• Ammo

Glitter tråden...2

Hur har ni haft det Iza?
    Hörde på radion att ni ska få snöstorn där nere i skåne kommande dagar, det kunde snöa mer än 2 dm!

Idag har vi beställt vårt nya kök!!
    Det blev tillslut Kvik ändå. De var de enda av 4 som kunde uppfylla alla våra krav till en rimlig summa. Det blev vita skåpluckor och grå bänkskivor med stålkanter. Vi ville egentligen ha en enda lång rostfri stål bänkskiva, men bara den skulle gå på ca 25.000 och det tyckte vi inte att det var värt. Stålsocklar och matta handtag (inte sånna långa utan kortare och bredare).Fyrkantig nersänkt diskho med "special"blandare med utdragbart duschmunstycke. (hua, bara diskhon kostade 9000 kr). SEn blir det en köksö och skåp ovanför kyl & frys.
    Har ju ingen bild nu, så ni får hålla er.
    Har även beställt nytt ekgolv dit, samma vi fick i övriga huset där uppe.
    Köket kommer om exakt en månad, så nu är det snart dax att sätta igång med spackel, slipdamm och målning igen,suck.
    Vitvarorna hämtade vi redan i helgen, de blir inbyggnads häll, micro och ugn samt kyl + frys i rostfritt.

HUr har flytten gått Victoria?

• Ammo

Hehe, pengarna ja, det är ju inte den roligaste biten öööööö
    Men vi kommer undan någonstans runt 80 max 90´och då är allt nytt inkl golv och det är rätt bra pris för ett kök. Oftast kostar ju ett runt minst 100´.
    Vi fick ca 10-15´rabatt på vitvarorna!

Ska äta lite nu, tittar in senare.

Du bör kolla vädret, de varnade på radion!

• Ammo

Vad roligt Yllo att ni satt igång där nere! Du kan "få" väv av oss, är lite "allergiska" mot väv, hade det på varenda vägg i hela huset. Martin har spaklat över varenda cm på hela övervåningen för att slippa se den, haha. Vi har dock kvar det på nedervåningen (vitmålad) och jag tycker inte det är så illa, men känner jag honom rätt så kommer han förr eller senare spackla bort den där med...smaken är som baken..han är lite knäpp där..
    Men det låter fint med de ljusa färgerna, tror också det blir bra i en källare så det inte blir så mörkt.

Jag vill också åka till Thailand! Huahin har tydligen blivit jätte populärt sista åren. Tyvärr så är inte stränderna där så fina om man jämför med övriga landet. Vi var där för 4 år sen och sorry Ylva med Huahin är det enda stället av 9 st som jag inte skulle åka tillbaka till, gillade inte det alls förutom att det då var det billigaste stoppet.och det var även mycket prostution där då. Men alla säger att det har skett stor förändring men att stränderna fortfarande inte är så bra?!
    Om jag var er så skulle jag åka ner till några av öarna istället, det är där paradiset finns om det är det ni vill uppleva. Vi åkte först till Huahin och tyckte det var fint, men när vi kom ner till öarna DÅ upplevde vi Thailand och skillnaden var stor då. Dessutom så finns det mycket mer man kan göra nedåt, antingen på östkusten eller på västkusten. Då kan man åka dagsutflykter mellan de olika paradisöarna mm.

Ska ni avliva vovven då Iza? Ta inte ut något i förskott, den kanske inte är så sjuk så det behöver gå så långt...

Måste sova nu!

• Ammo

Nej utelivet var då inget vidare när jag var där. När vi skulle åka därifrån så fick vi checka ut kl 12 på dan och nattbussen ner mot öarna skulle gå vid 00.30. Så vi frågade en reseledare som vi sprang på var som fanns att göra i Huahin och han sa: hyra film eller sitta på en restaurang och dricka sig full på drinkar hahah. Det fanns då inte så väldigt mycket shopping heller om man jämförde med övriga ställen. Men jag tror den biten borde förbättrats mycket sista åren.
    Ni kommer få det underbart!!

Pappa kom ju hem i lördags, de hade haft närmare 40 grader varmt! Och syrran kom ju hem från Teneriffa i tisdags natt, de hade haft drygt 25 grader. Kul att landa och mötas av -14 grader!

Usch jag hade tänk åka till Gävle nu, men är tveksam att åka så långt i detta väder. Ska äta lite och fundera på saken...

• Ammo

Jag åkte till Gävle ändå. Tänkte att jag får väl köra som en snigel....Men när jag kom till Uppsala så sken solen för fullt och vägarna var bara så det gick bra trots allt.

Vad roligt att ni var med i Aftonbladet Vicky! Men hur kommer det sig?

Ska bli spännande att få se dig i din klänning Yllo, du måste ta kort!

Vad jobbigt att du har det jobbigt Karin :( Skönt att få en helg med tjejerna så du får andas ut.
    Vi har det väldigt bra känslomässigt. Men vi har ju aldrig haft någon svacka, ja inte ens bråkat på 7 år så inget har hänt sista tiden heller. Men jag är rädd för att när vi väl fått barn så kommer förr eller senare bägaren rinna över, i alla fall för mig det brukar vara jag som blir irriterad och när jag sen inte får sova så kan jag bara ana hur det kommer bli...

Martin är ju mitt lilla lamm, är aldrig någonsin sur och finns alltid i närheten med en hjälpande hand utan att bli mesig.

• Ammo

Nu ska jag göra ljusa slingor!
    Jag gjorde ju mörka i höstas och de sys inte längre, ser allmänt råttfärgad ut nu. Ska bli skönt att få tillbaka min ljusa ton igen.
    Sitter och väntar på en kompis som ska göra dem....

Lite roligt, har skrivit i en Malaysia tråd och tipsat om vår resa. Nu är det 3 andra par som blivit så inspirerade av mig så alla ska åka på samma rutt som vi gjorde.
    Fasiken vad jag vill åka igen! Är så blek nu så jag knappt ser mig själv i spegeln, är helt genomskinlig :( Brukar alltid sola lite under vintern (hur farligt det än må vara) trivs så mycket bättre med lite färg.

• Ammo

Men Ylva, vad har hänt, är du dålig?
    Vad sa läkaren?

Vi har faktiskt inte heller pratat om döden mer än att just nu håller vi på med olika försäkringar för kommande barnet och livförsäkringar för oss om någon skulle råka illa ut. Men jag har inga problem att tala om sånt, bättre att den andre vet hur man vill ha det än att den står som ett frågetecken om det hemska händer. Men det är ett känsligt änme.

Iza, vännen, skicka en kram till dig! Är det så att ni bokat tid för att avliva henne eller bara för undersökning? Det låter ju så som hon inte kommer finnas mer när jag läser ditt inlägg...

• Ammo

Oj det var inget roligt besked. Men vet de om systan den är god eller elak eller är det en blodsysta?
    Förstår om du känner dig orolig, vem skulle inte bli det.
    Men förhoppningsvis är det väl inte så allvarligt, då borde de lagt in dig på stört tycker man.
    Stor kram till dig vännen!!!

• Ammo

Usch vilken depp-dag det blev :(

Jag kan fortfarande gråta när jag tänker på min häst vi tog bort för 1,5 år sedan. Hade henne i 16 år och då blir det ju en del av sitt liv.

Måste verkligen åka och jobba nu.

Stor kram till er alla, visst betyder det mycket att ha denna tråd och skriva av sig i ?!
    Vi hörs i kväll!

• Ammo

När får du göra nästa röntgen?
    Får verkligen hoppas att den inte är elakartad och går att få bort på bästa sätt.

Hur är det med dig nu Iza? Är Pärlan i hundhimlen nu?

Svar på tråden Glitter tråden...2