Inlägg från: MrsNyberg2B |Visa alla inlägg
  • MrsNyberg2B

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Norrsken - Ja, då är det ju en perfekt grej att göra ju! Jag blev så inspirerad av ditt planerande så nu måste jag också hitta på någonting roligt för oss här. Det kan onekligen behövas lite roligheter..

• MrsNyberg2B

Norrsken - Ja, visst är det (jag finner inte ens ord för det så det får bli ett ungefärligt..) träligt?!?! Man bara sitter och kommer varken fram eller bak, känns det som. Belastning för jobbet, för att man inte kan säga om man mår så bra så att man kan jobba nästa vecka, belastning här hemma för att man inte kan jobba och dra in lite pengar (eller mer pengar), belastning för sig själv för att man inte gör det man vill göra, och för att man känner sig så neggo osv. osv. osv. osv. Att dessutom vantrivas med orten gör ingenting roligare. Jag hoppas som du på att min sambo får ett jobb i Sthlm så att man iaf kommer härifrån till någonstans där det finns fler affärer än lindex och dressman och där det går en film på bion i veckan. Typ.

Tur att man ska gifta sig så att man har något roligt att fokusera på ibland..

• MrsNyberg2B

Norrsken - Träligt! Oförutsedda utgifter är ju aldrig roligt.

Lucy - Smitta gärna av dig med lite pluggbaciller så att jag kommer i gång med läsandet till min uppsats.

Nu har jag igen börjat tveka på om jag kanske ändå inte ska ha en vit klänning? Jag ogillar verkligen vitt (på mig själv, ska tilläggas), och jag kan sätta hur många pengar som helst på att jag kommer att spilla rödvin och allt annat som går att spilla som orsakar stora fläckar, på den inna klockan ens har blivit tolv. Samtidigt kan jag inte låta bli att känna av den lilla traditionalisten inom mig, som tycker att vitt ändå är en bröllopsfärg.. (Fast svart är ju på väg tillbaka) Kanske man ska ha en klänning på vigseln och en på festen?

• MrsNyberg2B

Cia-bruden - Nå? Låt höra?

Norrsken - Precis, det är tur att man är miljonär då, så blir det inget problem. Kanske rent av ska skaffa en tredje klänning, då kan man ha den när man spillt ner klänningen man har över middagen?!?!?!

• MrsNyberg2B

Cia-bruden - Låter som smidigt och bra!

• MrsNyberg2B

Norrsken - Ah,precis. Egentligen skulle jag ju kunna betala av hela CSN-lånet direkt, men jag tycker det är mkt roligare att betala 2000 var tredje månad! Man vill ju inte sticka ut för mycket, så att andra tror att man tror att man är nåt för att man har gott om pengar..

Sitter återigen och surfar runt på otrevliga sidor för mitt uppsatsandes skull. Jag blir så upprörd och arg ibland att jag måste komma in hit och lugna ner mig. Dock blir jag intresserad av denna märkliga värld så jag känner att jag måste komma på vilket ämne som är bäst att läsa om man vill fördjupa sig ytterligare i det här, historia är ju en självklarhet (där har jag bara D-kursen kvar) och så börjar jag fundera på Statsvetenskap eller något sådant, för att ta mig an politiken idag.

Ps. Jag skriver alltså om högerextrema grupper.

• MrsNyberg2B

Norrsken - Precis! Tur att du hittat många fina skor så att du kan köpa ett gäng!

Jo, det är intressant, men det är läskigt - inte överallt, men många sidor är ju hemskt aggressiva. Överlag kan jag, hittills, dock känna att det är väldigt mycket fakta och mycket ord, men lite dåligt med bakgrund. Hoppas att jag kan hitta lite mer bakgrund alltså, annars blir det knepigare att skriva uppsatsen.

• MrsNyberg2B

Lucy - Ja, bakgrundsmaterial finns det ju naturligtvis. Min uppsats är i arkeologi, så jag ska alltså göra en undersökning av hur man använder sig av arkeologiskt material och kunskap i sin ideologi. På det viset finns det lite dåligt med bakgrund. Exempelvis - de talar mkt om "det svenska och den svenska kulturen sen fornminnes tider" men det kommer få exempel på vad man faktiskt menar med det. Tror jag får inrikta mig på symboler och sådant, runor är ju iaf någonting som det finns en hel del om! Disciplin är en bristvara hos mig - jag vet inte hur man gör för att förbättra den? Själv ska jag nog gå ut på en promenad..

• MrsNyberg2B

ah - nu måste jag gå till biblioteket och bränna lite mer pengar på försenade böcker.

• MrsNyberg2B

Lucy och Norrsken - Jag tycker det var en bra eldhistoria! Jag blir iaf lite gladare av den!!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare