Oj vilken trevlig kväll jag hade igår Var till min svägerska (B´s brorsas ex-fru) och hennes dotter. Vi satt och pratade ända till kl 23:30 då var det dags för mig att fara hem ansåg jag... jag skulle ju upp kl 5 idag och på jobb också
Carina, min svägerska, hade rensat ur sin garderob och plockat ihop massor med kläder som hon köpt, men aldrig använt, och sånt som hon vuxit ur.. Jag provade och allt följde med mig hem. Vissa plagg är ju lite stora, men dom går att sy in. Fick äntligen tag på en brun snygg kjol som jag letat efter länge.. lite stor i midjan, men det är jag ju van vid.. den satt perfekt annars.
Lite tråkigt var det dock att en annan av våra kompisar inte kunde komma.. Hon satt på akuten med sin dotter. Det verkar som om hennes dotter återigen fått en blodpropp (hade en för 1 månad sedan). Flickan är 15 år gammal!! Just nu sitter vi alla och väntar på besked från vår kompis hur det gått för flickan, om hon lades in på IVA igen eller om hon fick gå hem med medicinjusteringar...
I går när jag var borta passade B på att städa hela övre våningen grundligt Ja, det där med dammtorkning det hoppar han ju glatt över.. men han hade dammsugit och skurat golven och även väggarna i toaletten. Hur han lyckats att få toagolvet så rent vet jag inte.. glömde fråga honom.. men det såg nästan ut som om han lagt in en helt ny matta där Ny toastol hade han också monterat in, men den har vi idag, nu på morgonen, beslutat att ta bort och byta till en annan. Han hade fått tag på en handikapptoalett och märkte inte det förrän den var monterad. Resultat = Jag når knappt ner till golvet med fötterna *ASG*
Jess - varför köper ni inte en billigare bil att ha under din gravledighet? Du får ju tillbaka firmabilen när du kommer tillbaks på jobb och en nyare bil minskar ju så mycket i värde.. Onödigt att ta extra stora lån för en bil som ni ändå kommer att sälja om ca 2 år.
Jag måste försöka klura ut vad vi ska köpa åt B´s brorson i konfirmationspresent och hans brorsdotter i 18-års present. Frågade igår, men tjejen visste inte riktigt vad hon önskade sig. En tatuering var hon lite sugen på dock....