Inlägg från: MrsNyberg2B |Visa alla inlägg
  • MrsNyberg2B

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

God morgon (??) flickor!

Idag vaknade jag av att de ringde och frågade om jag kunde jobba.. "Tänkte plugga" var mitt svar, så nu sitter jag här. Faktum är att jag känner mig allt annat än frisk också, det är det värsta - ni vet, sådär rysig och helt utmattad i kroppen. Kan ju bero på att det var värsta förkylningshärden på jobbet i helgen. Jag som aldrig blir smittad!! Tror att jag, om jag tar det lugnt idag, blir frisk till imorgon (optimisten finns trots allt).

Vad bra med en massa tips ifrån reportern!

Vem var det nu som beställt papper via nätet??? Hur mycket billigare blev det än att köpa i affär? Jag tänker, nu när man bränt rätt mycket på papper för att göra testinbjudningar kanske det är idé att få tag på det så billigt som möjligt.. Sen en följdfråga - vart? Panduro? Vad annat finns?

• MrsNyberg2B

Norrsken - Jag är ju ändå ledig idag, jag. Men av samma anledning tänker jag nog inte stanna hemma imorgon, om det inte är så att jag ligger helt som en död fisk. I helgen ska jag på chokladmässa med två gamla kompisar, så då KAN jag ju verkligen inte vara sjuk...

Lucy - Då frågar jag dig, det som står i mitt tidigare inlägg angående papper! Fast du har säkert redan fattat det.

• MrsNyberg2B

Nej, då går det ju inte att vara sjuk heller! Jag hoppas att vi får många gratisprover på mässan , både du och jag!

• MrsNyberg2B

Lucy - Tack! Fem kronor är ju billigare/papper, men frågan är ju hur många papper man behöver, om man egentligen tjänar någonting på det. Blir till att sätta sig och räkna efter...

• MrsNyberg2B

Lucy - Skärmaskin har jag också köpt! Det är det bästa jag gjort i mina dagar! Och spraylim! På min skärmaskin finns det en grej som man kan använda för att få bra viklinjer, den är jättejättepraktisk, tycker jag. Tänker mig nog att göra kort som är 15x15, så två kort får man ju ut. Däremot vet jag inte riktigt med festprogrammen, hur jag ska göra dem. Troligtvis blir det väl att vika ett A4, det blir ju lättare när man ska sätta in papper med texten, fast kanske att man kör på lite bredare då, och då går det ju åt ett sånt ark per program. Resten, det överblivna, tänker jag nog också göra placeringskort av - men funderar på hur.. Skulle vilja göra något lite annorlunda, men ändå inte så avancerat. Har funderat rätt länge på det, men jag kommer inte på någonting bra. Sen lär man ju ha till tackkort också - papper alltså. Hm. Mkt papper blir det.

• MrsNyberg2B

Lucy - Ja, den är verkligen jättebra! Jag gillar spraylim, för det blir inte lika "bulligt" som med somliga andra lim.. Jag råkade spraya lite mycket på ett ställe så att det blev gult på framsidan, men som tur var försvann det när det torkat. Det sitter dessutom som berget, när man fått fast det! Jag rekomenderar det varmt till just pappersprylar!

Norrsken - Så har jag också funderat på att göra, det lär ju hur som kosta lika mycket. Fast jag hittar inga svarta inbjudningar, det är det trista..

Såg förut att de lyfte bort den dåliga kassa tvättmaskinen från källaren! ÄNTLIGEN! Jag hoppas det dyker upp ytterligare en som man kan använda, då blir tvätten ett nöje!!

• MrsNyberg2B

Lucy - Jag har köpt Spraylim från 3M, Scotch-Weld Display Mount. Det är en grå flaska med lila lock! Den kostade 179 kronor på den lilla hobbybutiken jag köpte den på, men det fanns billigare sorter också. Jag hade provat den här innan, så jag visste att den var bra och därför köpte jag den.

Naura - 200-300 kronor är väl rimligt att tänka att du får betala för en skärmaskin, minns inte riktigt vad min kostade, men det var i de trakterna.. Det går att köpa i hobbybutiker och på t.ex panduro eller slöjddetaljer på nätet.

• MrsNyberg2B

Norrsken - TACK för detta underbara tips! Jag fattar inte att jag kan ha missat denna sida. Mitt liv har nu fått ytterligare en dimension!

• MrsNyberg2B

Käre värld vilken massa grejer. Det är alldeles för mycket, jag skulle vilja ha så mycket. Kanske bättre att ta det lilla lugna... Fast jag kan ju behöva någonting till festprogramen och placeringskorten.

• MrsNyberg2B

Dom var ju fina, men som sagt.. Man är ju inte miljonär.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare