missQ - men du kan väl skriva om det iaf! Jag skulle gissa att det finns andra som råkar ut för samma sak - man kan ju skriva om fenomenet i så fall, om man inte vill hänga ut någon. Sen tänker jag att oavsett vilket, fackmedlem eller ej, så ska väl samma regler gälla? Alltså - oavsett om man är fackmedlem eller ej, så ska man ju få fast anställning eller tillsvidare eller vad man nu kallar det, när provanställningen är över?
Har funderat över lärare - SSK. Jag tror att jag till min natur är mer av sjuksköterska än lärare. Jag gillar ju mitt jobb, skulle gärna kunna mer. Det jag ogillar är ju att inte ha något fast jobb, inte ha någon fast inkomst och så vidare - det är ju det som tär på en, i längden. Tänk hur fascinerande det är med kroppen och dess funktioner! Och att kunna och veta hur saker och ting fungerar! Jag tycker det vore väldigt spännande - jag började en gång på en SSK-utbildning, i min ungdom - helt fel tid i mitt liv, så därför sitter det nog lite hårt åt att jag ska erkänna att jag vill göra det, fast jag gav upp då..