• Yllo

Glitter tråden...2

Jess - Vi gjorde 3 st ominstallationer (sökte inte bara efter kanalerna) men inget fungerade

B for till garaget för att svetsa en bildörr och själv satt jag och läste istället. När B kom hem (jag hade då gått och lagt mig) så satte han sig för att titta på tv (hans hade glömt att vi inte fått den att fungera) och då helt plötsligt funkade allt igen

• Yllo

Oj vilken trevlig kväll jag hade igår Var till min svägerska (B´s brorsas ex-fru) och hennes dotter. Vi satt och pratade ända till kl 23:30 då var det dags för mig att fara hem ansåg jag... jag skulle ju upp kl 5 idag och på jobb också

Carina, min svägerska, hade rensat ur sin garderob och plockat ihop massor med kläder som hon köpt, men aldrig använt, och sånt som hon vuxit ur.. Jag provade och allt följde med mig hem. Vissa plagg är ju lite stora, men dom går att sy in. Fick äntligen tag på en brun snygg kjol som jag letat efter länge.. lite stor i midjan, men det är jag ju van vid.. den satt perfekt annars.

Lite tråkigt var det dock att en annan av våra kompisar inte kunde komma.. Hon satt på akuten med sin dotter. Det verkar som om hennes dotter återigen fått en blodpropp (hade en för 1 månad sedan). Flickan är 15 år gammal!! Just nu sitter vi alla och väntar på besked från vår kompis hur det gått för flickan, om hon lades in på IVA igen eller om hon fick gå hem med medicinjusteringar...

I går när jag var borta passade B på att städa hela övre våningen grundligt Ja, det där med dammtorkning det hoppar han ju glatt över.. men han hade dammsugit och skurat golven och även väggarna i toaletten. Hur han lyckats att få toagolvet så rent vet jag inte.. glömde fråga honom.. men det såg nästan ut som om han lagt in en helt ny matta där Ny toastol hade han också monterat in, men den har vi idag, nu på morgonen, beslutat att ta bort och byta till en annan. Han hade fått tag på en handikapptoalett och märkte inte det förrän den var monterad. Resultat = Jag når knappt ner till golvet med fötterna *ASG*

Jess - varför köper ni inte en billigare bil att ha under din gravledighet? Du får ju tillbaka firmabilen när du kommer tillbaks på jobb och en nyare bil minskar ju så mycket i värde.. Onödigt att ta extra stora lån för en bil som ni ändå kommer att sälja om ca 2 år.

Jag måste försöka klura ut vad vi ska köpa åt B´s brorson i konfirmationspresent och hans brorsdotter i 18-års present. Frågade igår, men tjejen visste inte riktigt vad hon önskade sig. En tatuering var hon lite sugen på dock....

• Yllo

Åhhh... Jag skulle också vilja fara till Ullared! Har hört massor med bra om det stället, men jag lär nog inte komma dit i första taget Jag också hört en del dåligt om det.. som att det inte alltid är billigare där än på t.ex. ICA MAXI och att det alltid är jättemycket folk där....

Trist att inte byxan passade så bra Iza, men det fixar dom väl i ett nafs Vad spännande att få veta vart din första flygning går.. Hoppas det är något riktigt exotiskt ställe och att du kanske t.o.m. hinner kika lite där innan flyget går tillbaka.

Uscha vad jag var trött igår.. När jag kom hem från jobbet (ca kl 13:40) gick jag direkt och la mig.. Somnade direkt och sov till 16:40 när B kom hem. Drack min middag (grönsakssoppa) och tittade lite på tv innan jag gick och la mig igen kl 21:15... Fast i morse vaknade jag pigg och utvilad Äntligen fredag!!

Iza - Har du hinnit maila dom om klänningen? Har dom svarat?

Undrar hur lång tid mitt ex behöver ha våran dator.. hoppas verkligen att han inte schabblar bort mailen för oss igen. Jag blir galen om alla adresser försvinner på nytt... eller om han lyckas raddera sånt som vi vill ha kvar. Hoppas också att han får liv i cd-brännaren och USB-porten samt får in Win Vista utan problem...

• Yllo

Håller tummarna för snabbt svar från dom då...

Hoppas också att du får lite längre vistelser på dina flygningar.. Kanske t.o.m. någon dag

Ja, mitt ex... Nej, inte han som stack innan bröllopet.. Den här dumpade jag själv för att han var en sådan kärring Det tog längre tid för honom att göra sig i ordning på morgonen än vad det tog för mig.. + att vi helt enkelt inte passade ihop. Han är datanörd och jag bilnörd.. ingen vidare bra kombination i slutändan. Allt jag kan om datorer har dock han lärt mig och när jag kör fast.. ja då ringer jag honom Ett annat av mina ex kör lastbil så honom utnyttjar jag när jag behöver ha lastbil Fast han utnyttjar mig ganska så mycket han med.. Jag är hans lilla levande uppslagsverk (som han säger). Lastbilschaffisen och B kommer jättebra överens och trivs med att umgås. B tyckte väl data-exet verkade vara trevlig, men höll med om att han är för mycket tönt för mig

• Yllo

Jag har väl också de ex som skulle dö av chock om jag ringde dom
    Jag tror nog att Bosse insåg väldigt fort att han inte var hotad av lastbils-ex:et.. det var ju faktiskt hans förtjänst att Bosse och jag träffade varandra Tönten kände han omgående att han inte behövde vara svartsjuk på

Karin - Googla på Cambridgekuren så får du upp massor. Du behöver dock skriva in dig hos en konsulent först. Själv gick jag in på www.viktklubben.se (eller var det .nu) och läste. Jag ringde även dit och fick mitt konsultationsmöte MEN hon ligger på Södermalm och det är ju en bit att åka..
    Du hittar säkert en konsult i närheten av dig, det finns många.

Jag gick ner massor under de veckor jag gick på ren kur, men när jag började äta så började det gå långsammare. Gick även upp ett par kg när jag började äta, men det är helt normalt. Nu börjar det synnas rejält på mig att jag gått ner i vikt Många kommenterar det på jobbet Till sommarens har jag säkert gått ner de sista 10 kg och nått min målvikt på 55 kg. Oj vad jag längtar tills dess... måste ut och shoppa ny garderob, men det bryr jag mig inte om att göra innan jag gått ner det jag ska.. Men jag kan lova att mina byxor nu är för stora

• Yllo

Härligt Vicky att ni börjar komma in på spåret igen. Fortsätter ni på det här spåret ska du se att den där lilla nog anmäler sin ankomst snart Vi är väl alla lite frispråkiga här på tråden, och det är väl bra det

Nu har jag äntligen lyckats gå igenom räkningshögarna och sorterat in i pärmar. Måste verkligen ta mig i kragen och göra det lite oftare än var 3:e år *fniss* Massor har jag dock slängt... Varför spara telefonräkningar från år 00 och framåt? Det får räcka med år 07!

B är iväg och är skjutledare idag så jag är solo hemma. Skönt egentligen för jag har en del att pyssla med...

• Yllo

Nja, jag tycker inte att det är så jobbigt att hålla ordning på alla papper.. Mitt problem är väl att jag just nu inte har något egentligt ställe att hålla till med dem sedan vi rev i källaren... men det ska väl bli bättre med tanke på att datarummet (som också ska vara mitt kontor) snart är klart

Jag har total kontroll över vad vi har för utgifter varje månad. I slutet av månaden sätter jag mig ner med alla räkningar och skriver upp allt i ett block. Det här blocket sparar jag senare och kan gå tillbaka och kika i om jag blir osäker på när t.ex. hemförsäkringen ska betalas. Tanken är också att jag ska göra en lista för följande år med alla utgifter inprickade i rätt månad. Hade en sådan tidigare, men den försvann när ungkräken sabbade datorn och jag har helt enkelt inte haft ork att göra en ny.

Varje månad sätter B och jag (tanken är så i alla fall, även om B har lite svårt att följa planen) 10.000 kr på vårt gemensamma konto. Detta räcker till lånen + att det ska bli en sudd över som läggs på hög som buffert ifall om något oförutsett inträffar. Vår resa togs t.ex. från det här kontot

Åhhhh... Jag vill också fara till Ullared!! Kanske jag kan övertala B att vi ska fara i sommar när vi gått ner det vi ska.. då behöver både han och jag nya garderober

Satt i går kväll och kikade i Hallens katalogen. Hittade så mycket fina möbler som jag skulle vilja köpa till vår matsal.. Men jag får nog lugna mig lite med tanke på att vi inte ens har börjat renovera i övervåningen än Dock kan man ju alltid drömma och planera redan nu. Närmsta projektet är väl egentligen att försöka få tag på en lämplig sängstomme till dotterns rum. Vet redan hurdan garderob jag ska köpa + att hon får mitt gamla hörndatabord (kommer att ta bort den där utdragbara skivan för tangentbordet) och så har hon sin vita byrå.. Ev får hon B´s gamla nattygsbord eller så får hon min lilla vita byrå som jag alltid använt som nattygsbord... Men säng... Hmmmm.. Hon vill helst ha en 120 cm bredd, men det får hon inte.. däremot en 90-säng. Måste köpa både stomme och madrass. Skulle gärna ha en dagbädd i vitt. Har sett flera söta i metall, men då blir det knepigare att kapa. Vi får ju inte in en 2 m säng i hennes rum, inte där vi har tänkt oss sängen i alla fall.. Så det är därför som hon behöver ha både sängstomme och madrass *suck* Dyrt kommer det förmodligen att bli....

• Yllo

Fy 17 Iza!! Vilken dålig stil att inte kunna kontakta dig tidigare ang klänningen *morr*

Trist med din kollega Jess, hoppas att han mår bra nu.

Inte heller jag gillar IKEA, men B gillar annars att gå i affärer... så länge det finns verktyg och dyl där.. Faktum är att han är bättre än jag på att gå och kika på kläder också Jag avskyr att handla kläder, men när B är med så hittar jag alltid en massa kläder (eller rättare sagt han hittar till mig) och han har en otroligt bra smak också... Fast ibland är vi nog lite oense *fniss* JAg har t.ex. två par byxor som jag älskar.. Visst dom är vida och lösa, men så otroligt sköna.. B hatar dom där byxorna och vill absolut inte att jag ska ha dom på mig.. Inte heller gillar han att jag har för åtsittande kläder.. men dom får inte vara för stora heller Har också en sommarklänning som jag älskar just för att den är så sval.. B avskyr den klänningen för att den är empireskuren och han tycker den ser ut som en mammaklänning!

Föresten Iza.. Har du fått svar ang min klänning än?

• Yllo

Vi har tänkt att vi ska gå och se Gost rider i helgen Fast när vi ska hinna med det.. det vet jag inte. B ska vara skjutledare på lördag igen och så får vi besök från Åland också.. På lördag kväll ska B iväg och äta middag med sina bröder och sin pappa.. något dom gör en gång i året. Vi fruar/sambos/partners är inte medbjudna utan det är bara far och söner

Sa åt B i morse att vi måste börja fundera på födelsedagspresent till lillkillen nu också. Han fyller 15 år om 2 veckor. Funderar på att baka en tårta i form av en bil... + att B måste börja ringa sin släkt och bjuda in dom på släktkaffe! Han brukar alltid glömma det och ringa till släkten dagen innan eller i den stilen

• Yllo

Milda marsvin va kul Iza!! Massor med resor blir det för dig nu. Vet du något om hur länge du blir på varje plats?

JAAAA!! Vi bara måste ta en fika när du landar i Stockholm!! Om jag så måste ta ledigt från jobbet eller wath ever så vill jag absolut hänga på då

Svar på tråden Glitter tråden...2