Inlägg från: vårbrud2008 |Visa alla inlägg
  • vårbrud2008

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Lucy_
    Önskar liksom Norrsken att jag hade ett annat arbete, det jag är utbildad för. Det är så trist när man inte har det bra på sitt jobb eftersom det är där man är hela dagarna.

Jag längtar väldigt mycket efter klänningen.
    Är så nyfiken.......

• vårbrud2008

Hej!
    Har även idag haft en bra dag med familjen och soligt och varmt väder.
    Har varit iväg och handlat mat, städat, stykigt, gjort vid balkongen och nu håller vi på att grilla igen.

Tyvärr känns det dock som om mensen är på gång. Bra för cykeln att komma igång igen, men känns inte roligt. Hade hoppats på något annat, men vi får väl ta nya tag till nästa månad.

Lucy_
    Jag är utbildad 4-9 so/mu (grundskollärare) och jobbade två år som lärare innan jag gick på mammaledighet. Hur roligt som helst, men JOBBIGT.

Norrsken
    Ja, se killar. Känner igen det där du beskriver. Så är det ofta här också. Sambon sticker iväg och jag är hemma och tar hand om sonen.

• vårbrud2008

Lucy_
    Nja, jag är utbildad till lärare men jag jobbar just nu som förskollärare pga arbetsbrist inom lärarkåren här nere. TYVÄRR!

Det är okej att jobba som förskollärare men det är stället jag jobbar på som inte är roligt för tillfället. Och personalen.

• vårbrud2008

Nu har vi frågat en kompis om han och hans tjej vill vara toastmasterpar och det ville han gärna men skulle fråga tjejen först också för att se om det var okej. Hoppas!!!!
    De skulle passa perfekt.

Sen har vi också frågat en granne om de kunde tänka sig att passa vår son efter vigseln och det trodde han inte skulle vara några problem (sambo + 2 barn). Skulle bara höra med familjen först om det var okej. Men det var ju bra att ni var ute i god tid för då kan vi boka in det direkt sa grannen. Hoppas!!!!

• vårbrud2008

Här är en till som varit uppe tidigt och ringt en massa samtal.

BVC = inget fel på sonen enligt dem heller, men bokade en tid nästa vecka för säkerhetsskull.

Festlokalen = ringde kocken och bestämde en träff nästa vecka för att diskutera menyn.

Tandläkaren = var tvungen att boka om tiden

Nu har även mensen kommit hit efter fem veckor så det blir nog en lagom rolig dag idag. Ska dock inte jobba så mycket eftersom vi har konferrens så det är ju lite bättre i alla fall.

Snart kommer min klänning!!!!!
    Blev dock lite ställd när jag tänkte på att om jag blir gravid nu igen så kanske jag inte kan ha klänningen i september. :(

• vårbrud2008

Norrsken
    Nä, det lät dyrt för en kort resa för två.
    Kolla upp det igen eller med något annat bolag.

Nu ska jag till dagis och lämna och sen till jobbet.

Fick föresten tag i frissan också för att få ett pris. Det skulle gå på mellan 900 kr och 1500 kr beroende på löshår och så vidare.
    Helt okej pris antar jag?????

• vårbrud2008

Åh, vad skönt det är att slippa tänka på utbildningar. Jag är så glad att jag har det avklarat.

Tyvärr har man ändå problem då det nu inte finns några jobb. Det har inte varit direkt några jobb här nere sen jag började läsa 19997 och sen jag blev klar 2003 Januari.
    Så TRIST!!!!

Men men någon gång blir det förhoppningsvis ljusare på min marknad.

• vårbrud2008

Norrsken
    Ja, det är nog väldigt olika var i landet man bor. Men i Skåne, Halland, Kronoberg och Blekinge finns det inte många jobb att söka. Jag söker långt eftersom jag kan tänka mig att pendla max en timme enkel resa.

• vårbrud2008

Norrsken
    Det måste man ha i min branch för att kunna ha chans på ett jobb. Hellre pendla än att vara arbetslös.

På onsdag ska jag och mamma först ut på stan och göra ärrenden med sonen, sen ska jag och sambon jaga fotograf när sambon har slutat jobba för dagen.

• vårbrud2008

Sitter och funderar på brudbuketter.
    Har alltid sagt att jag ska ha röda rosor i min bukett, men har nu börjat tänka om eftr att ha sett andra allternativ med vita blommor.

Vet ni några sidor man kan kika på buketter via nätet?????

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare