• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Pumpkin

Snart_FruL: Usch, jag förstår att det måste kännas jättejobbigt! Finns väl inte så mkt vi kan säga som gör det bättre, men vi finns här i alla fall om du vill skriva av dig.
    Och, har hon haft cancer så många ggr så kanske det är dags, det är tid för henne att gå vidare till nånting bättre och slippa alla sjukdomar.

Kram!

• Anja 19 juli 2008

Snart_FruL

Självklart bryr du dig om henne, men man kan inte ha "starka" känslor för alla. Ha inte ett dugg dåligt samvete för att du inte tycker att du ev känner de "rätta" känslorna.

(det kanske du inte alls har heller och det är bra isåfall)

Förstår att du oroar dig nu när din mamma inte är hemma. Men kan det ha varit så att sjukhuset har ringt efter henne? Bor hon i närheten så att hon kan åka till din mormor?

Hon kommer att höra av sig till dig sedan och tala om hur allt har gått. Det finns ändå inget du kan göra, så försök att slappna av och oroa dig så lite som möjligt, även om det är uppslitande med dödsfall och hot om döden.

Din biologiska mormor längtar säkert efter att få släppa taget om den här världen om hon är full av cancer, även om hon inte har ont.

Men visst är det typiskt, att du, nu när du tyckte att det gick på rätt håll mellan er, inte får chansen att utveckla det vidare.

Du får försöka bära med dig de där sista minnena utav henne istället och göra det bästa du kan utav dem.

Det som är viktigast är nog att du finns där för din mamma nu. Kan tänka mig att om hon är bortadopterat så är det väldigt underliga och kluvna känslor hon får brottas med när hennes biologiska mor har dött.

Har de haft kontakt alltid, eller bara en tid? Tror du att hon känner att där är saker hon undrar som hon nu aldrig kan få svar på. Såna där saker kan vara vansinnigt tuffa och svåra att gå igenom även om man tror sig ha bearbetat något. Ett dödsfall kan väcka upp så mycket.

Försök att vänta in din mammas samtal. Hon hör säkert av sig snart.

Skickar många lugnande tröstkramar.

Anja

(klart man får skriva OT saker här inne) :)

• Anja 19 juli 2008

Från nåt allvarligt till nåt mer lättsamt, eller hur man ska uttrycka det. Budget känns ju inte heller så lättsamt, men betydligt trevligare än döden.

Vi har 80 gäster och lokalerna har ni redan sett :) Med lokaler, mat, dryck (fri bar, inhandlat vin, öl o sprit från tyskland), dekorationer, vickning, kaffe och avec, bukett, hår smink, fotograf, klänning (som min mamma betalar), kläder t Daniel och barnen, bröllopstårta osv (ja rubbet lixom) så är vi uppe i ca 75.000 kronor.

Vi kommer att önska oss enbart bidrag till bröllopsresan, så den är inte alls inräknad där. Men vi räknar nog m att få lägga minst 10.000 själva. Så 85.000 kanske det blir ungefär. (vi räknar 90.000 för säkerhets skull)

:)

Vad kostar maten hos er? Vår buffé, den som vi vill ha, såååå underbar med massor massor av gott, kostar 340 kr per person inkl dessert. Men den är ju rätt lyxig. Nu när jag kollade menyförslagen så insåg jag att vi faktiskt kommer billigare undan med en sittande trerätters. Hmmm ;)

Näää jag VILL ha denna buffé. Mums...

• Maggies

Snart_FruL: Vilken jobbig situation. Aldrig kul när någon man känner är sjuk, ännu värre när det är ens släkt. Hoppas du får prata med din mamma snart, det tror jag är mycket värt.

Kram

• Snart_FruL

Det var som jag befarade: min bio-mormor somnade in i morse. Men det hade varit så lugnt och värdigt enligt min moster.

Det är i alla fall en tröst att hon inte behöver lida mer. Hon var väldigt religiös och det känns bra att hon hann och träffa prästen två gånger innan hon dog.

Tack alla för er förståelse!

Det är väl så livet är. Jag är jätteglad att jag och min m2b hälsade på henne i november. Hon tyckte jättemycket om honom, var så imponerad bara för att han serverade kaffe.

Min mamma har haft kontakt med sin bio-mamma hela sin uppväxt. Mamma föddes 1940 mitt under brinnande krig i Karelen, den delen som idag tillhör Ryssland. Hon blev skickad som krigsbarn till Sverige 1944, då 3½ år gammal. Familjen hon hamnade hos fick så småningom lov att adoptera henne. Till saken hör att min mamma var resultatet av en kort krigsromans, mormor var nära att dränka sig när hon förstod att hon var gravid. Hon var ju ogift och uppvuxen i en mycket sträng baptist familj. Min bio-morfars kompisar sa till henne att han hade stupat, för att han skulle slippa undan ansvar. Och det slutade med att hon gifte sig med en annan man och fick två döttrar med honom.

Det hade det otroligt fattigt efter kriget och det fanns absolut ingen möjlighet för dem att låta mamma komma tillbaka till dem igen. Bio-Mormor har haft dåligt samvete för det hela sitt liv, det var först det här sista året som hon började acceptera att mamma aldrig lagt någon skuld på henne.

Jag hoppas att lilla momo kände frid och ro nu på slutet.

• Pumpkin

Anja: Oj, det lät som en ganska dyr buffé Häruppe går det väl på max 250kr/pers vad jag hört... Fast det är väl som dom säger: Smakar det så kostar det

Inte för att vara okänslig eller så men jag är SÅ GLAD!

Lasse ska på intervju på en av doktorandstjänsterna han sökt på Chalmers!!!! Redan nästa vecka till och med!

Håll tummarna nu tjejer!

• Pumpkin

Snart_FruL: Då får hon äntligen vila då. Hoppas hon har det bra där hon är nu.

• Snart_FruL

Norrsken
    Håller självklart tummarna för honom! :) Såna trevliga människor (som du är och som han måste vara eftersom du valt honom) är det klart vi vill ha i den här stan!

• Snart_FruL

Norrsken Jag tror nog att hon är på den bästa plats hon kan vara. Visst är det tråkigt och sorgligt när man mister någon man tycker om, men när någon varit så sjuk som hon så kan slutet vara en befrielse.

• Pumpkin

Snart_FruL: Åh, tack! Så snällt sagt Ja, vi hoppas verkligen på att vi får göra er sällskap på Sveriges framsida

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare