Inlägg från: MrsNyberg2B |Visa alla inlägg
  • MrsNyberg2B

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Norrsken - Nu har jag också läst din blogg (missade länken förut). Mörkret läste jag också - och jag känner så igen mig!!! Precis det du beskriver om livet - byt bara ut Uppsala mot Stockholm och du har mig i ett nötskal. Det var bra att du kunde beskriva det så bra, för det kan inte jag, det blir bara en enda stor röra i min hjärna (och på min blogg) när jag ska skriva ut någonting - nu blev det genast klarare! Visst kan jag tänka att saker och ting som är mörka inuti inte löser sig bara för att jag får flytta - jag är ju realist ändå - men att vantrivas med både stad och jobb gör ju ingenting bättre.
    Ringde för övrigt till vårdcentralen idag, faktiskt, så jag ska få en tid där - någon gång i framtiden..

• MrsNyberg2B

blivandefruandersson08 - Jag gillar ju såklart den svarta klänningen, däremot gillar jag inte fjädrar i buketten - men annars var det fint! Du har ju jättemassa saker att titta på!

• MrsNyberg2B

Alltså, jag menar, buketterna med fjädrar var fina förutom just fjädrarna. De utan var ännu finare..

• MrsNyberg2B

Norrsken - Lugnt! Det var så skönt att läsa någon som beskriver det så bra, som du gjorde! Och dina skor var snygga också, svårt att välja mellan dem..

Gissa om en av tvättmaskinerna har gått sönder i tvättstugan?!?! Bara för att allting ska bli helt komplett antagligen. Morr.

• MrsNyberg2B

God morgon(?) flickor!

Ina - Jobbigt när dagen börjar sådär... Bäst att ligga lågt.

Jag ska jobba idag, är iaf tanken, just nu tror jag att det känns rätt okej. Jag försöker peppa mig själv lite, med att tänka att det bara är några timmar och jag slipper åka. Den stora ångesten just nu är att jag måste ringa till mitt andra jobb för bestämma hur jag ska göra de två dagar jag har nästa vecka - det vore så bra om man kunde iaf vara lite arg och inte bara börja gråta hela tiden, så fort man tänker på det... Då känns det lite lättare att prata i telefon iaf.

Norrsken - Jag tänkte igår på det där om en flytt. Det är klart att det på ett sätt löser problem (åtminstone vissa) iom att man faktiskt befinner sig på en plats/ort där man vill vara och där man känner sig hemma - det är inte så illa, om ett av skälen till att man mår dåligt är att man vantrivs, hur trevlig stan än är..

• MrsNyberg2B

Norrsken - Mmm.. Jobbigt. Kan tänka mig att det beror på att han inte vet vad han ska säga. Min sambo brukar komma hem och fråga hur jag mår, och sen säger han att han bara frågar för att det känns som en bra sak att säga, fast han vet hur det är. Sen ser han det nog rätt väl, jag är annars väldigt bra på att inte låtsas om någonting utan se glad ut och sådär - det har jag alltid gjort, sällan att jag visar någonting, men någon gång tar det ju stopp - det är väl det det har gjort nu - men då klarar man ingenting istället..

Angående bilen, så kan jag säga att jag fortfarande bromsar in och kör sakta igenom den kurva där jag körde av vägen för ett år sen - tycker det är rätt läskigt fortfarande. Men det är ju bra att köra direkt igen, annars blir det nog lätt så att man undviker det.

• MrsNyberg2B

Tyvärr så försvinner ju inte problemen bara för att man ignorerar dem - förr eller senare måste man ju prata om det... Speciellt om det inte blir bättre.

www.millybridal.com/store/comersus_listCategoriesAndProducts.asp

Namnet på klänningen är Butterfly - ska jag ha en vit, så är det här den jag vill ha, fast gärna med vita broderier om det skulle gå att ordna..

• MrsNyberg2B

AH - Nu har jag ringt! Fick lite kortare turer på dagarna, och genast känns det lite lättare.

• MrsNyberg2B

Norrsken - Tyvärr gör de ju inte det.

Har skrivit och frågat Millybridal om det går att göra dem i vitt istället. Om det är möjligt, så tänker jag nog ta den. Jag blir så trött på att jag hela tiden håller på och ändrar mig om klänningen hela tiden - antagligen kommer jag att göra det hela tiden ända fram till bröllopsdags, så då kan jag lika gärna bestämma mig nu, så är det klart.

Nu ska jag susa iväg och simma lite - ska bli rätt gött.

• MrsNyberg2B

vårbrud2008 - Skönt att höra ifrån dig, och att det - under omständighetern - ändå har gått bra. Har tänkt på dig/er!Och stort tack för tipset - Statsvetenskap har jag faktiskt funderat på, tänker mig att det kan vara en bra väg för det ämnet.. Vi får väl se till hösten.

sajber.pillan - Vi tänkte göra maten själva först. Fast när vi hittade lokalen och priset och allt, så tyckte vi att det var värt att lägge lite extra på att slippa laga mat och städa och diska och sånt. Det är ju ett stort plus med att inte göra maten själv. Det blir mindre jobb - utom möjligen för att dra in pengarna man måste betala för att få det serverat..

Norrsken - How walks it? Någon ljusning i sikte? *håller tummar* Här är det lite ljusare - eller har i vart fall varit i helgen, har jobbat här i stan och känt mig välkommen och sådär, så det var roligt. I morgon ska jag ut till skitstället, men jag ska försöka hålla ut, räknar timmar tills jag slipper därifrån. Och hoppas att det ska rulla in timmar härifrån, får väl ringa och höra med dem kanske..

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare