Ylva, kan du inte ta ett kort på dina kreationer? Det låter så avanserat så det vore roligt att se dina fina konstverk-
Vicky, trodde inte heller jag kunde varken kakla, tapetsera eller byta persiennsnören men man måste ju försöka...och det mesta är inte speciellt svårt faktiskt när man väl testat.
MEN ang persienn snören så fick jag instruktioner av vår ena elektriker om hur man gjorde det på lättaste sätt. Han hade jobbat med sånt förut och hade han inte visat hur man gjorde så hade jag aldrig någonsin gjort det.
Gjorde det en gång i lägenheten då jag var tvungen när ett gick sönder och jag sa som du Ylva, aldrig mer!
Men knepet är att man kliper av det gamla, smälter ihop det med det nya med en tändare och sen är det bara att dra ut det underifrån inne i fönstret, då drar man ju igenom det nya samtidigt.
Ja, Vicky ska du göra det sen så säg till så kan jag berätta mer ingående om du inte fattade nu.
Jag har ju bara bytt på två än så länge, men ska byta i alla fönster sen nu när jag vet att man kan göra det på ett enkelt sätt.
Iza, vad roligt med full rulle, men kan tänka mig att det blir jobbigt innan man kör på ren rutin, det tar nog ett tag innan man blir van.
Ja, magen växer och växer, känns som det räcker nu, vill inte bli större! Nu börjar det bli jobbigare för var vecka som går. Det gör ont i både ryggen och hälarna på kvällarna och att knyta skorna är inget hitt längre, amn tappar andan då.
Jag är så oförberedd man kan bli tror jag, börjar bli lite nervös och små skraj. Men på onsdag ska vi först till barnmorskan, sen på föräldra utbildning och på kvällen ska vi på föreläsning på Karolinska sjukhuset om förlossning. Och på torsdag ska vi på en till föreläsning på Danderyd sjukhus. Vi vill åka på båda eftersom man inte vet vilket sjukhus man hamnar på. Vi vill efentligen till ett tredje som heter BB Stockholm men dit måste man söka (vilket vi gjort) men man får reda på om man får åka dit 4 v innan och chansen är minimal. Annars vill vi till Danderyd.
Så i slutet av denna veckan så bör vi a mer koll på vad som komma skall.
Vi har ju renoverat mm så det har inte funnits tid att tänka på annat.
Barnvagnen har kommit nu så den ska vi hämta i veckan, en bit på väg...
Hoppas Leo blir bättre snart!
I morgon kommer min äldsta syster med familj ner från Dalarna och hälsar på, min andra syster, mamma mfl kommer också hit så vi har kämpat hela helgen med att få klart i köket. Tyvärr så hann vi inte få hem diskmaskinen så det blir en hel del disk i morgon om vi inte är så lata att vi tar tallrikar i papp i stället...