• Vidalila

bantnings genväg

Jajajaja jag vet att jag söker det som inte finns, men tänk om ;) jag vill ha en kur utan pulver eller pulverdrycker eller något annat som kostar massor av pengar och dessutom inte kräver någon träning.

är fattig som en lus och det jag siktar på är typ juice. ni vet såna här druvjuicer? vad tror ni??

• Svar på tråden bantnings genväg
  • Buslinna

Kroppen får inte de näringsämnen den behöver med bara juicer. Med ren fasta så tappar du mestadels vatten och muskler, vilket ju senare innebär att du får sämre fettförbränning.

Jag menar verkligen inte att förespråka VLCD-dieter utan att veta något om dig, men det behöver ju inte bli så dyrt. Äter ju inget annat och kostar ungefär lika mycket, eller mindre, per månad som jag vanligtvis lägger på mat.

• Blivande Fru Stålhandske

Promenader är faktiskt HELT gratis. Bra va?

• Snart_FruL

Vidalila, gör inte så mot din kropp. Om du nu vill gå ner i vikt så hoppa juice överhuvudtaget, då är det bättre att äta frukt, då får du i dig fibrer ihop med kalorierna.

Och nåt som är bättre för dig är isåfall att koka soppor. Rotsakssoppor med olika smaksättning, med lite linser eller bönor, kanske lite kött. Då får du i dig bra mycket mer näring, inte så många kalorier och det behöver inte bli särskilt dyrt heller. Dessutom kan du göra storkok och frysa in portionsvis.

• ankan05

Vidalila

Testa den berömda bantarsoppan. Den är väldigt god och mättar jättebra. Självklart är det inte bra i längden att hålla på att panikbanta med hjälp av soppor eller pulver men jag förstår precis hur du känner. När man fått bort de där värsta kilona så är man liksom mer motiverad att lägga om sin vanliga kost och öka motionen mm.

Jag gick ner ca 3 kg med hjälp av denna soppa förra veckan - och då följde jag ändå bara dieten de 4 första dagarna, sen kom helgen och jag fuskade med lite godis och en alldeles för lång och god söndagsfrukost...

Men det jag vill ha sagt är att de 3 kg som försvann motiverar jättemycket och jag mår redan mycket bättre! Så jag kan varmt rekommendera bantarsoppan!

• Ellte

Menar du att du ska dricka bara druvjuice? Ja då kommer du skada kroppen efter inte alltförlång tid och gå mot en säker död inom 1½ månad :? Det är ju i princip bara socker och vatten..och din kropp behöver näring för att överleva.

Snart_FruL och Blivande Fru Stålhandske har gett mycket bra svar. Rotfrukter och bönor är billigt, nyttigt och gott...och promenad-/löpträning är helt gratis!

Om du vill ha recept eller löpträningsschema så säg till! Lycka till!

• ¤Flickan¤

Varför inte bara sluta äta kolhydrater och socker under en en tid så ska du få se att det händer grejer!
    Det är iofs inte bra att inte äta kolhydrater för länge, men några veckor går bra.
    Motion är såklart bra men du går ner även om du inte tränar med denna metoden.. det har jag gjort de veckor jag inte tränat iaf.
    Dock försöker jag träna ca 3 dagar i veckan annars. Men med jul o tentaplugg så har det inte blivit så mycket.. Ändå går det neråt.

Lycka Till!

• vixen not a tramp

Ellte
    JAG vill ha löpträningsschema! GIMME snälla!

• Pomodoro

Jag tror att ett hett tips ar att UNDVIKA druvjuice. Att sluta med sockerhaltiga drycker kan hjalpa att ga ned i vikt. Andra livsstil, banta inte. Du vill ma bra langsiktigt ocksa.
    Lycka till

• Ellte

Hmmm har du nån mailadress Mia.Maria? Det är tabeller och grunks så det går inte att posta här...

• vixen not a tramp

Tack så mycket!

• vixen not a tramp

Ellte
    Skulle ha börjat idag, men nu liger det så fin snö här så alla vår- och joggingkänslor bara dog. Men den ligger nog inte kvar så länge, och DÅ!

Svar på tråden bantnings genväg