Inlägg från: InaHjärtarAdam |Visa alla inlägg
  • InaHjärtarAdam

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Helmborn2B :

klart att jag inte ska försvinna härifrån efter att jag har gift mej! jag är ju beroende! :D

men jag har också sagt att dom som vill härifrån tråden gärna får komma på själva vigseln på vårt bröllop!! skulle vara kul, och kanske kan ni snappa upp nått tips till ert eget bröllop.

• InaHjärtarAdam

Lucy_ :
    såg att du skrev nått om arbetsförhållandena i kina...
    med tanke på att typ nästan alla klänningar sys upp i kina så kommer man inte riktigt undan det att dom kanske inte har så bra arbetsförhållanden. dessutom, man äter ju kött som antagligen inte har haft det så jättebra innan det hamnade på tallriken, grönsaker skeppas världen runt och bidrar till växthuseffekten plus att det inte alltid är ekologiskt och organiskt odlat, leksaker, elektronik och allt sånt tillverkas också i kina, när man åker på semester och åker flygplan så bidrar man till växthuseffekten, bilar släpper ut massa skit och likaså när man föder barn (lustgas)
    deras arbetsförhållanden där i kina kanske inte är dom bästa och dom tjänar väl inte multum direkt, men antagligen så att dom flesta klarar sig iallafall. vi tjänar mycket mer här och här kostar allting också mycket mer. om vi säger att dom tjänar ca 800 kr per månad där så kostar en öl ute ett par kronor, en restaurangmiddag kostar en femma osv..
    jag tänkte lite på det här att jag inte ville bidra till att några stackare ska sitta och sy min klänning under usla förhållanden men sen kom jag på allt annat dåligt jag också bidrar till.
    bättre då att köpa sig en billig klänning, spara flera tusenlappar och skänka en slant till välgörenhet.

dessutom, köper man en klänning här i sverige som antagligen också är uppsydd i kina så tjänar inte fabriken därborta mer ändå. det är alla mellanhänder som ska ha sitt och därför blir priset dyrare.

• InaHjärtarAdam

hinner inte läsa igenom allt nu sen sist jag var inne, men jag ville bara berätta att JAG VANN MIN KLÄNNING på ebay inatt!!!
    nu måste jag rusa till skolan men kommer om några timmar och berättar mer. såg att nån ville ha info om kinaklänningar och hur man gör. jag berättar snart!! :)

• InaHjärtarAdam

Nennza: vääääälkommen nennza!!klart du får vara här med oss! det här är ju bästa tråden på hela BT;)

wiihooo! jag har vunnit min klänning idag, kan knappt tro att det är sant! inte för att det var svårt iofs eftersom jag var den enda som hade lagt bud, hehe.. men ändå!

tänkte lägga upp bilder på den på svartbrud, bland annat en bild som adam har fixat lite med för att jag ville se hur den skulle se ut i champagne.
    har nyss skickat iväg hela min beställning. eftersom det är mamma som pröjsar så drog jag till med underkjol, slöja, sjal och ringkudde också! hah!

nu väntar jag bara på betalningsinfo eftersom jag ska betala med visakort, och så väntar jag på den slutgiltliga summan för alltihopa.

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ : haha! jasså.. då antar jag att du hittade din drömklänning istället;)

men du vet ju vart du hittar mej på svartbrud iaf:D

• InaHjärtarAdam

Lucy_ :
    nej det blir i vinrött. men jag är inte riktigt säker på om jag vill ha något band alls. blir det fint så tar jag det och blir det fel nyans eller så på bander så struntar jag i det:)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare