• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Pumpkin

sajber.pillan: Hehe, har han andra idéer om vad mamma ska ha för sig?

• Pumpkin

Lucy_: Skoj! Jag börjar som vanligt känna mig galet sugen på att plugga, men jag vet att det avtar direkt när jag väl börjar

• Maggies

~Norrsken~: Jag anar att pluggningen kommer varvas ganska rejält med bröllopsplanering. Men just nu känns det urkul. Sen ska jag försöka komma på vad jag vill bli, vad jag ska läsa till hösten. Blir nog bra.

Helmborn2B: Det låter fint att ha ringen i en kedja runt halsen. Tror det bli väldigt bra.

• Pumpkin

Lucy_: Det är det där med att luska ut vad man vill bli som är den svåra biten

• Cia-bruden

Hej tjejer!
    Hur bestämmer man vilken kyrka man vill ha?

• Pumpkin

Cia-bruden: Bra fråga! För det första så bestämmer man vart man vill gifta sig (vilken ort alltså) - vilket vi inte gjort
    Sen går man väl runt och tittar på dom kyrkor som finns på orten/runt omkring och känner vilken som känns rätt helt enkelt.
    Vi hade från början tänkt gifta oss här, i stora Landsförsamlingskyrkan i Skellefteå (som är hur vacker som helst och ligger underbart!) men när jag var in där så kändes det inte alls rätt, den är för stor och opersonlig för mig...

• Cia-bruden

Norrsken,
    Grejen är den att mina föräldrar bor i en liten håla och där finns det en jättefin kyrka. Sen att i stort sett hela min släkt bor där är ju heller inte helt fel när man ska tänka på transporter och sånt. För då är det ju i stort sett bara hans släkt som får åka + vänner
    Sen är det väl att vi får åka, är ca 8 mil enkel resa.

• Maggies

Cia-bruden: Vi funderar på att gifta oss i min hemförsamling och där finns bara en kyrka att välja på.

Jag funderar på att låta alla som vill komma till kyrkan och vigseln och sen ha en mindre middag med de närmaste. Jag funderar så mycket.

• Anja 19 juli 2008

God morgon

Nu har jag lämnat barnen på dagis och skola och sitter här med kaffe och macka och bara myser :)

Har suttit och tittat på brudklänningar. Vad annars ;)

Jag tycker att det låter helt absurt att en kyrkoherde/präst själv kan bestämma huruvuda han/hon vill viga homosexuella eller personer tillhörande frikyrkor!!

det är ju som att jag, som socionom, själv skulle ta på mig att bestämma att jag inte vill ge ekonomiskt bistånd till människor ur en viss folkgrupp! Nej ni får gå till en annan handläggare som känner för att bistå er!!!! Helsjukt! Det borde verkligen vara samma regler för alla kyrkor. Inte helt godtyckligt upp till dem som arbetar där. Är för viktiga frågor för att det ska vara upp till var och en tycker jag.

Måtte dom ändra detta!

Stå på dig drömbrud och som någon sa, CHARMA ;)

Var det du eller din man som ringde sist? Om det var du så låt din man ringa och nämner ni inget om att ni är frikyrkliga utan bara boka kyrkan!

På tal om plugg så blev jag ju klar igår och det är en underlig frihetskänsla jag känner idag! Blandat med vemod!

Men å andra sidan så börjar jag ju plugga igen på måndag, fniss... Ska gå två fördjupningskurser den här terminen. Socialt arbete med barn coh unga och socialt arbete med alkohol och drogproblem, 10 poäng styck så att säga. Ska bli kul och intressant och jag tror att jag kommer ha fördel och nytta av det sen, när jag ska söka jobb.

Vad ska ni hitta på idag. Jag hade tänkt gå coh simma, men jag orkar bara inte, så jag ska nog bara sitta här vid datorn och drömma och planera :)

vad kan vara bättre :D

• Cia-bruden

Lucy,
    Gifter vi oss på den lilla orten, så får alla som vill komma till kyrkan och sen blir det kanske 30 som får komma till församlingshemmet. En jättebra lokal som står med porslin, glas och bestick. Så då är det bara maten som måste fixas.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare