Inlägg från: Jenny_Åland |Visa alla inlägg
  • Jenny_Åland

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Igår satt jag och sambon och diskuterade namnfrågan. Vad ska man ha för namn som gift egentligen? Vi kom fram till att han inte vill ta mitt namn och jag vill inte ta hans namn. Ett helt nytt gemensamt namn vill vi ha. Vi kom på att hans mammas flicknamn är ett namn som skulle kunna passa oss båda :) Det lutar åt att vi ska ta det namnet sen..

Fast om jag ska byta namn får jag åka på bröllopsresa i mitt gamla namn eftersom mitt pass går ut först 2010 och jag tänker inte ansöka om nytt pass före det. Fast nytt körkort måste jag nog skaffa eftersom jag ändå behöver byta ut körkortsfotot snart ändå.

• Jenny_Åland

Norrsken: Kanske det är tråkigt att boka resor i det gamla namnet men det skulle kännas onödigt att skaffa ett nytt pass bara för en sån sak när jag har flera år kvar innan passet går ut. Kanske det går att göra en ändring i passet, men vad kan det kosta?

• Jenny_Åland

Jag vill också börja spara.. men som det är nu får det vänta tills jag är klar med skolan. Imorgon är det 2 månader kvar till avslutningen :) Snart är jag klar och redan idag fick jag jobberbjudande fast jag kunde inte ta det nu eftersom det var mitt under praktiken.

• Jenny_Åland

Ja det är roligt att det kommer jobberbjudanden :) Jag behöver knappt söka nåt nuförtiden det bara kommer ändå.

Bidrag till bröllopsresan ska nog vi önska oss också :) Hade ju tänkt att vi ska åka på en weekendresa nära bröllopet och en 2-veckorsresa några månader senare.

• Jenny_Åland

Jag är här. Försöker skriva på rapport men byggarbetarna utanför stör mig

Fast nu är det inte många rapporter kvar att skriva innan jag är klar med allt :)

• Jenny_Åland

I augusti-september ska vi boka kyrka, frisör, festlokal m.m.

Jag tycker egentligen inte att man kan vara ute i för god tid. Min frisör t.ex. kan vara fullbokad under populära perioder på sommaren. Och på bröllopsdagen vill man ju ha en speciell tid på dagen för att hinna med allt annat under dagen.

• Jenny_Åland

brud nästa år: när ska ni gifta er?

• Jenny_Åland

Naura: jag nådde min drömvikt idag :) Har inte vägt såhär på flera år. Även jag har kommit i smaljeansen nu och blivit mycket smalare. Känns jättebra :D

• Jenny_Åland

Hej allihopa!

Jag har redan lyckats få ett vikariat som barnskötare. Jättekul :D Trodde det skulle ta mycket längre tid. Nu hinner jag jobba lite innan jag är helt klar med skolan + att de säkert kommer ringa fler gånger om de behöver vikarie igen.

• Jenny_Åland

Jag förstår att man oroar sig för katterna. Vår katt är väldigt sällskaplig av sig. Om vi har varit ifrån han några dagar blir han jättekramig av sig. Och vi tänker jämt på han när vi åker bort. Undrar hur vi ska fixa bröllopsresa sen.. Vi vill ju åka på två-veckorsresa men hur ska katten klara det? Så länge har han aldrig varit utan oss tidigare. Iofs. får han ju nån annan som matar han och låter han gå ut en stund men det blir ju inte samma sak.

• Jenny_Åland

Vi har också haft lite blåst här på ön..Tur att jag stannar på ön över påsken. Jag är så himla sjösjuk :(. (konstig för att vara en öbo jag vet) Ska jobba både idag och imorgon. På lördag ska jag och sambon ha en middag bara vi två hemma med god mat och vin :) Det blir så sällan som vi gör nåt speciellt annars. På söndag eller måndag ska jag hälsa på mamma och min syster och deras bebisar :)

• Jenny_Åland

Norrsken: Och i södertälje har både jag och sambon släkt. Så där vistas jag ibland :D

• Jenny_Åland

Norrsken: svarade dej på mail men jag kan säga här också 9/8 2008.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare