• BlueTopaz

Glitter tråden...2

Hej tjejjer!
    Tyckte att det var lite konstigt att ingen skrivit på ett tag! ;) Där ser man hur dålig jag själv är på att skriva! =(

Hur mår ni?

Jag känner mig som jordens värsta mamma idag.. jag lackade ur totalt på Leo idag och skrek och slog i bordet och tillslut bar jag bort honom till hans rum och slängde igen dörren... Han fullkomligt vägrar äta och ska bara vara PÅ en hela tiden... Usch vad jag skäms! Det har hänt förr också, undrar vad som gör att man bara tappar kontrollen sådär när man VET att han ändå inte fattar utan bara blir rädd och ledsen??! Och han lär ju inte vilja äta mer pga det liksom..

Annars är allt bra iaf, har tagit tag i bantningen igen efter julgrisandet, vägde strax över 64kg igen mot 61,7kg på bröllopet.
    Nu är jag nere på 62,7kg igen och målet är åter på 55-57kg. Får se hur bra det går nu när jag inte har ett fast mål som bröllopet?

Nä, nu ska jag äntligen äta middag, kan inte göra det med beb fastklistrad runt benen.
    Kramen!

• BlueTopaz

Tack för stödet tjejjer!!! Det behövs verkligen, håller på att bli HELT galen här hemma! Stundtals känns det som att jag har gjort ett sjukt stort misstag när jag valde att fortsätta graviditeten. Jag pallar verkligen inte just nu!!
    Ja Ylva, du hörde ju hur Leo allt som oftast är...
    Någon som vill adoptera??? ;)

Ja, läste ditt mail Iza, haha. Huvudsaken är att du har kul!!

Ylva, vad kostar en snöslunga? Det tog oss två drygt en timme att skotta bort 3dm snö från vår långa uppfart... Kul om det skulle hända en vardag, stå där i högklackat och kostymen och skotta själv!

Jess, jag måste kraftigt avråda från Kvik! De är skitgulliga med helt ok service och priserna är ju kanon, men kvaliteten är fasiken värre än IKEA! Vi köpte ju vårt badrum därifrån och skåpet är både snett och felskuret. Det syns även om man tittar noga i butiken. Det var jättesvårt att montera och lär nog inte hålla så länge...
    Vilket av deras kök hade ni tänkt er?
    Nobelssa som vi beställde har riktigt bra kvalitet, men servicen var ju värsta tänkbara..
    Vilket av Noblessas kök hade ni tänkt er?

Jag tror inte att du kommer bli så stor Jess!
    Kan du inte sätta ut magbilder lite då och då?

• BlueTopaz

Hej Tjejjer!!

Jag har haft lite mkt att göra bara.. Kul att ni saknar mig!! =) =)

Jag fick preciiis reda på att en av mina bästa tjejkompisar ska gifta sig den 11/8! KUL! De var i Thailand förra veckan och plötsligt ställde han sig på knä på stranden en kväll.. ;)
    Förhoppningsvis får jag lov att hjälpa til lite =)

Leo mår bättre nu och idag längtar jag faktiskt efter honom! (hade glömt att man kan göra det faktiskt..)
    De kan tydligen inte testa intollerans mot gluten med hjälp av blodprover så jag missförstod när de sa att proverna inte visade någon allergi, de hade bara testat honom för mjölkproteinallergi..
    Så vi provade att ta bort allt gluten och vips så mår han mkt bättre.. skönt att vi har hittat en anledning till varför han varit grinig iaf, men inte så kul att han inte klarar av gluten!
    Lite grinig är han dock fortfarande och ibland grönjävlig. Men det är iaf mkt bättre!!
    Det gick tom bra att ha honom 5h på jobbet!

I vilken vecka är du nu Jess??

Kul med huset Victoria!!! Ni kommer att ha jättekul (men oxå jobbigt såklart)!
    Vet du, förra månaden slarvade vi med skyddet och jag kom fram till att det var preciiis när jag hade äl först efteråt... jag blev skitnervös!! Men inte blidde det någonting...
    En kompis till mig blev precis gravid efter att ha försökt väääldigt länge.
    Försök att låta det ta tid, det är ändå INTE kul att renovera hus när man är gravid eller har småbarn..!! Det sliter något helt otroligt på en.... Ni har så lång tid på er och det finns sååå mkt hjälp att få senare!

Tack för ljuset Ylva! Det luktar jättegott hos oss på helgerna nu =)

• BlueTopaz

Hej tjejjer! 'Lugnt på jobbet idag tack o lov (försov mig dessutom kraftigt..)

Det är laktosintollerant Leo är.. sorry, jag blandar jämt ihop namnen på dem... Han tål alltså inte mjölksocker.

Jättefin klänning Ylva!! Använd ALLTID paypal dock, annars kan du mkt lätt bli blåst på pengarna! Det är inget konstigt att uppge kortnummer på paypal, det är en säker sajt som hela USA och många andra delar av världen använder.

Jag rekommenderar också en trehjuling Jess. I vanliga fall rekommenderar jag Bugaboo, men ute i Järfälla är det för mkt snö på vägarna på vintern för en sådan stadsvagn. (två små främre hjul klarar inte snö särskillt bra)
    Vanliga vagnar är rätt jobbiga att manövrera och är mkt tyngre att tex lyfta i och ur bilen samt att de är väldigt stora. En trehjuling med svängbart framhjul, är lättmanövrerad (samt att man kan låsa framhjulet om det är riktigt mkt snö) och den är lätt och liten i jämförelse. Dessutom har man längre användning för en trehjuling.
    MEN, en sak som är viktig att tänka på är att ett barn under ett år helst inte ska sitta framåtvänd, därför bör sittdelen vara vändbar. (tex urban jungle/ UJ är inte vändbar)
    Eftersom Martin är lång kan det vara bra med ett styre som är justerbart i höjd också så att ni båda kan dra vagnen bekvämt.
    Titta även på andra babybutiker samt nätet, Babyland har ett väldigt begränsat sortiment. Inne i stan finns babycenter, de har en del andra vagnar.
    Lycka till i jungeln!!!

• BlueTopaz

Det heter Teutonia =) Bra vagnar! (de var mitt förstahandsval också)
    Men, som sagt två mindre framhjul funkar dåligt i snö, särskillt blötsnö.. Om man kan vända och köra de stora hjulen frammåt går det lite lättare iaf.

• BlueTopaz

Yllo: nästan alla vagnar går att använda som både ligg och sittvagn.

Jess: menade att en traditionell stor 4- hjuling snabbt blir FÖR stor och tung att släpa med sig. En trehjuling går oftast att vika ihop mindre och är lättare, samt att de oftast är lägre (själva sittdelen) vilket är mkt roligare för barnet än att sitta högt upp som i de traditionella vagnarna.
    Jag vet vilken vagn du menar kom jag på nu och den tror jag funkar fint! Mistral S ellerhur? (kikade lite på nätet) Och skulle det var skitmkt snö så kan man dra dem i pulka.. ;)
    Mistralen som var innan (med 4 lika stora hjul) var den jag ville ha allra först.. ;)

• BlueTopaz

Haha, Jess.. jag vet precis vad du menar, men får lätt lite panik när man ser de där små paketen..!!
    Men, konstigt nog är 9månader precis den tid man behöver för att förbereda sig. =) Det är bara första 1-2 veckorna som är helt förvirrade och galna. Sen är det som att man aldrig varit något annat än förälder.. ;)

• BlueTopaz

Halloj!
    Är hemma med Leo idag igen.. (ögoninflammation denna gången)

Jag tycker att den gröna passar dig bäst Iza, du är "grön" på något sätt.. ;)
    Men ska du ha brun hatt så är den beiga klockren, och den är inte för ljus!

Jag har just fått reda på att det blir bröllop både den 4e och den 11e augusti för oss. Jag måste också köpa klänning! hihi =)

Ske genast kolla igenom resten av BJs klänningar!!
    Beställde en klänning från Lolita Lempicka genom La redoute i brunt och beiget som var såå fin, men inte gjord för min kropp =( Den skulle du vara fin i Iza!

• BlueTopaz

Nej nej, Leo har ÖGONinflammation.. ;) Men har redan haft 3st öroninflammationer tidigare..

Iza: jag beställde en klänning från postorderföretaget LaRedoute, och den var tyvärr skuren för tight runt brösten.. (som vanligt, VARFÖR måste de sätta sömmar under brösten, vi med större bröst får sömmen mitt på brösten..)

Jag hittade en stor favvis på BJs hemmsa:
    www.barijay.com/style.php&PHPSESSID=cb52b2e0cf7b0b9034290ba3252e82d4&showid=99&PHPSESSID=cb52b2e0cf7b0b9034290ba3252e82d4

Svar på tråden Glitter tråden...2