sep07 istället för april08. På lördag bokar vi förhoppningsvis festlokalen och sen ska jag ta tag i det andra nästa vecka. Pust, stön och stånk....

• vårbrud2008

Vidalila
    Jo, det är nog normal planeringstid, men jag hade ju siktet inställt på att få planera i ett år så detta känns väldigt stressigt.

Själv då?

• vårbrud2008

Vidalila
    Själv väntar sängen så vi hörs en annan dag...

Tack än en gång!

• vårbrud2008

Hej!
    Nu har vi varit och tittat på festlokalerna och vi är nöjda. Har bestämt datum för att diskutera meny, dukning, bordsplanering med mera. Nu känns det verkligen som att det är allvar och att det snart är dags. Vi ska sitta här hemma nu och bestämma menyn antingen idag eller imorgon och det ska bli intressant. Vi är inte riktigt överens sambon och jag så det blir nog en skojig diskussion.

Idag är det vårväder här nere i Skåne, soligt, ca 10 grader och inte mycket vind. Gissa om man blir på lite bättre humör. Annars har jag känt mig ganska nere sen jag började jobba igen. Hade medarbetarsamtal med chefen igår och det gick bra, men hon kan fortfarande inte säga hur det ser ut med min tjänst framöver så där blev det inget mer sagt.

Inahjärtaradam
    Jag har tre kompisar som är kontaktpersoner och det trivs med det. Tycker det är kul att göra något annat. Däremot har jag en kompis där det inte funkade alls med vårdtagaren.
    Vilket flyt du verkar ha just nu. Kan du inte smitta av lite till mig????

Lucy_
    Jag kommer att göra bröllopshäftet själv, har börjat bli en sån där kontrollfreak känner jag?
    Vill själv styra över de sakerna.

M&H
    Välkommen hit!
    Själv har vi bytt datum från april 2008 till sep 2007, så nu börjar det bli lite stressigt.

Norrsken
    Jag känner igen ditt bråk med Lasse angående pengar. Jag har samma problem här hemma med min sambo. Jag sparar och han slösar.

• vårbrud2008

Tog en liten paus och hjälpte sambon städa uterummet. Dammsög och svabbade golvet och nu ser det skinande rent ut. Vi fick så mycket vårkänslor när vi kom hem från festlokalen att vi satte igång och städade. Väntade dock tills sonen sovit klart.
    Uterummet är på ca 30 kvm och det är ett härligt extrarum när våren kommer.

• vårbrud2008

InaHjärtarAdam
    Min första egna lägenhet var på 30 kvm så när man står i uterummet undrar man hur man egentligen fick plats med allt.

Nu har sonen insjuknat i feber och hosta så det blir inga kalas för oss idag och imorgon. Trist, men det är bättre han är sjuk nu när man är ledig än på måndag.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare