2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
vårbrud2008 - Usch! Man kan tycka det räcker med en sak.. Livet är onekligen inte rättvist alla gånger. Fy, jag lider verkligen med dig!!
vårbrud2008 - Usch! Man kan tycka det räcker med en sak.. Livet är onekligen inte rättvist alla gånger. Fy, jag lider verkligen med dig!!
Norrsken - Ja, just det, det var det... Huä. Det är verkligen svårt att veta hur man ska göra. Kanske dags för en berömd plus-/minuslista?
Jag tycker det ska bli roligt att jobba natt, fast jag tror det blir långtråkigt, eftersom jag bara får vara jag och inte prata med någon annan (och jag kommer inte in på datorn heller, för då måste man ju ha användarnamn och lösenord). Men, som sagt, sockerbomber..
Well, nu ska vi äta lite lunch och jag hoppas på att finna mina träningsskor någonstans i det här huset..
God morgon, flickor!
Nu har jag vaknat efter att ha sovit några timmar - fy vad svårt det är att sova när det är ljust, trots att man har varit vaken hela natten och dragit ner persienner.. Det gick iaf bra att jobba och jag hann se en och annan tv-serie, det är ju tur att de iaf har fler än tre kanaler.
KajsaD. - Aha! Vad trevligt! Vi bor alltså i Tranås (iaf än så länge) och vigseln blir i Eskilstuna.
Jag fick ju klänningen igår - skitjobbigt, den var lite för liten över midja och byst.. Men, det var inte katastrofalt som att jag aldrig skulle komma i den om jag anstränger mig lite. Om inte så har jag under natten kommit fram till hur man kan göra för att sy ut den - och få lite vidd på kjolen på samma gång och DET vill jag göra, vare sig jag går ner i vikt eller ej. Ska nog fråga mamma och se vad hon tycker! Mammor är bra på sådant.
Vårbrud2008 - Jag köpte den på tradera.. Och jag tänkte att det kunde vara så att den var lite för liten, men att det inte gjorde så mkt, eftersom det inte handlar om så mkt "för lite" Förstår att du väntar på April då!
Norrsken - Löjligt! Det kostar ju inte så himla mycket, men det kanske är en "principsak" för chefen..
Märk väl att klockan är snart tio men jag kan surfa här - min snälla arbetskamrat som gick hem vid nio tänkte att jag kanske ville ha något att pyssla med, så hon loggade inte ut, så nu får jag - om jag inte porrsurfar - gör vad jag vill! Alltså - surfa på BT.
Nu har jag kommit på en klänningidé till - om man gör som ett timglas i vitt, överdelen på timglaset på ryggdelen (på överdelen av klänningen) och nederdelen på timglaset på kjolens framsida. Fattar ni? En trekant fram och bak, slutar och börjar vid midjan.. Kan nog bli snyggt tror jag. Eventuellt ett band i midjan för att binda i hop de vita partierna..
Norrsken - Visst är det?!?! Bara för det lär väl typ alla på hela avdelningen vara vakna och kräkas.. Fast jag måste faktiskt sköta mitt jobb lite - vika tvätt och torka golvet. Det är det som ska göras (förutom nattrundor) till klockan sju i morgon bitti. Blir ju lite mindre att göra när man bara är en på en hel avdelning hela natten - annars är de ju två på fyra, och då blir det lite mer att göra.
Lucy och gica - Vad roligt att berätta! Då kanske ni också snart får möhippesidor!!! (ska tipsa mina tärnor om det också )
Nu - Nybryggt kaffe, smörgås och Seinfeld!
Norrsken - Får du också gå in på din möhippesida?? Ska det inte vara hemligt? Fast jag ser ju att det inte är så mycket som du får veta, mer än de rent uppenbara grejerna. Det är inte utan att man undrar vad som kommer bli, för oss alla! Och det gick bra att jobba inatt, fast nu är jag så trött, så trött - men omöjligt att sova hela dagen, då kan jag ju inte sova i natt. Nu ska jag ringa till mitt bajsjobb och säga att jag inte ska komma dit. En nödvändighet.
vårbrud2008 - Det kanske är allergi! Även om man inte tror det än, så kan det ju ha kommit igång lite. Hoppas iaf att du mår bättre snart!
och Ina: Tjaha du, en blåtira alltså?!?! Det går vilt till hemma hos er, märker man!
Ina - Ojoj, tufft läge. Ser framför mig alla misstänksamma blickar du får när du säger att det faktiskt är som det är..
Norrsken - Nej, jag förstår ju att du inte kommer få veta någonting. Det är rätt roligt det där, min barndomskompis - som "bara" kommer att vara gäst - började planera direkt när hon fick veta, via msn. Typ, vilka som jag tyckte kunde vara med, om hon kunde få telefonnumret till dem osv osv. Till slut sa jag att jag skulle ge hennes nummer till dem jag trodde skulle arrangera det hela, så kunde hon ju få vara med. Det gjorde ju ingenting, och det var roligt att märka att hon var så på, direkt.
obs: "faktiskt är som det är = möblerat och blivit skallad av misstag"