Inlägg från: vårbrud2008 |Visa alla inlägg
  • vårbrud2008

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Lucy_
    Önskar liksom Norrsken att jag hade ett annat arbete, det jag är utbildad för. Det är så trist när man inte har det bra på sitt jobb eftersom det är där man är hela dagarna.

Jag längtar väldigt mycket efter klänningen.
    Är så nyfiken.......

• vårbrud2008

Hej!
    Har även idag haft en bra dag med familjen och soligt och varmt väder.
    Har varit iväg och handlat mat, städat, stykigt, gjort vid balkongen och nu håller vi på att grilla igen.

Tyvärr känns det dock som om mensen är på gång. Bra för cykeln att komma igång igen, men känns inte roligt. Hade hoppats på något annat, men vi får väl ta nya tag till nästa månad.

Lucy_
    Jag är utbildad 4-9 so/mu (grundskollärare) och jobbade två år som lärare innan jag gick på mammaledighet. Hur roligt som helst, men JOBBIGT.

Norrsken
    Ja, se killar. Känner igen det där du beskriver. Så är det ofta här också. Sambon sticker iväg och jag är hemma och tar hand om sonen.

• vårbrud2008

Lucy_
    Nja, jag är utbildad till lärare men jag jobbar just nu som förskollärare pga arbetsbrist inom lärarkåren här nere. TYVÄRR!

Det är okej att jobba som förskollärare men det är stället jag jobbar på som inte är roligt för tillfället. Och personalen.

• vårbrud2008

Nu har vi frågat en kompis om han och hans tjej vill vara toastmasterpar och det ville han gärna men skulle fråga tjejen först också för att se om det var okej. Hoppas!!!!
    De skulle passa perfekt.

Sen har vi också frågat en granne om de kunde tänka sig att passa vår son efter vigseln och det trodde han inte skulle vara några problem (sambo + 2 barn). Skulle bara höra med familjen först om det var okej. Men det var ju bra att ni var ute i god tid för då kan vi boka in det direkt sa grannen. Hoppas!!!!

• vårbrud2008

Här är en till som varit uppe tidigt och ringt en massa samtal.