• Yllo

Glitter tråden...2

Stor varm kram till dig Iza! *kramar hårt* Men Pärlan har det bra nu... har inte ont längre... fast jag vet att det känns tungt för dig att vara utan henne.

• Yllo

Gråt du raringen! Som min mamma sa "Det ska ut för att kunna läkas" Du behöver kunna sörja Pärlan så att du med glädje och ömhet kan tänka tillbaka på de underbara minnena du har tillsammans med henne... Det kommer att ta lång tid.. men så småningom kommer du att känna dig bättre. Även idag kan jag ibland gråta efter min älskade Chocko som vi var tvungna att avliva för 15 år sedan....

Ang mig... visst är ovissheten jobbig, men jag försöker ändå ha lite galghumor och skämta bort det hela... samtidigt som jag just nu funderar på en "morot" åt mig.. något som jag ska ge åt mig när jag klarat den här prövningen... Jag menar.. När jag hamnade i rullstol maj/juni -05 (halvsidesförlaming) så lovade jag (och Bosse) att när jag kunde gå ordentligt igen så skulle vi gifta oss Det tog mig ca två veckor att lära mig gå på nytt. Dec -05 slängde jag kryckorna och i maj -06 gick jag nästan obehindrat (har fortfarande lite problem med balansen men jag går i alla fall )
    Jag tror att bästa medicinen för mig är att ha något att se fram emot och försöka se allt positivt... men visst är det svårt. Drömmer om nätterna olika senarion ang det här. Vaknar kallsvettig på morgonen och när jag är ensam så orkar jag inte hålla den glada positiva fasaden uppe *suckar tungt*

Nej.. *ruskar på mig* nu måste jag rycka upp mig och sluta tänka negativt.. måste försöka ha positiva tankar i huvudet hela tiden

Har ni några förslag på "morot" tjejer? Kanske jag skulle ta och köpa mig ett äkta diamanthalsband när jag är friskförklarad.. eller... hmmmm.. ähhh något ska jag väl komma på

• Yllo

*tröstkramar* Jo, jag förstår så väl att du är riktig nere idag Iza.. att du ser henne överallt omkring dig.. Kanske du kan ha en liten minnesstund... ett foto av henne och lite levande ljus och kanske en blomma...

Vet att jag måste tillåta mig att vara lite off just nu.. och idag är det lättare än vanligt med det då jag inte alls mår bra idag. Känner mig jätteyr och vinglig och då är det svårare att hålla min positiva attityd uppe.. Skönt att arbetsdagen snart är slut så att jag kan fara hem och lägga mig i sängen och bara ta det lungt.

• Yllo

Åhhhh.. ett bad skulle vara helt underbart, men vi har ju inget badkar Dusch skulle också vara trevligt.. men jag bara avskyr att gå ner i garaget när det är minusgrader där och klä av mig. När man väl står i duschen så är det helt underbart *fniss*
    Middagen är lätt avklarad.. vi äter ju fortfarande Cambridge soppor Dock äter vi båda lunch på dagarna. Jag har nu gått ner nästan 10 kg, minskat 10 cm i midjan (där man är som smalast) och säkert 10 cm över magen (glömde mäta där när jag började).
    Men att fara hem och krypa ner i sängen och bara vila, kanske sova en stund, det skulle vara helt underbart Ska bara göra klart lite här på jobbet först och så smiter jag nog iväg sen.

I helgen far vi över till Åland igen. Det är Bosse som vill dit!! Han funderar på att ta ledigt från jobbet på fredag så att vi kan fara redan på torsdag kväll

Trist att din chef är lite grinig Karin! Det är ju inte ditt fel att du varit tvungen att vara borta så mycket och nu är det ju faktiskt DU som är sjuk och du är inte hemma och wabbar. Hoppas du kryar på dig snart, men tyvärr så låter det som om du fått den här fruktansvärda influensan som går just nu. Flera här på jobbet är hemma och jättesjuka...
    Men visst förstår man din chef också.. förmodligen är det så att några på jobbet ditt klagat över att du är så mycket borta. Vi har samma sak här hos oss. En av mina kollegor har två barn som ofta är sjuka och hon, min kollega alltså, är väldigt mycket hemma.. ibland även i onödan då hon är överbeskyddande mot barnen.. men snacket går och många gillar inte att hon har så mycket frånvaro....
    Tar ni varannan gång med Leo? Alltså är du hemma ena gången och Thomas nästa? eller är det oftast du som är hemma?

• Yllo

Någon massage fick jag inte... däremot så kröp min raring mer i sängen hos mig och väckte mig med kyssar och smek Synd att det är "fel" vecka.. annars hade vi kunnat ha en riktigt mysig stund

Oj, vad man saknar tassandet... det jag saknade mest den första tiden var den där underbara kissen som kom springandes i mötes och jamade som om hans liv berodde på det.. Samma sak med mina underbara siameskillar (jag var tvungen att ge bort dom när jag flyttade till Sverige första gången då jag inte ville sätta dom 2 månader i karantän)... Dom kom alltid galloperandes, försökte hinna före varandra, och jamade glatt och välkomnande *ler mjukt vid minnet* Sedan var det bara för mig att släppa allt jag hade i händerna, sätta mig ner på golvet i hallen och kelas med dom en stund innan dom lät mig ta av mig skorna och jackan *hihihi* Resten av kvällen tvinnade dom omkring mina fötter hela tiden och så fort jag satte mig ner så var dom i min famn och spann så det dånade.. Åhhh vad jag saknar dom mina underbara älskade katter....
    Har inte velat skaffa ny katt igen då det blir så knepigt när vi far över till Åland.. men någon gång i framtiden ska jag nog köpa mig en kissemiss igen... en burma eller en siames..

• Yllo

Din nöt Jess!! Inte ska du ställa dig och skotta snö i ditt tillstånd!! Speciellt inte med den blötsnön som var igår *grrr på dig * Det är ju faktiskt det vi har våra karlar till!! Att skotta snö *hihihi*

Men jag tycker synd om dig att du sträckte dig... men det kunde ha gått värre.. Du kunde ha förlyft dig, halkat och allt möjligt. Visserligen är inte graviditet en sjukdom, men det hindrar inte att var lite extra försiktig... speciellt inte nu när det är ca 3 månader kvar *hötter med pekfingret*

Mmmmm... en rejäl fylla... oj det var länge sedan. Bosse låter mig inte dricka något alls nuförtiden Jag har inte lyckats övertyga honom om att det faktiskt inte var spriten som gjorde mig sjuk den där gången för 2 år sedan... en öl efter bastun en ggr i månaden är ok, men i övrigt vill han inte att jag ska dricka något alls...

Vicky - Jag lyckades få tag i ett nummer av Aftonbladet, lördagsnummret, men kunde hinte hitta er där.. var det bilagan ni var med i??

Mår lite bättre idag. Känner mig gladare och piggare, inte så yrslig och ynklig som igår. Sedan hjälper det väl lite till att veta att Bosse betalade vår Thailandsresa igår

I natt får jag sova ensam.. Bosse ska läggas in på sjukhuset och göra en sömnregistrering i natt.. Hur ska jag lyckas sova utan mitt snarkande kramdjur??

• Yllo

9 månader kvar Vi far den 1/12 kl 17:30 från Arlanda - Helsingfors. 30 min väntetid i Helsingfors och därefter direkt till Bankok. Hemfärden blir den 21/12 kl 12:45 och vi landar på Arlanda kl 20:05 (om det inte blir några förseningar)

Jag längtar sååååå!! Håller på att sammanställa ett dokument med alla de kläder jag ska låta sy upp (+ skor). Måste iväg och leta efter en Thailandsguide så att vi kan lusläsa och bestämma oss vad vi vill fara och se på

• Yllo

Näää, va tråkigt med din pappa Karin! Hoppas att han blir bra snart.. och du med. Det är så tråkigt och jobbigt att ligga hemma och vara sjuk. Man orkar ju ingenting!

Va kul att Gucci fyller år idag Iza! Det måste ni ju fira ordentligt Vad har du köpt för fint åt honom? (visst är det en kille?)

• Yllo

Den filmen skulle jag vilja se.. men jag får inte med mig Bosse och jag gillar inte att gå på bio ensam

Undrar vad det är med den här senvintern?? Så mycket tråkigheter. Olyckor, dödsfall och sjukdomar Jag trodde det här året skulle bli ett bra år, men än så länge har det bara varit ett stort otursår!!

Oj, vad jag sovit gott i natt! Ingen snarkande Bosse brevid mig.. Fast han har nästan inte sovit något alls.. Var upp och "purrade" honom i morse när jag kom till jobbet. Han var så glad att se mig, men såg väldigt trött ut. Rösten hans var inte heller sig lik.. han lät nästan lite irriterad med stänk av glädje. Enligt honom så kände han sig inte riktigt på topphumör men kände sig gladare när han såg mig Är han inte för underbar säg?!?!? *ler mjukt*

I morgon far vi till Åland igen... oj, måste komma ihåg att lägga in ledighetsansökan... Vi far med en tidig båt så vi kommer båda att ta ledigt från jobbet

Hoppas att du inte får någon förkylning nu Jess och att Martin inte blir sjuk han heller.

• Yllo

Skönt att du fått medicin nu Karin, då blir du säkert snart bra. Kul att höra att din pappa är hemma från sjukhuset igen.. men varför ska han genast börja jobba igen.. sa inte doktorn till honom att han skulle ta det lungt?

Bosse gillar att gå på bio, men han är inte intresserad av att se The Queen

Svar på tråden Glitter tråden...2