Inlägg från: MrsNyberg2B |Visa alla inlägg
  • MrsNyberg2B

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Lucy - Ja, det tror jag. Borde ju fungera jätteba då. Kan nog vara roligt att dekorera också, så det ser snyggt ut. Har man många gäster kan man ju bygga som mest fyra sidor med samma buffé på, så att man kan gå från fyra olika håll (beror väl iofs på hur stort bordet är). Bättre än om det står emot en vägg iaf, det tror jag!

• MrsNyberg2B

Jag hoppas att jag får lite utrymme för denna oväderliga kunskap på vår buffé också (han verkar ju väldigt flexibel, så det går nog bra), kanske han t.o.m kommer anställa mig som bufféframdukarexpert!
  • MrsNyberg2B

Lucy - Den var fin! Om två veckor kommer sambons andra brorson att titta ut (eller, de tror att det är en brorson iaf), det ska bli så roligt! Ser massor av fina kläder överallt som man kan ge bort i påskägget!

• MrsNyberg2B

Norrsken - ÅHHHHHHHHHHH!! Vad roligt och spännande! Kan du skicka över lite intervjusmitta till Peter tror du???

• MrsNyberg2B

Annars är ju städning ett bra sätt att förbränna kalorier har jag hört... Har varit och inhandlat fönsterputs, annat puts, rengöringsmedel och wc-rent för att köra igång ordentligt här idag! (det låter ju som att vi aldrig har städat förr, men så är det inte, det är bara det att jag fått ett ryck och ville ha nytt och fräscht!) Vår lilla Elsa är hos veterinären idag och ska steriliseras, så då kan jag passa på när det bara är en katt att hålla reda på..

• MrsNyberg2B

Norrsken - Nej, hon har inte kommit tillbaka.. Däremot har vi fått hem en lite kattflicka från en tjej på föredetta-jobbet, vi tyckte synd om Elsa som fick vara så mycket ensam och nu leker de så det ryker. Fast det är klart, man saknar ju Krakel också - men har vant sig vid tanken att hon inte kommer tillbaka...

Jo, klart lättare att städa själv. Mycket smidigare än när någon hela tiden kommer och frågar vart saker och ting ska ligga - vilket är fallet här i huset. Disken däremot sköter han bra som attan. Tror att vi båda är ganska nöjda med den här fördelningen...

• MrsNyberg2B

Hehe.. Det är rätt praktiskt tycker jag! Fortfarande har jag inte kommit igång med städet, en kompis dök upp på MSN, så ni förstår ju själva... Fast jag ska snart.......faktiskt!

• MrsNyberg2B

Ah - vilken lycka! Min mamma kommer hit i morgon, så jag känner att jag inte vill visa henne detta kaos... Eller, kaos, det är mest att det är grus överallt, det lägger sig ju i kläderna och sen sprids det över hela lägenheten. Nackdelen med att snön smälter!

• MrsNyberg2B

Jorå - det finns gott om samtiliga här, utom Angelicahåret!

Nu ska jag äta lunch och sen blir det städa av!!!

• MrsNyberg2B

gica - Vad roligt!!! Kommer inte på någon fråga, men tänker att det väl inte spelar någon roll med inflyttningsdatum (fast jag kom på att ni kanske ska flytta ut också). Men det kanske går att lösa med lite hjälp från kompisar och familj?

Norrsken - Bärry är ju jättegott! Äter det alldeles för sällan! Just nu tycker jag all mat är äcklig och har ingen matfantasi för fem öre, så man borde kanske koncentrera sig på sånt man tycker om..

Angående marsch och dans och sånt: Jag vill ha Indiana Jones-temat som antingen in- eller utgång, men lite tycker jag att det skär sig med den Åsa Jinder låt vi tänkte ha också, så jag funderar på om man kan använda Indiana Jones när man kommer till lokalen kanske? Sen tror jag att vi tar och dansar till "Utan dina andetag" är vi i Eskilstuna så måste det väl bli Kent .

Städandet har gått sådär halvbra, jag har egentligen gjort det mesta utom att dammsuga och torka golv. Men nu har lilla skruttkatten kommit hem, och behöver kanske inte mötas av en otäck dammsugare när hon inte mår riktigt jättebra.. Fast det hade gått bra hos veterinären, även om hon var lite sur på dem, och det känns skönt! Hoppas att hon snart blir sig själv igen!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare