• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Nennza

Snart_FruL
    Aha, det är nog ett bra program. Tack för tipset. Skönt att någon mer är här inne. Man blir ju lite fundersam med tanke på hur tätt kommentarerna duggat de senaste dygnen.

• Maggies

Jag lyckas bättre med Word än Publisher. Är inte så bra med Publisher. Vilke är de främsta fördelarna tycker nu?

• MrsNyberg2B

Jag har nu äntligen gjort inbjudan och festprogram som jag är nöjd med (och faktiskt kär i)! Ska se om jag kan försöka få ut lite kort på hemsidan under dagen. Det blir att vi får lite brunt i färgtemat också iom detta, men det är ju bara roligt att man inte är helt låst på sitt senaste förslag... (efter att ha ändrat mig i femtioelva gånger har jag dock haft lite svårt att ändra mig igen, men till slut så blev det iaf en färg till)

Var på en liten gullig affär här i stan, som man mest alltid går förbi bara.. Därinne hittade jag jättefina guldhjärtan som passar jättebra som bordsdekoration tillsammans med våra röda glashjärtan som vi redan har. Tror det blir jättefint!

• Maggies

MrsNyberg2B: Så roligt! Spännande att se.

• MrsNyberg2B

Lucy - ja, det är roligt när det känns som att man gjort det bra. Satt i går kväll och grejade och pillade och allt blev bara fult, tyckte jag - tills det här blev, och nu är jag alldeles glad över det och kan inte sluta titta på dem.

Nu har jag dock rätt mycket papper över, så kanske jag kan göra nåt mer, eller någon liten ändring, men, nja, det blir nog att använda allt det till någonting annat... Julkort i tre år framåt t.ex...

• Snart_FruL

Lucy fördelen med publisher tycker jag är att du kan se hur varje uppslag kommer se ut. När man väljer vårt format så ser man ett helt A4-ark som är uppdelat på två rutor. Förutom 1;a sidan som bara är en ruta.

Så allra först har du 4:a sidor = Framsida, mittuppslag vänster, mittuppslad höger och baksida. Vilket innebär 1 A4-sida tryckt på båda sidor. Sen är det bara att lägga till sidor där man vill. Nackdelen är ju att programmet måste ha ett sidantal som delas kan delas med 4:a

Sen så fattar publisher själv att framsidan och baksidan ska vara på samma papper, så man behöver inte pyssla och fundera över det. Vilket innebär i praktiken att du kan låta något ta mer än en sida på uppslaget utan att nödvändigtvis välja mittuppslaget. Vi har funderat på att ha ett foto som spänner över mer än en sida, så att jag sitter på ena sidan och han på den andra och sen skriva om oss under varje. Men vi vill inte ha det på mittuppslaget, för där vill vi ha bordsplaceringen. Och antagligen beskrivning av gäster, min m2b vill gärna ha det.

• Pumpkin

NU är JAG här också! Har haft en nying som suttit och lyssnat med mig när jag svarar i telefonen, så jag har inte kunnat smita in här. Men nu är jag fri!

• MrsNyberg2B

Norrsken - huuu vad jobbigt. Jag avskyr när folk lyssnar när jag pratar i telefon. Allra helst när jag pratar med okända. Men bra att du är fri nu..

• Pumpkin

Ja det är faktiskt skitjobbigt! Fast mest för att jag brukar fuska en hel del och det kan man inte göra med en nying på sidan av

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare