• BlueTopaz

Glitter tråden...2

Vi ska åka o titta på nya volvo c30 idag om vi orkar. Måste ut känner jag, har bara legat hemma i 48h nu..
    Idag är jag och Leo bättre men tomas sämre..

Tomas har nog bestämt sig för att sälja sin roliga bil och sin bruksbil och istället leasa eller hyra en ny bil, tex nya volvon.
    Och jag MÅSTE lägga ut min gamla bil till försäljning nu, den bara står..

Att du inte åker och tittar på mera babyprylar Jess?

• BlueTopaz

jo.. vi har 4 bilar nu =(
    Dvs vi kommer att ha 3st att sälja snart isf!

Jo tack, det där med babygrejjer tycker de inte är så roligt..

• BlueTopaz

Alla hjärtans.. oj det hade jag helt glömt bort... Gäller dock att någon vill sitta barnvakt!

• BlueTopaz

Superfin klänning Anna!!! =) (påminner miglite om min.. saknar den!)

Det är nog en AD (Atelier Diagonal som Iza sa)??

En jättesnäll kompis har tagit Leo idag så att vi kan jobba, skönt! Det är en sådan enorm press att hela tiden behöva säga till chefen att man måste Vabba...

Det är bestämt nu att jag ska vara tärna iaf =)KUL!
    Den andra tärnan har dock precis brytit båda sina ben i en halkolycka.. fy farao! (känner henne inte dock)
    Så det tar väl lite tid innan vi kan prata om vem som ska göra vad, möhippan, kläder osv.
    Haha, bruden vill inte ha ngn möhippa.. men jag tänker iaf vara snäll, hon ska få en rolig dag. Dock är det bara 30 bjudan gäster så vi blir nog inte så många.

• BlueTopaz

haha, iza, prova att duscha o spola varmvatten i örat, kanske har du fått en vaxpropp? Annars får du köpa revaxör på apoteket...

eller har du badat och har vatten fast örat?

jag tror att du har en stor fördel med att du pratar engelska flytande, att du är så ung, att du ger ett så glatt intryck och att du ser bra ut Iza, jag tror du kommer få jobbet!

• BlueTopaz

Vad fin magen är nu Jess!! =)
    Vilket kvik kök blev det?

Skitfin klänning Ylva, jag drömmer också om att få ha en sådan någon dag ;)

Bruden som jag ska vara tärna till , har redan fallit för MS så det blir nog en tripp ditt snarast ;) Då ska jag också kolla lite på klänningar.

Kollade förrästen upp vad min nya dröm- brudklänning kostar, den som heter ASM 3057 som jag länkat till tidigare. 11 900kr.. AnnaLise som jag också gillar (och bruden med!) kostar 10 500kr.
    Ska bli så kul att åka dit igen!!

Har ni funderat på några namn förrästen Jess?

• BlueTopaz

Jag går också på diet nu om jag inte redan sagt det, än nu i princip nere på vikten jag hade vid bröllopet igen. Ska ner 7kg till 55kg jag med (är 161,8cm lång). Men jag måste ta det långsamt.. om jag rasar för fort så blir det precis som ni säger, jag lägger på mig 3kg direkt när jag börjar äta igen..
    Men det är faktiskt svårare att bara gå på halvdiet (äter naturdiet 1ggr per dag och sedan 2 små måltider samt ett fruktmellis) för då blir man ju lockad av det goda varje dag men får bara äta liiite. Bättre med helkur för då blir man inte lockad på samma sätt..
    Jag känner som du Ylva, är sååå trött på min kropp!!! Det är som en magisk gräns vid 60kg för mig, över den sitter kläderna dåligt och jag känner mig tjock. Under den mår jag mkt bättre! Bara 2-3kg över 60 gör enorm skillnad på min kropp, just de kilona sätter sig på helt "fel" ställen..

Jag håller tummarna riktigt hårt för dig imorgon Iza!!!
    Idag hade jag tre möten och alla tre blev insdtällda.. så nu sitter jag här och undrar vad jag ska pyssla med istället.. Har det rätt så lugnt nu på jobbet. Tack o lov! Leo vaknar så gott som varje natt med krupp just nu.. det är så fruktansvärt jobbigt att vakna allt från 2-6ggr per natt. Minns knappt sist jag fick sova en hel natt..
    Han verkar dock ha vant sig vid kruppen och är inte så farligt upprörd när han får det, är bara lite besvärad så pass att han inte kan sova. Men han har iof inte fått något extremt anfall sedan första gången tack o lov.
    Är trött ända in i själen.. Är så uppstressad konstant (och med det kommer konstant irritation) så min coach har sagt att jag måste passa mig så jag inte får magsår och så småningom tar hjärtat stryk.
    Längtar så till juni och resten av sommaren, då ska tomas vara hemma med Leo och förhoppningsvis blir han mkt friskare och jag kan jobba ordentligt utan det där hemska samvetet gnagandes för att jag aldrig är här.

Lite deppig idag kan man väl kanske säga.. ;(

När har du bf Jess? Måste skriva in det i kalendern!

• BlueTopaz

Va, vilken länk var det till frieriet?? Läste det också förut!

Tråkigt med Pärlan Iza!! Pappas hund Doris är också jättesjuk, men hon är bara 2år. De misstänker leukemi men det kan också vara så att hon ätit råttgift, det ger samma symptom.. om några dagar vet vi och är det leukemi kan de inget göra. Så länge får hon blodtransfusioner varje dag. =(

Tomas hade fixat barnvakt igår så vi gick på restaurang och bio (såg Eragon). Inte så kul med restaurang när man bantar, men jag höll mig rätt bra faktiskt från att äta för mkt och för onyttigt.

• BlueTopaz

hmmm, kanske borde ta foton på alla smycken då.. kom fram till att jag går omkring med 87 000kr på mig varje dag...

Svar på tråden Glitter tråden...2