Inlägg från: MrsNyberg2B |Visa alla inlägg
  • MrsNyberg2B

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Herregud - ibland undrar man ju vart man har sin hjärna. "Du kan tänka på det"??? Det var något annat jag tänkte skriva, men det fastnade nog någonstans på vägen. Nåväl *harkel* nu måste jag nog gå till jobbet.

• MrsNyberg2B

Norrsken - För det var du som frågade om toastmastrarna va? Iaf - vi ska ha en av mina kompisar och en av Peters kompisar som båda är väldigt bra på att prata och vara sociala, så vi tror de kommer passa perfekt till den rollen, och tillsammans! Annan fråga - hur funkar rosenroten? Anledningen att jag frågar är att jag var på vårdcentralen idag och fick prata med en läkare om hur det var. Då skrev hon ut vit-turkosa piller (jag har ju ätit dem förr, så jag vet att de kan se olika ut) till mig, och remitterade mig vidare till dit jag ringde först för hon tänkte att det nog var bättre där. Sen fick jag göra ett test för att se hur deprimerad jag var - resultatet var väl ännu mer deprimerande "på gränsen till svår depression". Well, vi får hoppas att det hjälper med lite medicin och att det inte tar trehundra år innan jag får komma till det andra stället..

Ina - Hoppas det går bra!

• MrsNyberg2B

Snart_FruL: Självklart, och ett vitt paraply samt en vit och fin regnrock - du kommer bli så snygg! Till vinterbröllop finns det ju allehanda kläder att ta på sig - varför inte till marsbröllop?!?!

• MrsNyberg2B

Norrsken - Det var alltså inte rosenrotpiller.. Det är antidepressiv medicin, har ätit den förut, och för mig har det fungerat.
    Jag ringde till vårdcentralen och idag var jag då hos husläkaren, gissar jag, hon remitterade mig vidare till psyk. kliniken för hon trodde att de hade bättre resurser för KBT. När jag var på ätstörningsbehandling så körde de med just KBT och för mig fungerade det jättebra, sen när jag kom till en "vanlig" ssk så funkade det inte alls. Tycker du kan ringa till husläkarmottagningen och höra med dem. Jag ringde ju psykmottagningen först, men de tyckte jag skulle ringa husläkaren..

• MrsNyberg2B

Kollade in din sida också - det var snyggt!

• MrsNyberg2B

Norrsken - Jag sa nog mest att jag hade panikångest/ångest ganska mkt och att jag tyckte det var jobbigt att gå till jobbet. Sen frågade ju hon några frågor - typ om det var första gången eller om det varit såhär tidigare osv. Fast jag planerade ingenting av vad jag skulle säga, utan to bara tag i luren och ringde så fick det bli som det blev. Bättre att ringa och stamma fram någonting än att inte ringa alls. Eftersom du har mått dåligt förut så kan du ju hänvisa till det också, om du pratat med någon tidigare t.ex. Om det är för sent att ringa nu (jag vet ju inte hur det är på andra ställen, om det är telefontider och så, menar jag) så kan jag sitt här och supporta dig på måndag, så att du verkligen ringer!

• MrsNyberg2B

Snart_FruL - Ja, absolut! Det är ju jättepraktiskt eftersom du inte blir blöt och samtidigt syns den vackra klänningen!
    Tufft beslut att ta, förstår jag, men det är väl bra med ett informationsmöte? Det kanske klarnar en del saker iaf...

Norrsken - Glömde: om de har telefontid fortfarande ska du ju naturligtvis ringa så fort du kan! här har de telefontid dygnet runt, så att man alltid kan ringa - utifrån det får man väl bli bedömd huruvida man ska komma direkt eller om de skickar en tid. Jag fick ju en tid, t.ex. MEn det är säkert jätteolika!

• MrsNyberg2B

Norrsken - Jag hade också en sån jättebra att prata med, också det på ätstörningsstället. Förmodligen för att det blev en lite annorlunda situation där. Hon bodde i Uppsala. Fast jag skulle inte få gå hos henne även om jag bodde i Sthlm, eftersom hon är på just den avdelningen, men i alla fall. Hon var så bäst!

Jag tror att vi ska göra vårat program själva, möjligen kan man tänka sig att vissa delar delas ut till t.ex toastparet. Om det ska vara med några frågor om oss eller någonting sådant, tänker jag.. Fast det får vi väl se sen, när det blir. Oavsett vem som gör innehållet ska jag göra utsidan!!! Och det är nog bäst jag gör insidan, så det inte blir fult...

• MrsNyberg2B

Det är roligt med små småsyskon - jag har också två stycken! De är 19 och 21 år yngre än mig! Tyvärr har jag lite "taskig" relation till min pappa så vi hörs eller ses inte så ofta, men när vi gör det är det alltid roligt att träffa syskonen också. Dessutom tror jag att de tycker det är ganska roligt att ha så "stora" syskon!

• MrsNyberg2B

Norrsken - Återigen - jag känner igen diskussionen angående pengar. Fattar liksom inte alls att det krävs att man tänker innan man handlar (i dubbelbemärkelse i det här fallet) ibland.. Fast det leder mest bara till irritation från min sida medan Peter ser ut som ett frågetecken. Hur många gånger tror ni det krävs upprepning?? Eller är det ett helt omöjligt projekt att få en kille att förstå vad man menar? (troligtvis)

Ina - Jättesnygga stövlar ju!

vårbrud - Roligt att titta på lokal och sånt! Är lite avis på att du ska få börja bestämma meny snart! Det tycker jag verkar så roligt. Fast vår "kille" sa att vi skulle höras när våren har "gjort sitt inträde" eller nåt - och nu har det ju nästan blivit lite vår Fast han tänker nog mer åt det stadiga vårvädret, jag gissar maj.

Annars är jag bara sur och irriterad på allt. Skulle kunna skriva rätt många fula ord om livet idag. Bläääääääääääääää.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare