• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

MrsNyberg: Ja visst är det så, en del av ångesten liksom rinner av en när man får gråta. Vad gäller att trivas på arbetsplatsen så är det verkligen A och O för att må bra i längden. Skulle vilja sjukskriva mig idag, men iförrgår fick vi ett mail där det stod att man fick vara sjuk 6ggr på ett år/3ggr på ett halvår, är man sjuk mer än så så ska det utredas. Och har man provanställning (som mig) så minskar chansen drastiskt att man får fast om man är sjuk överhuvudtaget typ. Min första reaktion blev "Ja men tänk om dom skulle ta och utvärdera arbetsmiljön istället, det kanske är den som ligger till grund för dom flesta sjukskrivningar? Vi sitter inte direkt i en ren och hälsosam miljö, och chefernas muppbeteende hjälper knappast den psykiska hälsan!"

• Pumpkin

Lucy_: Åh så roligt! Vad är det för lokal då? Berätta mer!

• Pumpkin

Lucy_: Ah, okej Hur är det i ert församlinghem, får man servera alkohol där? Eller ni kanske inte ska göra det så ni har inte ens tänkt på det? För här får man inte ens servera vin till maten

• Pumpkin

Lucy_: Nä då är det ju ändå inget problem

• Pumpkin

MrsNyberg: Precis! Självklart förstår jag också att man kanske inte vill fastanställa någon som är sjuk titt som tätt, men samtidigt så borde man då se till sig själv, kan vi göra nånting så att den här människan inte sjukskriver sig hela tiden?
    På vårt jobb är det ju väldigt stressigt, är man hemma och är sjuk mer än två dagar så kan det hända att man blir uppringd av chefen som frågar när man tänkt komma tillbaka igen. Så går man till jobbet tidigare än man borde, man är inte helt frisk men man klarar ju av att prata så då borde det ju gå bra. Så jobbar man några dagar i taskig arbetsmiljö, sjuk redan från början, och det slutar med att man måste vara hemma igen eftersom kroppen inte fick tillräckligt med tid på sig första gången. Sen har vi ju inga fasta platser heller, så är det någon som gått hem med typ vinterkräksjukan och jag inte vet om det utan bara sätter mig på dennes plats, ja då är ju risken hyfsat överhängande att jag och även bordsgrannarna får gå hem med samma sjukdom (det här har hänt flera ggr i vinter). Dags att utvärdera och ta tag i saken kanske? Suck! säger bara

• Pumpkin

Lucy_: Då får ni piffa upp den själva

• Pumpkin

Jenny_Åland: Åh, såna där askinbjudningar tänkte jag också på ett tag, tycker fortfarande att det är skitsnyggt! Kanske blir såna för mig med, men vi får se

• Pumpkin

MrsNyberg: Det är ju toppenpris!

• Pumpkin

MrsNyberg: Ja men är hon bra så spelar det ju ingen roll om hon är amatör

sajber.pillan: Jag är PLUS-medlem på Aftonbladet, men jag har inte varit in och kollat än - måste komma på vad jag har för inloggning först

• Pumpkin

MrsNyberg: Helt klart Jag räknar med ganska höga kostnader för fotograf, och det känns inte alltid så kul. Men det får vara värt det.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare