Inlägg från: Jenny_Åland |Visa alla inlägg
  • Jenny_Åland

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Mrs Nyberg 2B

ja det är roligt med småsyskon. Fast det känns lite konstigt för mig. När det är mindre än en månad mellan min syster och min andra systers son. Så bebisen är redan moster åt en annan bebis.

• Jenny_Åland

Jag är också här. I helgen satt jag och funderade på vad jag ska ge i morgongåva åt min m2b. Sen kom jag på att jag ska göra en jag-älskar-dig-bok. Jag ska scrappa ihop en sån har jag tänkt. Lite foton på han och mig och så ska jag skriva en rad vid varje bild t.ex. "du är omtänksam" och så en bild som passar med det och en blid där han lagar mat: "du är bra på att laga mat" osv. Det här blir nog uppskattat hoppas jag ;)

• Jenny_Åland

Ja visst gör våren och ljuset att man blir gladare. Jag kollade inte mitt resultat på rapporten som jag skickade till skolan sist förrän idag. Jag brukar oftast få en kommentar där läraren tycker att det fattas en massa och kräver en komplettering innan jag kan få betyg.. men idag när jag kollade resultatet hade jag fått VG. mitt första vg nånsin under denna utbildning :D

En annan orsak till att vara glad är att jag försöker gå ner i vikt och vågen gar stått still några dagar men nu har det börjat lossna för mig. jag har tappat 2 kilo och nu börjar jag se smalare ut också :D jag kommer att bli snygg och smal till bröllopet 8)

• Jenny_Åland

Jaha så det snackas barn :) Ja vill ha flera barn. Minst 4 stycken skulle jag vilja ha eller ännu fler. Min sambo är förstås med på det här ;) Fast det kommer inte att ske än. Vi väntar åtminstone tills efter bröllopet. sen får man se.. Jag vill ha en stor familj med flera barn och husdjur. Och gärna bo i hus på landet. Oj som jag skulle trivas :D Jag kommer ju själv från en stor familj. Jag har 1 syster 2 halvsystrar 2 styvsystrar och 1 styvbror. Pappa har fru och mamma har sambo. I min släkt umgås alla ex med varandra som vänner och min mammas sambos släkt umgås med vår släkt.. Det känns bra på ett sätt eftersom min sambo saknar föräldrar och mor/farföräldrar. Jag har dubbelt upp av det :D

• Jenny_Åland

Yasmine använder jag nu. Har bytt från mercilon som jag hade tidigare.. jag har också tänkt lite på det där med hormoner. om det finns risker och så. Jag har ju hållit på med p-piller i ca 6 år nu utan uppehåll. Jag har inte känt några biverkningar själv men det är svårt att säga. är ju så länge sen jag var utan p-piller för att jag ska kunna veta..

• Jenny_Åland

Norrsken: Vad finns det för "vettiga"
    alternativ till p-piller? Hos gynekologen frågade hon om jag ville testa p-ring men den måste man ta ut efter 3 veckor. Om jag ska byta från p-piller till nåt annat så ska det vara något som inte måste kommas ihåg.. Det jobbiga med p-piller är att komma ihåg att ta dom och att köpa mer när de tar slut.

• Jenny_Åland

Norrsken: Kanske jag skulle testa pessar nästa gång jag ska till gynekologen. Kan vara ett bra alternativ till hormoner :)

• Jenny_Åland

Norrsken: ja, det ska jag tänka på :)

• Jenny_Åland

Norrsken: Jag tyckte först att det inte berodde på p-pillren men nu börjar även min sambo säga att han tror att det är pga. dom. Och när jag tänker tillbaka på hur det var före så är det stor skillnad.

• Jenny_Åland

Norrsken: precis så känns det nu för mig

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare