• Ammo

Glitter tråden...2

Spännande Iza, har du börjat flyga/jobba nu?

Jag vill också ha deklarationen!Borde få tillbaka en hel del?! Martins mamma fick den för över en vecka sedan och hon bor ju också i Järfälla.

Nu har vi storstädat hela huset,varenda cm. Martin städar fortfarande men jag måste vila, får så ont i ryggen.

• Ammo

Haha, ja jag blir inte mindre direkt, växer så det knakar och lillskiten där inne börjar sparka rätt hårt nu så det känns ordentligt.
    Om man vill veta vad det är så tar man reda på det redan vid ultraljudet som man gör i vecka 18-19. Så vi vet inte alls vad det blir.....
    Man gör inga fler ultraljud sen om man inte har några problem.

Kul att äntligen komma igång med flygningen. Är det som du tänkt dig?

• Ammo

Nu har elektrikerna varit här och även en röris, så nu funkar allt som det ska!
    Martin monterar hantag på skåpen och jag byter snören i persiennerna, full rulle!

Vad sjoj att han fotat er under utbildningen, vad stilig du ser ut i uniformen!

Vad skoj att din syster flyttar hem igen Vicky! Jag bor ju numera granne med min syster vilket är kanon. Vi står varann jättenära, har bott och rest ihop förut, så nu hörs eller ses vi nästan varje dag.

Glad påsk!!

• Ammo

Ylva, kan du inte ta ett kort på dina kreationer? Det låter så avanserat så det vore roligt att se dina fina konstverk-

Vicky, trodde inte heller jag kunde varken kakla, tapetsera eller byta persiennsnören men man måste ju försöka...och det mesta är inte speciellt svårt faktiskt när man väl testat.
    MEN ang persienn snören så fick jag instruktioner av vår ena elektriker om hur man gjorde det på lättaste sätt. Han hade jobbat med sånt förut och hade han inte visat hur man gjorde så hade jag aldrig någonsin gjort det.
    Gjorde det en gång i lägenheten då jag var tvungen när ett gick sönder och jag sa som du Ylva, aldrig mer!

Men knepet är att man kliper av det gamla, smälter ihop det med det nya med en tändare och sen är det bara att dra ut det underifrån inne i fönstret, då drar man ju igenom det nya samtidigt.
    Ja, Vicky ska du göra det sen så säg till så kan jag berätta mer ingående om du inte fattade nu.
    Jag har ju bara bytt på två än så länge, men ska byta i alla fönster sen nu när jag vet att man kan göra det på ett enkelt sätt.

Iza, vad roligt med full rulle, men kan tänka mig att det blir jobbigt innan man kör på ren rutin, det tar nog ett tag innan man blir van.

Ja, magen växer och växer, känns som det räcker nu, vill inte bli större! Nu börjar det bli jobbigare för var vecka som går. Det gör ont i både ryggen och hälarna på kvällarna och att knyta skorna är inget hitt längre, amn tappar andan då.

Jag är så oförberedd man kan bli tror jag, börjar bli lite nervös och små skraj. Men på onsdag ska vi först till barnmorskan, sen på föräldra utbildning och på kvällen ska vi på föreläsning på Karolinska sjukhuset om förlossning. Och på torsdag ska vi på en till föreläsning på Danderyd sjukhus. Vi vill åka på båda eftersom man inte vet vilket sjukhus man hamnar på. Vi vill efentligen till ett tredje som heter BB Stockholm men dit måste man söka (vilket vi gjort) men man får reda på om man får åka dit 4 v innan och chansen är minimal. Annars vill vi till Danderyd.
    Så i slutet av denna veckan så bör vi a mer koll på vad som komma skall.
    Vi har ju renoverat mm så det har inte funnits tid att tänka på annat.
    Barnvagnen har kommit nu så den ska vi hämta i veckan, en bit på väg...

Hoppas Leo blir bättre snart!

I morgon kommer min äldsta syster med familj ner från Dalarna och hälsar på, min andra syster, mamma mfl kommer också hit så vi har kämpat hela helgen med att få klart i köket. Tyvärr så hann vi inte få hem diskmaskinen så det blir en hel del disk i morgon om vi inte är så lata att vi tar tallrikar i papp i stället...

• Ammo

Håller med om att det känns jobbigt att inte veta vart man hamnar. Har råkat ut för så mycket skit i mitt liv, är ett riktigt otursbarn, så jag vill absolut inte hamna på KS om jag får välja.
    Jag förknippar KS med sjukdom och obehag och denna gånga är jag ju inte sjuk och behöver läggas in, jag ska föda barn!
    Men är det fullt på ett så får hänvisar de till nästa.
    Har jag riktigt otur så kan jag hamna söder om Stockhol också...

Börja spackla och fixa du!Tror nog du klarar av det mesta. Fast det är ju alltid skönt när man har en karl som kan göra grovjobbet

Vi har haft en dag med full rulle. Halva släkten var här, 7 vuxna och 5 barn, phu.
    Martin var så fräck att han smet iväg kl 14 för att gå på allsvenska premiären mellan AIK och Kalmar, men den sket sig då det blev 0-1 till Kalmar, f*n också.
    Men eftersom han smet så fick ha ta disken när han kom hem i stället. Skonade honom lite med att använda papptallrikar, men resten diskade han.

Fick ju en chock i morse när vi tittade ut och snön vräkte ner. Igår tog vi ut utemöblerna och grillen. Men lagom tills alla kom så var snön borta och Martin grillade korv för fösta gången i år :).
    Vi åt även jordgubbar med glass efter middagen, så gott och sommrigt!
    Nästa helg ska det tydligen bli dunder väder och varmt....längtar redan...

• Ammo

Ja, helt sjukt. Vi har ju haft ett fantastiskt vårväder här i flera veckor. Det var ju länge sedan snön försvann.
    Men i morse var marken helt vit och det snöade i någon kostig blöt form fram till 10. Blev helt deprimerad.
    Men vid 12 var all snö borta igen, marken är ju så pass uppvärmd.
    Men så är det ju i april....

• Ammo

Visst känns det tungt att börja jobba, blä! Men det är ju bara 4 dagar denna veckan så den borde gå fort hoppas jag.

Har precis avslutat ett telefonmöte, fördelen är att det är ju ingen som ser en då, så det är bara att gå upp 5 min innan och sätta på sig morgonrocken, på med telefonen och så jobbar man :)

• Ammo

Ja, jag måste rkänna att jag har ett rätt bra jobb :)
    Fick reda på vem som kommer erätta mig under min ledighet och det blir en kille från en av mina butiker som jag tycker är kanon, så jag är nöjd.
    Hoppas han är på banan from 1:a maj så vi hinner gå tillsammans ett par veckor innan jag slutar.

Måste åka iväg nu.
    Hoppas du blir bättre Yllo!

Hörs sen!

• Ammo

Var på föräldrarutbildning på mödravårdscentralen under förmiddagen. Jag har aldrig under mina 8 månader som gravid känt mig sååååå smaaaal!
    Förlåt, men vilka fläskberg vi hade i vår grupp, jösses!
    Vi var 6 par som var där och jag var överlägset smalast på alla håll och kanter av dem alla. Så jag har mått väldigt bra idag :)

Nu ska vi åka till KS på föreläsning.

• Ammo

Din inställning är kanon Vicky! Man märker det i dina ord att du verkar positiv :)

Vad är tonsilit? Är det halsmandlar?
    Om det är det så kan man faktiskt få infektion/halsluss/streptokoker där ändå.
    Jag är ett "halsflussbarn" och har också opererat bort mina halsmandlar men en gång per år (istället för 5) så åker jag på skiten ändå fast i lindrig form och får äta medicin.
    Vissa läkare har sagt till mig med att man inte kan få det, men de flesta säger att bara för att mandlarna är borta så finns det inget som säger att basiluskerna kan sätta sig i halsen ändå, vilket de har rätt i.

Våran bastu har pajat :(
    elektrikerna konstaterade att överhettningsskyddet gått sönder och hur lätt är det att hitta ett nytt sånt som är från typ -75?
    Risken finns att vi får köpa ett helt nytt agrigat :(
    Men det är inte prio ett just nu, måste få klart allt annat först.

Nu måste jag åka till Uppsala, ska var på föreläsning 16.30 idag på Danderyd sjukhus. Antar att det blir samma sak som på KS igår men vi är ju anmälda så man måste väl åka ändå..

Ha en bra dag!

• Ammo

Vad kostar ett nytt agrigat Ylva?

Ska försöka sno ditt tänkande Victory, tycker jag har varit lättretlig sista veckorna utan anledning. Det är väl en del hormoner som spökar nu kan jag tänka mig men det är liksom inte jag, jag är alltid glad, så det känns jobbigt när man hör sig själv muttra och säga saker.

Måste åka till Västerås nu, har inte alls lust att jobba idag, suck.

• Ammo

Det var ju inte så farligt dyrt. Men det kan nog stämma att de ligger däromkring, för Martin fick ett vedeldat agrigat när han fyllde 30 som vi ska ha på landet och det fick han av en person så så dyrt kan det ju inte varit då.
    Synd att vi inte kan ha vedeldat hemma då hade vi ju tagit det så länge tills bastun på landet är klar.

• Ammo

Usch då Ylva, hur många förkylningar ska du åka på egentligen?! Och sen ögat på det, inte kul, stackare.

Du har helt rätt ang bastun, en vedeldad måste man ha skorsten till vilket vi inte kan ha hemma.

Vi har varit ute i det härliga vädret hela helgen, så underbart!:)
    Vi har krattat, kört med mossrivare, gjort rent garagetaket från mossa, dammsugit bilen, kört bort allt det sista skräpet från renoveringen till tippen, spolat rent trallen på baksidan, hämtat barnvagnen mm mm mm

Har så ont i benen efter allt fixande så jag sitter nu med en hög kuddar under för att ha dem högt.
    Nackdelen med att vara gravid och det blir varmt är att man blir helt svullen. Fötter, händer, handleder blir som falukorvar. Älskar ju sol och värme men detta var inte kul, hoppas det försvinner om det blir svalare igen.

Viist är det jobbigt att renovera Victory, men samtidigt är man en bit på väg.
    Vi har bara taklisterna kvar i köket nu, sen måste vi göra klart i badrummet med kaklingen av karet.

• Ammo

Haha, Martin är lika dan nu, han vill också vara ut istället för att göra klart det sista inne. Men det är ju förståligt. Men nu ska det bli kyligare igen så då kanske vi får klart.
    Köket saknar ju bara taklisterna så det går ju fort.
    Och badkaret saknar kakel. Känns som om det aldrig kommer bli klart heller.
    Skönt att höra att du är bättre i ögat.

Jag saknar er Karin och Iza, vart är ni?!
    Det är ju bara jag, Yllo och Victory som skriver nu.

Men jag vill verkligen få klart det sista "sovrummet" på övervåningen nu, dit ska kontoret flyttas eftersom vi vill ha konstorsrummet till barnrum nu.
    Och där inne står just nu allt som har med renovering att göra, målarburkar, verktyg mm mm mm mm mm mm mm mm.
    Får vi bara klart det andra så står ju det rummet på tur och då måste han börja.

Jag vill ju inte byta blöjor på skrivbordet på kontoret direkt. Vill ju inreda det till barnrum nu. Den kommer ju sova hos oss men skötbord mm ska ju in. Tiden går ju så fort, jag är ju i slutet av v33 (av40) så det finns inte så mycket tid kvar att göra i ordning på nu....

Måste åka och jobba nu.

Ha en bra dag.

• Ammo

Nej vad synd att du inte har stopp på Arlanda :(
    Du måste säga till om du skulle få ett.

I morgon har jag bara 4 veckor kvar att jobba och 7 veckor till planerad födsel.
    Slutar alltså jobba den 16 maj om allt går som planerat. Känns ju så skönta tt veta att jag kommer vara ledig till augusti nästa år!!! Samtidigt som det känns jättekonstigt att sluta jobba och vemodigt att inte träffa mina kollegor och butikspersonal på så länge och att det är någon annan som ska göra mitt jobb, skumt!

Ja ska bli kul att få inreda barnrummet men Marin måste ju få tummen ur och fixa och flytta kontoret först. SEn kommer jag avvakta lite med färger mm efter man sett vad det blev.

Är Andi hemma för gott nu eller ska han tillbaka igen?

Kan ni inte ringa er fotograf, jag skulle vara skitförbannad vid det här laget.

Åh i morgon ska jag träffa en kompis, vi har setts jätte lite på sistone då hon precis börjat jobba som polis så schemat har inte funkat.
    Men det ska bli spännade att höra alla saker hon gjort, vet att hon både dragit vapen, tagit fast en våldtäcktsman, varit i kravaller mm. Hon passar som polis men hon är så snäll så jag har svårt att tänka mig henne bli arg och ta tag med hårdhandskarna.

Nu ska jag vara lite social med min man som precis kom hem och fick ställa sig att diska ett jättelass. Vår nya diskmaskin har inte kommit än och berget växer ju på nolltid och nu var det hans tur.

• Ammo

Där var du Karin ;)
    Vad gör ni med huset nu?
    Om du har större fälgar mm nu så känns det som om bilen går på räls eftersom den får bättre väghållning men kan kännas mer svårstyrd.

Hahahah log stort när jag hörde om ylleluvan, måste sett skitkul ut

Barnrummet är redan renoverat och klart, men väggarna är ju vita (som alla andra..) men jag tänker sätta färg på allt annat, har mossgröna gardin vepor nu men blir det en tjej blir det kanske rött eller nåt. Sen ska det bli färgglada tavlor, sängkläder mm så jag tror inte vi sätter igång och måla om nu när vi gjorde det i höstas senast, måste göra klart det andra rummen först innan vi börjar om.

Iza, du vet vart ni kan bo om ni kommer hit. Ni har en hel våning på 100 km2 om ni vill ;)

Nu är det kramdax:)

• Ammo

Åh jag håller också tummarna för dig Ylva, både för barnplanerna och kommande röntgen!

Vill ni komma nu i helgen, i morgon, eller när annars ni vill så står dörren öppen för er Iza!
    Ring bara så hämtar jag er på Arlanda eller Bromma!

Det är bara nästa helg som jag vet nu att vi är upptagna.

Svar på tråden Glitter tråden...2