2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
Är det någon som har börjat göra sina inbjudningar ännu? OCH när tänker ni skicka ut dom??
Är det någon som har börjat göra sina inbjudningar ännu? OCH när tänker ni skicka ut dom??
Allt bara pajade en stund.. lustigt..
Härligt :)
Då har du att stå i nu då Vårbrud 2008 :)
Hockey går före allt här hemma oxå så du är inte ensam :) Byte av däck får vänta ett tag, var minusgrader när jag tog bilen till jobbet i morse ;)
Själv är jag lite splittrad. Jag vill gärna börja med allt praktiskt som har med bröllopet att göra tex inbjudningar, men samtidigt känner jag att det är lite tidigt. Min m2b vill gärna inte göra någonting innan typ dec om han får bestämma (vilket han givetvis inte får ;) *asgarv* )
Mycket hinner hända på 17 månader..
Här hemma är det hockey på hög nivå. Hv71 (min m2b lag) och LHC (bor ju i Linköping och min syster är cheerleader för dom).. Mardrömmen vore dom två lagen i final !! :)
ja då är det ju lite stressigt är klart men ändå. Känns som alla börjar så tidigt, vet inte riktigt om jag ska få dåligt samvete för att jag inte gör det :)
Haha.. Ja det är ju det!!! Min syster och min m2b kan nog hamna i en del diskussion ;)
En sak är dock bra i alla fall för min m2b. Det är tydligen supersvårt att få biljetter till HV71 på hemma arenan. Så han brukar passa på att se dom spela när de är här och spelar mot LHC. (Bor 10min promenad från arenan oxå, så det är perfekt)...
Springer in här mellan alla fortbildningsföreläsningar, kaos på jobbet och en del annat, för att kunna fokusera på något annat en stund.. Allt blir så mycket lättare då..
Jo jag är här.. men känns inte som om det just nu behandlande ämnet är så givande (för mig vill säga) så håller mig mest tyst :)
Nä när det gäller planeringen är det still, eller i mitt huvud händer det massor men längre än så kommer det inte just nu :) har dock börjat bli lite intresserad i en ny partylokal. Den är dyr men så grym.. svårt de där..
Jo att slänga in sina egna ämnen funkar ju om folk nappar men de brukar inte göra det på mina ämnen av någon lustig anledning :)
Har det hänt något i er planering förutom bokning av bröllopsnatt?
Bröllopspaket kanske betyder dricka, frukt, choklad och frukost på rummet. Gjorde de på ett hotell vi kollade på..
Lucy_ kvällens ämne är *trumvirvel* : Hur mycket är era m2b inblandade i planeringen?
9 aug, Växjö (eller 4 mil norr om men ska ha festen i Växjö).
Ni andra då?? Så lätt att glömma sånt :(
Vårbrud: Som jag trodde fast utan frukt då + tofflor :)
Jag tycker inte det är så dyrt. Vi var i Sthlm i nov och bodde på Hotell Malmen på söder. Deras standard dubbelrum går på 850kr per natt.
Vårbrud:
Samma sak här, går mycket snabbare att göra allt själv.
Det som irriterar mig är dock att han tror (helt seriöst) att vi kan slänga ihop vårt bröllop på typ 2 månader. Jag försöker mitt bästa att få honom att inse att det är massor som behöver göras (inte så mycket som jag gör dock för mycket är inte nödvändigt) men det förstår han inte.. Vi kan vänta tills det är i alla fall 6 mån kvar säger han jämt..
Jag älskar att planera och pyssla ju :)
Vårbrud:
Då fyller du dagen efter mig ;) Jag fyller den 10:e aug. Det är det som är så festligt. Vi gifter oss 9 aug nästa år. Dagen efter fyller jag år :) (the big 25 *asg* )
Lucy_ : Jag håller med, pyssla är ju superskönt.
Hur kommer det sig att ni hamnat här om ni gifter er i år då?? *funderar*
Norrsken: Ska jag tolka det som at vigelort är hemligt ?? 2008 eller 2007?
Haha.. värst va alla flyttar fram sina bröllop :)
Min kompis skulle gift sig maj 08, sen ändra dom till jan 08 och nu ska de gifta sig i aug 07. Fick deras inbjudan för ett par veckor sedan :)
Vi har oxå bestämt de viktiga.. nästan :) fast det är typ 500 dagar kvar (enligt nedräkningen på vår hemsida) :)
Lucy_
Låter som en bra ide. God Natt :)