2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
Norrsken - men det var ju bra! bättre än mig - jag hade fått 1,3 på den.
Norrsken - men det var ju bra! bättre än mig - jag hade fått 1,3 på den.
NOG - tala inte om det. DTK däremot gick faktiskt väldigt mkt bättre än jag trodde det skulle göra, och det är ju roligt. ELF och LÄS var väl ungefär som jag tänkte mig, fast självklart tycker man ju alltid att man kunde gjort saker bättre..
Hallå - visst kan man ändra sin anmälan till VHS om man skulle vilja det? Alltså, innan den 15/4?
Över till mer "bröllopiga" saker - Jag har världens bästa blivande make! Just nu står han i köket och förbereder överraskningskvällsmys! Det är inte klokt vad jag längtar tills det är dags för bröllopet!!! Han är ju den bästa i hela världen!!
Grilla gött! (Mysigt med grillkväll - måste skaffa hus och trädgård och grill!!!)
Morsning tjejer!
Ser att ni har skrivit en hel del sen sist! Roligt att bli uppdaterad - sambon kom hem precis när jag satte mig framför datorn och han förstår inte alls grejen med att inte störa när någon gör någonting.
Vi har kommit fram till en lösning på boproblem om det skulle vara så att han inte får jobb i Sthlm eller Etuna där vi helst vill - då blir det Linköping (under förutsättning att jag kommer in där, naturligtvis). Då kan han pendla till jobbet här, jag kan plugga och förhoppningsvis hitta några att umgås med, och få se lite liv och rörelse runktomkring mig! Tycker det känns som en ganska bra lösning, det kan ju iaf inte bli särskilt mycket sämre än nu.
När det gäller bröllopet har det väl egentligen inte hänt någonting. Alls. Jag har inte ens gjort några inbjudningar. Nu ska jag dessutom jobba tills på torsdag och sen är det ju påsk, då åker vi bort och tittar på lille Ludvig så det blir ju inget fixat och donat med det då. Får ta tag i det när påsken är slut och man är överjäst av godis...
Vårbrud - Jag har ingen aning, men jag tror att det är ett helt okej pris!! Det låter som det..
Norrsken - Jo, det tycker jag. Jag tycker det känns som en väldigt bra idé jämförelsevis. Jag fattar inte att jag inte kommit på det själv... När Peter sa det, så var det ju så självklart (eftersom det ändå ligger på pendlingsavstånd) att det definitivt kunde bli bra... IBland är man långsam i starten.
Norrsken - Ah, det blir kanske lite långt.. Det blir ju en bit om man ska pendla.
Naura - Vad bra att du lyckas gå ner! Och kommer i jeansen! Själv kunde jag inte låta bli tre chokladbitar idag - dumt, tyckte jag, som skulle köra lite nyttigare livsstil nu ett par dagar innan påsken kör igång och det blir påskägg och fika och godis och tårta och grejer då vi är hos svärisarna. Min svärmor är drottning i köket nämligen, och svärfar fyller 65 så det blir ju inte bara en enkel lunch med potatis och kokt fisk direkt..
Du kommer säkert hitta på fler alternativ till dina kort, det är ju när man gör dem man kommer på nya idéer efterhand. Det är nog bra att göra ganska många, så att man kan välja...
madlin - Du kan ju söka, och om det inte funkar går det ju att tacka nej om du kommer in!
Norrsken - Vad bra att det funkar att pendla om du skulle vilja det! Och inte nå farligt pris heller...
Ina - Min sambos brorssöner heter nu William och Ludvig. Det är ju inte helt ovanliga namn på små pojkar nuförtiden.. Men det finns ju så många fina, tycker jag. Mitt absoluta favoritnamn är Emil, inte heller det helt ovanligt.
Frans?
Jacob?
Sebastian?
Philp/Filip?
I dag är annars en riktigt, j-la skitdag! Jag bara vill verkligen lägga mig under täcket och sluta andas. Känner som att jag verkligen inte orkar med livet riktigt... Tänkte att jag skulle gå och träna, men det känns ju som ett helt livsprojekt, så jag tror jag skiter idet. Det är märkligt hur fort det kan gå mellan toppar och dalar - igår kväll var jag glad och taggad för SSK-utbildningen, för jag pratade med en tjej på jobbet som läste den. Jag längtar verkligen efter att få börja, men så kommer man in i det berömda molnet och allt känns liksom meningslöst... Kan kanske bero på väldigt mycket jobb och lite ledigt det senaste - så det är ju bra att det snart är påsk och lite lediga dagar.
Ina - Dagens namnsdagsbarn: Ferdinand?
Emil är jättefint, tycker jag - min syster med, så vi får väl se vem som hinner först...
Norrsken - Nja, inte än åtminstone...
Lucy - Lite brett låter det.. Fast allt beror ju på hur fingrarna ser ut, tycker jag. Man kan tro att det blir snyggt med en sak och sen blir det jättefel när man provar. Fast du har väl provat redan antar jag, eftersom ni hade bestämt er! Inte lätt att verkligen bestämma sig!
God onsdag!
Har varit bort länge härifrån känns det som... Det är nackdelen med påsklov och föräldrabesök, men nu är vi tillbaka hemma igen. Uppdaterat mig lite i tråden, och det är ju roligt!
Norrsken - GRATTIS! Det var roligt att höra att ni nu ska flytta! Vi har kommit på ytterligare en lösning på flyttproblemet, så allt verkar gå att lösa i den vägen - vi slipper ministan här iaf, och det lär knappast bli värre. Pluset är ju att sambon kan behålla sitt jobb, och då behöver man inte vara beroende av att han ska få ett jobb.
Tänkte försöka komma igång med lite korttillverkning igen, kanske jag lyckas.
Pratade med toastmaster i helgen - vi kom fram till att vi kan köra med elstötar för att få sambon att dansa vals i takt...
Vilket väder det är!!! Jag är helt förvånad, från snö till soloch20gradervarmt på två sekunder. Skönt, oh ja! Men man hinner ju inte sitta framför datorn och hänga med i tråden.. Alltid är det någonting i vägen, är det inte jobb är det bra väder
Idag har vi varit väldigt produktiva, min sambo och jag. Peter har ju påsklov så vi kan umgås på dagtid, idag har vi därför tränat och varit och dumpat massa papper och konservburkar, pantat burkar osv. Nu ska vi snart slå oss ned med en god köttfärspaj och sallad innan jag ska iväg och jobba. Mest bara kvällsjobb nuförtiden tycker jag.. Visserligen inte så långa turer, vilket kan vara bra eftersom jag inte mår supertoppen - men ändå trist, för det är ju då man kan umgås med Peter..
Norrsken - För att svara på din fråga om planen (visst är jag snabb i vändningarna?!?!?): Planen blir JÖNKÖPING! Därifrån, nästan, kommer ju jag - dvs. samma som Eskilstuna för Peter - hemmaplan, och iaf lite aning om vad allting ligger och sådär, vart man vill bo och inte. SAMT - det bästa - närmare till åtminstone några kompisar och bra kommunikationer till dem som bor längre bort. Tittade in på intagningen för vårterminen i år, och då låg högskoleprovsandelen efter första intaget på 0,7 och i höstas låg intaget på 0,9 efter första och 0,6 efter andra. Jag hoppas ju och litegrann tror att mitt resultat kommer att räcka så att jag kommer in.. Så vi har ställt oss i alla bostadsköer som finns, och eventuellt tänkte vi kolla lite vad som finns att köpa också. Tidigare har jag inte tänkt på att man faktiskt kan göra det, köpa alltså, men det är ju en rimlig utväg... Förhoppningsvis kommer det kännas bra också, och då kan vi stanna där! Skulle vara skönt att börja rota sig lite, såhär på äldre dar..
Har inte alls fått upp någon entusiasm för korten - jag lutar mer och mer åt att beställa för att jag är så trött på det nu. Fast det svider lite eftersom det är mer än många små kronor som runnit ut för att göra alla testkort.