Inlägg från: vårbrud2008 |Visa alla inlägg
  • vårbrud2008

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Jenny_Åland
    Jag bokade solist igår och diskuterade även då låtval och psalmer.
    Låtar jag valt är Sonjas låt "För att du finns" och Jill Johnssons låt "Kärleken är". Sen hade solisten ett annan låt hon ville jag skulle lyssna på och så diskuterade vi om jag skulle sjunga en låt för min M2B.
    Vi pratade också psalmer. Jag har valt "Guds kärlek är" och så ska jag fundera vidare på en till.

Ingångs och utgångsmarsch vet jag ej vad vi ska ha för några än. Jag känner inte riktigt för de vanliga traditionella så jag vet inte hur vi ska göra. Jagar just nu en låt som brukar förekomma i amerikanska filmer och serier. Den skulle jag vilja ha till ingångsmarsch, ett klassiskt stycke.

• vårbrud2008

Coornet
    Ska kolla in det meddetsamma tror jag.

Norrsken
    Kollar du på hockeyn?????
    Ditt lag mot Björklöven.

• vårbrud2008

coornet
    Får det inte till att fungera när jag vill lyssna. Inte många skivor man kan göra det på eller?

• vårbrud2008

Norrsken
    Hockeyn är väldigt spännande just nu, mycket bråk och oroligheter. Precis sånt som min sambo älskar.

"När löven faller" spelades på radio precis när sonen (vår förstfödde)kommit ut ur mig. Det var väldigt fint att få börja livet så med honom. Jag ryser varje gång jag hör den låten. Den är så fin.....

• vårbrud2008

Norrsken
    Jag får skylla på min hemska huvudvärk men jag fattade inte ditt skämt med löven förrän nu. HA HA HA HA :)
    Sambon tyckte det var hur kul som helst.

• vårbrud2008

Coornet
    Måste man betala för det eller?

• vårbrud2008

Norrsken
    Nu är det paus och en perriod kvar. Vi får väl hoppas att ni vinner. :)

Nu ska jag och min huvudvärk gå och lägga oss. Har dessutom en tidig morgon imorgon så det är nog bäst att krypa till sängs.

Halv dag jobb och halv dag shopping med mamma och sonen.

• vårbrud2008

Hej!
    Nu är jag här igen efter ett uppehåll på två dagar. Vi har äntligen lyckats lösa felet med vår uppkoppling. Blev rastlös när jag inte kom in på nätet. Man har ju blivit beroende av BT, det fattar jag nu. :)

Det blev en hel del shoppande i fredags, men tyvärr bara till sonen. Vi hann inte mer. Min mamma fick springa efter sonen som inte var road av shopping och jag letade kläder och betalade så snabbt jag kunde. Sen var vi helt slut. Får försöka ta igen mitt shoppande till nästa helg kanske.

Igår var vi på kalas hos sambons syster och då träffades hela familjen. Blev en del prat om bröllopet och det var ju kul eftersom de inte har varit intresserade förut av våra bröllopsplaner. Nu verkar dem i alla fall tycka att det ska bli kul. DJ och biltransport ska kollas upp av systern och brodern. Känns okej?.

I veckan ska vi försöka kolla upp fotograf. Känns att det måste fixas snart, så att man får den man vill ha.

Såg att ni pratade om hus. Vi köpte vårt 2003 och fick då betala 970 000kr efter budgivning som började på 800 000kr. Det var dyrt för vår by men vi fick ett nyrenoverat hus och 1000kvm tomt. Vi valde sen att bygga uterum och göra vid trädgården. Nu efter snart 4 år har vi tapetserat köket och ska snart gå vidare till hall och sovrum.

• vårbrud2008

InaHjärtarAdam
    Vad tråkigt med din tärna. Har du kommit på någon lösning? Inget roligt när man inte få det gehör man vill ha. Det är ju en stor dag i ens liv. Jag hade nog gjort ett byte av tärnorna. Man vill ändå att de ska vara intresserade.

stjärngudinnan
    Vad tråkigt att ni inte fick lägenheten. Det är ju så typiskt att man inte ska få den när det känns så perfekt. Ni får försöka ta nya tag och leta vidare.

Norrsken
    Personalvetare låter ju inte helt fel, det passar nog dig bra. En annan hade nog dött?..:)

Naura
    Välkommen hit!
    Ni ska nog försöka kolla upp kyrka och festlokal i tid i alla fall fast det är en liten kommun. Jag bor också i en liten kommun och när det var dags att boka var två helger redan bokade, så det blev det tredje datumet för oss istället.

MrsNyberg2B
    Har du frågor om läraryrket så fråga på eftersom det är mitt yrke.

Lucy
    Vilken tur att du sa att Sjunde himlen ska börja igen idag för det hade jag missat totalt. Våra kanaler fungerar just nu inte pga stormen vi haft nu men jag hoppas att vi har fixat det till ikväll. Vill dessutom se den nya serien på femman klockan åtta, Brothers and sisters.

• vårbrud2008

Nu haglar det ute???!!!!
    Och vi som precis har fått hit våren. :(

Jenny_Åland
    Vi hade varken tid eller lust att fixa med huset när vi flyttade in så vi valde detta huset och betalade för det istället. Men nu känner jag att det är dags att göra lite invändigt, efter snart fyra år.

~Norrsken~
    Jag har fått en känsla om att du brinner för frågor angående personal och facket. Stämmer inte det????
    Jag själv är inte riktigt där än men jag hoppas på att få jobba som rektor i framtiden men måste skaffa mig mer erfarenheter först.
    Jag hoppas också kunna se allt som du har planerat, men mitt problem just nu är att kanalerna inte fungerar.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare