• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Maggies

Cia-bruden: Det låter smart.

• Maggies

Anja74: Så härligt att du är klar! Men skönt med fördjupningskurser, så examen hinner sjunka in.

• Cia-bruden

Lucy,
    Det låter ju inte helt fel i mina öron. Det som kan bli lite jobbigt är att det inte finns några övernattningsmöjligheter för de resande gästerna. Dock finns det ett hotell ca 1 mil bort. Får allt fundera på det.

För säg att vi gifter oss i närheten av där vi bor då får ju majoriteten av gästerna transportera sig och sen måste man hitta boende till alla dem.

• Pumpkin

Cia-bruden: Tycker det låter som en smart idé att ha bröllopet i den lilla orten Får jag bara fråga, har ni tänkt servera alkohol på festen/mottagningen? För i så fall bör ni nog kolla upp så att ni får göra det i församlingshemmet, det är nämligen ganska vanligt att man INTE får det. Vi vill ha alkohol på vårt bröllop och på dom församlingshemmen som finns här får man inte servera alkohol

Anja: Förstår att du känner dig fri! Åh, en sån underbar känsla att veta att man klarat en hel utbildning och faktiskt ÄR nånting. Själv undrar jag om jag nånsin tar mig dit

• Cia-bruden

Norrsken,
    Det får man. Min mor hade sitt 50-års kalas där och då flödade alkoholen

Ju mer jag tänker på det desto bättre låter det
    Sen är det ju som sagt en sån ort så alla känner alla. Jag har sjungit i kyrkokören där. Prästen hade hand om begravningscermonin för min farmor. Han kände henne så då blev det mer personligt. Så jag hoppas även att bröllopet kan bli lite mer personligare på så sätt.

• Pumpkin

Cia-bruden: Då är det bara att tuta och köra

Åh så jag önskar att det var OK med alkohol i församlingshemmen här, dom är så fina, som herrgårdar!

• Cia-bruden

Norrsken,
    Hehe...visst vore det.
    Vi ska till mina föräldrar i helgen nu så jag funderar faktiskt på om jag ska få med sambon och titta i kyrkan, han har bara sett utsidan.
    Sen har jag mina mor-och farföräldrar begravda där. Åhh..nu börjar jag ju bli jättesugen.
    Dock känns det inte riktigt som att jag kan ringa till prästen och fråga hur fullbokat det är eftersom han vet vem jag är och sen är väl skvallret igång

• MrsNyberg2B

Cia-bruden - tycker det låter som att det kan bli väldigt bra, det där! Vi bjuder ju ingen släkt (förutom familjerna) så våra kompisar hade fått åka i vilket fall - så vi valde Etuna för att min blivandes vänner har barn, och det blir krångligare för dem att ge sig i väg än vad det är för mina vänner..

Anja - Förstår att det känns lite vemodigt, men det är ju grymt att du är färdig! Ang. det där med prästen så håller jag med. Får, på tal om det, homosexuella gifta sig i kyrkan nu, eller är det fortfarande bara välsignelse som gäller? (usch vad dålig man är på att hänga med!) Dessutom tycker jag det känns fel att man ska tvingas till dop - som iaf jag uppfattar är en ganska viktig del i den kristna tron - för att få gifta sig. Man kan ju ha en tro, men inte vilja döpa sig för det, eller kanske vill man av ren tradition gifta sig i kyrkan.. Nåja, vi hoppas får ett svar i dag (ytterligare svar, kanske ska tilläggas, för drömbrud har ju faktiskt fått ett...)

• MrsNyberg2B

Cia-bruden - du får helt enkelt ringa under falskt namn eller nåt!

• sajberpillan

Cia-bruden: låter mysigt och blir säkert toppenbra.
    Själv har jag ca 60 mil till min släkt, så det blir vigsel här. LÄttare att planera på hemorten och få det till vår dag!
    Skulle så gärna vilja gifta mig på en herrgård och ha hela festen där, synd att det kostar för mycket! Funderar även på slottet här i staden. Är ju ett äkta slott...men känns som att då passar ett medltidabröllop bäst, och sånt vill vi inte ha.
    Undrar hur mycket man kan fundera och älta ett bröllop innan man blir klassad som knäpp?!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare