Inlägg från: MrsNyberg2B |Visa alla inlägg
  • MrsNyberg2B

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Norrsken - Det är ju löjligt! Då kan man ju - som du redan vet - lika gärna vara utan fack.

Är helt supertrött - fattar inte, känns som om ögonlocken är nedtyngda av blytyngder. Har satt igång kaffebryggaren så jag kan få en STOR kopp kaffe och kanske piggna till. Eventuellt kanske det vore bra med lite god, mörk choklad till???

• MrsNyberg2B

Norrsken - Men, eller hur?!?!?! Det är ju så man resonerar! Det är ju faktiskt rätt dyrt att vara med och då vill man ju ha lite valuta för pengarna! OM man behöver..

Det var ganska bra med chokladen till! Det är så bra att den är så mörk och stark så att man inte kan äta så mycket... Då blir det helt strävt i munnen!

• MrsNyberg2B

missQ - men du kan väl skriva om det iaf! Jag skulle gissa att det finns andra som råkar ut för samma sak - man kan ju skriva om fenomenet i så fall, om man inte vill hänga ut någon. Sen tänker jag att oavsett vilket, fackmedlem eller ej, så ska väl samma regler gälla? Alltså - oavsett om man är fackmedlem eller ej, så ska man ju få fast anställning eller tillsvidare eller vad man nu kallar det, när provanställningen är över?

Har funderat över lärare - SSK. Jag tror att jag till min natur är mer av sjuksköterska än lärare. Jag gillar ju mitt jobb, skulle gärna kunna mer. Det jag ogillar är ju att inte ha något fast jobb, inte ha någon fast inkomst och så vidare - det är ju det som tär på en, i längden. Tänk hur fascinerande det är med kroppen och dess funktioner! Och att kunna och veta hur saker och ting fungerar! Jag tycker det vore väldigt spännande - jag började en gång på en SSK-utbildning, i min ungdom - helt fel tid i mitt liv, så därför sitter det nog lite hårt åt att jag ska erkänna att jag vill göra det, fast jag gav upp då..

• MrsNyberg2B

Lucy - Det är ju jättesvårt, naturligtvis. Och det är ju lite skrämmande med det ansvar man har, det kan jag också tycka. Fast jag tror ändå att det är värt det, förmodligen flera gånger. Sen är det ju väldigt brett yrke också, många saker man kan göra!

• MrsNyberg2B

Lucy_- Nej, precis! Det är ju väldigt skönt.. Sen får man ju säkert rätt mycket inblick i olika delar av vården, på ett helt annat sätt, när man är igång på utbildningen! Ofta har man ju dessutom väldigt lediga och sköna kläder, och det är ett stort plus, tycker jag..

• MrsNyberg2B

Norrsken - Jag tycker det är störtlöjligt! Egentligen tycker jag att du skulle sluta direkt - fast jag har full förståelse för att du inte gör det... Men ibland önskar man att man hade några miljarder i bakfickan att ge bort för sådana här ändamål! Ska uppdatera dig på den medicinska fronten för min del - jag har precis pratat med husläkaren. Har en tid på psyk om två veckor typ, och hittills har jag inte märkt någon större effekt på mediciner, men hon tyckte jag skulle testa med lugnande medicin för att dämpa ångesten... Det är den jag upplever som värst nu. På ett sätt kan jag tycka att det är bra att slippa det - samtidigt tänker jag att det ju är bättre att hitta problemet (men det är ju å andra sidan det man gör, när man går i någon form av terapi...)

Ang. SSK. Jag tror på det - det känns ju som rätt. Ska se vem jag jobbar med ikväll, så kanske vi kan bolla lite där också, och få lite tips.. Vore nog inte helt dumt, de kan ju också säga om de tror jag passar för det eller ej..

• MrsNyberg2B

Norrsken - Ja! Det är ju tyvärr så... Räkningar och grejer. Måste man så måste man (och så tror de att man gärna går arbetslös - jag fattar inte! De skulle läsa här så fattar det att man faktiskt hellre jobbar än sitter hemma och fiser). Jag hoppas också att det blir någon bra jag får prata med där - men man får väl se. Jag vågar inte hoppas riktigt...

Jobbet har ju en aning om iaf, de känner mig lite mer yrkesmässigt! Och som sagt, har ju varit inne på det förut - så, tja, vi får se!

• MrsNyberg2B

Haha - jag förstår nästan det! För övrigt, glömde jag skriva förut, vad bra att det iaf känns lite bättre! Det är ju superskönt att det kan göra det...

• MrsNyberg2B

Norrsken - Ambitiöst som attan! Att springa, menar jag.. Själv ska jag borsta klart mina gaddar och sen ge mig av till apoteket och därefter jobbet. Allt i strålande solsken!

• MrsNyberg2B

Hur gick det för dig då?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare